Izolatii & Finisaje
Publicat de Ovidiu Stefanescu
28 Nov 2024 06:00
|
Vânzările grupului Tarkett din trimestrul al treilea al anului în curs au ajuns la 1,002 miliarde euro, reprezentând o creștere de 1,8% față de perioada corespunzătoare din 2023, în condițiile în care sporul organic a atins 2,4%. Prețurile de vânzare au rămas în general stabile pe parcursul anului, cu o ușoară scădere de 0,5%. În zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) compania a generat vânzări de 214 milioane de euro (+2,2%), incluzând un efect favorabil al cursului de schimb de +0,7% și unul de +3,8%, dat de integrarea activităților din Ucraina. Proiectele de construcții noi și de renovare au rămas limitate de mediul macroeconomic. Germania, Europa de Sud și Olanda au înregistrat creșteri în cursul perioadei analizate, în timp ce activitatea a fost slabă în Franța și Suedia. Ajustarea selectivă a anumitor prețuri de vânzare a limitat scăderea volumelor și chiar a îmbunătățit vânzările în anumite categorii de produse, destinate sectorului rezidențial. În America de Nord vânzările au fost de 219 milioane de euro (-4,2%), volumele de afaceri de pe segmentul comercial s-au menținându-se la un nivel ridicat în principal datorită rulourilor de vinil, plăcilor de mochetă și LVT pentru sectoarele educației, sănătății și birourilor. De asemenea, segmentele Rezidențial și Hospitality au raportat creștere după un nivel de activitate deosebit de scăzut în 2023. În ceea ce privește zonele CSI, APAC (Asia-Pacific și America Latină), cifra de afaceri a fost de 155 de milioane de euro (-6,4%), situația fiind cauzată inclusiv de scăderea de 16% din Rusia. Într-un context geopolitic și macroeconomic incert, Tarkett a reușit să mențină un nivel stabil de activitate. În prezent, piața pardoselilor nu dă semne de redresare, în ciuda reducerii ratelor dobânzilor. Unele țări europene se confruntă în continuare cu o încetinire majoră. Grupul a introdus măsuri de simplificare a organizării sale și de adaptare a amprentei sale de producție, pentru a reduce costurile fixe și a menține performanța în regiune. În contextul dat, compania intenționează să continue să-și consolideze poziția de lider, fiind pregătită să ia în considerare oportunități suplimentare de creștere externă pentru a-și extinde acoperirea geografică și pentru a adăuga produse complementare portofoliului existent. In Romania, Tarkett activeaza prin intermediul unei subsidiare, ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Europei de Sud-Est a grupului.
|