Agenda Constructiilor
Marti, 23 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ANAP: Noua modalitate de derulare a verificarii documentatiilor de atribuire
ANAP: Noua modalitate de derulare a verificarii documentatiilor de atribuire
Oportunitati & Comunicate Publicat de DTP 30 Iul 2018 06:18
Ca urmare a sesizarilor venite din spatiul public cu privire la intarzierile inregistrate in validarea documentatiilor de atribuire incarcate in sistem de catre autoritatile contractante, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice face urmatoarele precizari:
Noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentatiilor de atribuire implica verificarea aspectelor de calitate si regularitate, asa cum sunt definite de prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) si b) din O.U.G. nr. 98/2017, cu modificarile si completarile, a tuturor documentelor ce alcatuiesc documentatiile de atribuire selectate.
In primul rand trebuie precizat faptul ca noile modificari legislative obliga verificatorul ANAP sa realizeze observatii si in raport cu cerintele caietului de sarcini, prevederile contractuale si informatiile pentru ofertanti (fisa de date) avand la baza listele de verificare care asigura trasabilitatea informatiilor in emiterea avizului conform conditionat, care presupune respingerea, sau a avizului neconditionat, care inseamna publicarea documentatiei de atribuire in sistem.
In ceea ce priveste cauzele intarzierii validarii documentatiilor de atribuire, precizam ca acestea sunt generate de numarul mare de respingeri, justificate de faptul ca reprezentantii autoritatilor contractante, fie ei angajati ai directiilor de achizitii publice sau consultanti, nu-si insusesc observatiile venite dinspre verificator si/sau opereaza modificari pe alte aspecte ale documentatiilor pentru care nu au fost formulate observatii de catre ANAP.
Un alt motiv al intarzierii validarii documentatiilor de atribuire il reprezinta faptul ca reprezentantii autoritatilor contractante nu utilizeaza documentatiile standard puse la dispozitie de catre ANAP pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro.
In contextul prezentat, va comunicam faptul ca reprezentantii conducerii Agentiei au luat toate masurile necesare deblocarii situatiei actuale generata de intarzierea validarii documentatiilor de atribuire prin suplimentarea numarului de personal care verifica documentatiile pe o perioada de doua luni. Mai mult, in momentul de fata angajatii institutiei ofera consultari (helpdesk, e-mail si telefonic) autoritatilor contractante care intampina dificultati in implementarea acelor observatii pe aspecte de regularitate si calitate realizate de verificatorii ANAP.
Consideram ca este absolut necesar ca reprezentantii autoritatilor contractante sa colaboreaze indeaproape cu Agentia si sa inteleaga nevoia aplicarii acestei masuri de preventie si de reforma a sistemului achizitiilor publice din Romania.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
rigips
theda mar
Acvatot 2019
SIGM
EDIT-Structural
strabag nivel 1
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
konsent
siniat
CDS
MAKITA
ness project
SSAB
ERBASU CONSTRUCT
Arduro
Ubitech
concelex
BogArt
viarom
leviatan

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
econet
ef-de-n
top 500
AICPS_30
ROGBC 2016
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander