ANCPI a solutionat online peste 180.000 de documente, in etapa de distantare sociala |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 23 Mar 2020 17:27 |
Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) a eliberat si a transmis online peste 180.000 de documente, in perioada 16 - 20 martie 2020. Dintre acestea, aproximativ 45.000 au fost semnate electronic. In aceeasi perioada, ANCPI a primit si a inregistrat online peste 180.000 de acte, dintre care 32.000 cu semnatura electronica. Noile functionalitati, care permit solutionarea online a tuturor solicitarilor, au fost implementate in doar cateva zile de ANCPI si au fost realizate in scopul protejarii cetatenilor de epidemia de COVID-19.
ANCPI, institutie publica aflata in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei (MLPDA), actualizeaza si imbunatateste permanent Sistemul informatic integrat de cadastru si carte funciara e-Terra, cu ajutorul specialistilor in domeniu. Cele mai recente modificari, realizate intr-o perioada foarte scurta de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exclusiv online a serviciilor oferite de ANCPI si de oficiile de cadastru si publicitate imobiliara (OCPI).
Astfel, notarii si persoanele fizice si juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotararilor judecatoresti, dar si ale altor documente asociate dosarelor de receptie cadastrala si/sau inscriere in cartea funciara, cu verificarea existentei semnaturii electronice. In primele doua zile, ANCPI a inregistrat peste 11.000 de astfel de solicitari.
Totodata, angajatii ANCPI si OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnatura electronica, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciara, extrasul de plan cadastral, incheieri de carte funciara, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora in circuitul civil. Saptamana trecuta, ANCPI a eliberat, in acest fel, peste 10.000 de acte zilnic.
De asemenea, ANCPI a introdus posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plata, care dovedesc achitarea tarifului de catre persoanele autorizate, pentru a permite inregistrarea cererilor de la distanta (prin e-mail sau prin posta).
„Distantarea sociala este o obligatie pe care o avem fiecare dintre noi in aceasta perioada. Totodata, ANCPI, oficiile de cadastru si publicitate imobiliara si Centrul National de Cartografie au obligatia de a presta, in continuare, servicii de calitate atat pentru partenerii nostri - notari, institutii ale statului, persoane fizice si juridice autorizate sa execute lucrari de specialitate in domeniu, cat si pentru cetateni. Am luat toate masurile necesare crearii conditiilor pentru telemunca, pentru majoritatea angajatilor din cadrul OCPI-urilor si am mutat activitatea de la ghisee in online. In acest moment, gradul de informatizare permite desfasurarea activitatilor principale in proportie de 100% prin mijloace electronice: acces online pentru notari, persoane fizice si juridice autorizate in domeniul cadastrului si alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plati electronice in conditii de securitate”, a precizat Laurentiu Alexandru Blaga, presedinte - director general ANCPI.
Sistemul informatic al ANCPI este accesat in fiecare zi de 13.000 de utilizatori. Numarul mediu al cererilor inregistrate zilnic este de aproximativ 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitantilor de servicii (cetateni, companii, institutii), este de peste 38.000/zi.
|