REVEAL: Cultivarea aptitudinilor sociale si de comunicare, necesare in noua era |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 13 Sep 2022 12:08 |
Equatorial, companie de training parte a Grupului Bittnet ce ofera cursuri de abilitati soft specifice nevoilor din domeniul IT&C, a realizat in parteneriat cu Reveal Marketing Research un studiu reprezentativ in randul team leaderilor din Romania, pe fondul provocarilor create de schimbarile pandemice, atat in piata muncii, cat si la nivel de interactiune umana in mediul de lucru.
Preponderent, acesta identifica importanta detinerii si dezvoltarii abilitatilor soft pentru obtinerea succesului la locul de munca. „Consider ca principalele abilitati absolut necesar a fi dezvoltate in special de manageri sunt cele referitoare la invatarea comunicarii la distanta, la cum sa isi cultive, pastreze si comunice empatia si intelegerea fata de oameni, cum sa mentina implicarea, sentimentul de siguranta, dar si de apartenenta la un grup, organizatie, in vremuri dificile. Altfel spus, de a adopta stilul participativ de conducere, axat pe oameni si colaborare. Ceea ce parea la inceput o nevoie de sistem si de rigoare s-a transformat destul de repede in nevoia de abilitati umane, sociale, cu care nu neaparat toti am fost obisnuiti sau pe care am avut sansa sa le dezvoltam. Dar care de acum incolo vor cantari inclusiv in oferte de lucru si in a atrage specialisti de pe piata”, precizeaza Dan Berteanu, Vicepresedintele Diviziei de Educatie din cadrul Bittnet Group.
In opinia sa, dar si potrivit concluziilor statistice care reies din studiul Equatorial, nevoia de dezvoltare a aptitudinilor soft, printre care se regasesc inteligenta emotionala si abilitatile de comunicare si colaborare, a crescut considerabil. Iar aceste tipuri de abilitati devin in prezent un criteriu esential si diferentiator de evaluare pentru angajator, dar si pentru angajat.
Studiul desfasurat online in perioada 25.03 - 05.04.2022 pe un esantion reprezentantiv de 317 persoane, lideri de echipe din departamente de IT, cu varsta 25+, arata ca noile forme ale organizarii muncii, la distanta sau hibrid i-au determinat pe 67% dintre team leaderii din industria tech si IT sa isi dezvolte noi abilitati de comunicare si relationare cu echipa pentru a pastra un nivel optim de productivitate. In prezent, 8 din 10 team leaderi considera ca provocarile de ordin uman, ce tin de interactiunea dintre oameni, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decat cele de ordin tehnic.
- Promovarile in pozitia de team leader scot in evidenta nevoia accentuata de cultivare a unor noi abilitati soft (84%).
- 6 din 10 team leaderi declara ca sunt interesati in mare masura sa participe pe viitor la sesiuni de training de abilitati soft.
- Peste jumatate din team leaderi (56%) isi doresc ca durata unui curs complet de abilitati soft sa fie cuprinsa intre 1-3 luni, perioada ce le-ar permite aplicarea practica, intre sesiuni, a cunostintelor dobandite.
Detinerea unui mix potrivit de competente tehnice si abilitati interpersonale face parte din noua realitate, ajutand un team leader sa se ridice sau sa depaseasca nivelul asteptarilor la locul de munca. Rezultatele studiului releva faptul ca skill-urile tehnice - cele care permit intelegerea domeniului de activitate - sunt cel mai des utilizate in activitatile de zi cu zi ale team leaderilor, acestea inregistrand un scor de 46%.
Cu toate acestea, 84% dintre team leaderi au declarat ca de cand ocupa aceasta functie au fost nevoiti sa isi dezvolte noi abilitati soft pentru indeplinirea cu brio a obiectivelor echipelor pe care le coordoneaza. De asemenea, 85% dintre team leaderi mentioneaza ca si-au exprimat dorinta de dezvoltare personala la locul de munca, iar 81% ca si-au stabilit o lista de obiective personale anuale. In cazul celor interesati sa participe la traininguri de abilitati soft pe viitor se observa o atitudine mai proactiva, cele doua atribute mai sus mentionate inregistrand scoruri de 92% respectiv 90%.
Constienizand nevoile din piata si faptul ca trainingurile de abilitati soft sunt mai putin populare in comparatie cu cele tehnice, Equatorial, compania de training specializata in IT&C, vine in sprijinul team leaderilor, oferindu-le bagajul de cunostinte necesar celor ce doresc sa isi cultive abilitatile soft in baza vastei experiente pe care o detin in domeniul tech.
Astfel ca, imbunatatirea relatiilor si lucrului in echipa, dezvoltarea abilitatilor manageriale si de leadership, descoperirea punctelor forte si cresterea gradului de auto-constientizare sau folosirea tehnologiei si psihologiei pentru a genera schimbare de comportament sunt doar cateva dintre abilitatile soft si competentele practice pe care participantii si le pot dezvolta in cadrul training-urilor puse la dispozitie de catre Equatorial.
Produsul oferit de Equatorial este un program de invatare care se desfasoara pe o perioada de 3 - 4 luni si care este adresat team leaderilor din domeniul tech. Este un program standard, actualizat anual pe baza rezultatelor cercetarii cantitative initiate constant in domeniu. Programul este unul de tip experiential, care incepe cu zona de autocunoastere si intelegere a rolului de team leader, continua cu informatii despre conducerea echipei, comunicarea si motivarea ei si se finalizeaza cu performanta echipei si mijloacele de a o sustine.
Workshop-urile, sesiunile individuale si personalizate cu trainerul, lectiile digitale si interactive in „FutureSkills”, platforma care reuneste si amplifica beneficiile invatarii digitale si sociale intr-o arhitectura axata pe stimularea participantilor, carora se adauga quiz-uri teoretice si contextuale, exercitii de aprofundare si teme de lucru, toate alcatuiesc structura acestui program cu multe aplicatii practice.
In plus, din punct de vedere al programelor de training si al cursurilor pe care le pregateste Equatorial, acestea pun mult accent pe zona interpersonala. „Oferim inclusiv traininguri de creativitate, colaborare, comunicare, de rezolvat situatii dificile, de feedback, productivitate si performanta. Mai importanta decat temele abordate este maniera de livrare. Pandemia a pus o presiune pe formatul livrarii informatiilor, in sensul ca sesiunile in fata ecranelor au trebuit sa fie semnificativ mai scurte ca numar de ore si zile decat cele fizice, anterioare. Este evident ca nu ne mai putem intoarce la felul in care faceam lucrurile inainte. Prin urmare, cursurile pe care noi le oferim pun accent pe interactiuni mai scurte, variate, cu multiple modalitati de invatare, cu mix de online si offline si multe alte aspecte care le vor face cu siguranta foarte atractive, pe langa utile si informative, pentru participanti”, incheie Dan Berteanu.
|