Grupul Würth, lider de piata la nivel mondial in dezvoltarea, productia si vanzarea de materiale de asamblare si fixare, a incheiat anul fiscal 2023 cu succes, in pofida faptului ca s-a confruntat cu o serie de provocari economice si politice. Plasate la un nivel de 20,4 miliarde de euro, vanzarile au fost peste cele din anul precedent (19,9 miliarde de euro), ceea ce corespunde unei cresteri de 2,3 %, sau 3,5 % dupa ajustarile valutare. Usoara scadere a rezultatului operational la 1,5 miliarde de euro (de la 1,6 miliarde de euro in precedentele 12 luni) a fost cauzata, printre altele, de cresterile de costuri determinate de inflatie, care nu au putut fi transferate in totalitate in preturile de comercializare. Conducerea companiei a reiterat realitatea unor efecte economice potrivnice manifestate la momentul actual, dar, cu toate acestea, este de asteptat ca toate provocarile sa fie depasite incepand cu al treilea trimestru din 2024. Acesta este motivul pentru care strategia actuala nu va fi schimbata, fiind pastrata intreaga echipa de angajati si continuand investitiile in cercetare si dezvoltare. Expertii Wurth considera ca este esential ca grupul sa poata oferi solutii la cerintele actuale, cum ar fi constructiile durabile. Activitatea de cercetare abordeaza si alte aspecte, cum ar fi cum ar fi inteligenta artificiala sau Internetul lucrurilor (IoT), pentru o mai mare eficienta pe santier. De asemenea, solutiile de prefabricare modulara promovate in domeniul sistemelor de servicii pentru cladiri (TGA) reprezinta o oportunitate majora de a reduce semnificativ costurile si de a creste eficienta pe santier. Uneltele electrice echipate cu senzori, tehnologie radio si software sunt conectate in retea prin intermediul unei solutii cloud si pot accesa informatiile Würth in materie de aplicatii. Clientii pot transfera datele de procesare relevante din cloud direct in scula electrica prin intermediul modulului IoT din bateria reincarcabila a dispozitivului, ceea ce inseamna o crestere masiva a eficientei in vremuri de lipsa de muncitori calificati si de cerinte tot mai mari de documentare. Revenind la datele financiare, Germania este cea mai importanta piata individuala pentru Grupul Würth. Companiile germane au obtinut o crestere de 5,6% a vanzarilor in anul fiscal 2023, iar rezultatele Adolf Würth GmbH & Co. KG au sporit cu 6,1%. In afara Germaniei, vanzarile au crescut usor, cu 0,2%. In ceea ce priveste vanzarile online, acestea au sporit cu 10,4% atingand 4,6 miliarde de euro. In prezent, grupul are peste 87.000 de angajati in mai mult 400 de companii ce activeaza in 2.700 de magazine in 80 de tari. Wurth a realizat in 2023 o cifra de afaceri de 20,4 miliarde de euro. In Romania, Wurth a raportat in 2022 rezultate in cuantum de 104,82 milioane de lei, cu 9,9% mai mari fata de cele din anul anterior.