Besta Group SA investeste in proiecte imobiliare |
Producatori & Furnizori 24 Mar 2008 02:00 | ||||
- Pentru Besta Group, 2007 a reprezentat un an de consolidare pe piata materialelor de constructii, situandu-ne printre distribuitorii de top in zona metalurgica, a constructiilor de masini, a constructiilor industriale si civile sau a industriei cimentului. In contextul dezvoltarii pietei de materiale de constructii, anul trecut am continuat o noua etapa prevazuta in planul de dezvoltare al companiei, si anume finalizarea depozitului de la Sabareni – Buftea, necesar activitatii de distributie si comercializare a produselor noastre. Obiectivul are o suprafata desfasurata de 15.000 mp, cele mai solicitate produse fiind: otel beton neted si profilat, plase sudate, profile mici, mijlocii si grele, europrofile, tevi rectangulare si tevi de constructii etc. Fondurile alocate in prima etapa de dezvoltare au fost de doua milioane de dolari, din care 0,9 milioane de dolari s-au repartizat in vederea achizitiei de terenuri, iar 1,1 milioane USD s-au investit pentru constructia platformei betonate (suprafata deservita de o macara portal de 20/5 tone-forta). Ca rezultate financiare, in 2007 am inregistrat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, iar pentru acest an estimam o crestere cu 25% a acesteia. - Ce produse sunt cele mai solicitate? - Conform studiilor efectuate de compania noastra, a reiesit tendinta de crestere a cererii de produse fasonate din otel - beton (etrieri, bare debitate la dimensiuni finite, bare indoite la capete etc. ) in detrimentul produselor brute de otel - beton. In acest sens, am investit in construirea unei hale de productie de beton fasonat, cu o capacitate de 1000 t/luna. Societatea si-a diversificat activitatea, distribuind pe piata interna feroaliaje si metale neferoase pentru consumatorii din industria metalurgica si cea a constructiilor de masini, precum si o gama diversa de produse laminate destinate firmelor de constructii civile si industriale. Principalele linii de afaceri ale companiei se concentreaza pe distributia pe piata romaneasca de produse metalurgice (otel beton: neted si profilat, fasonat; profile laminate, corniere, otel lat etc. Compania activeaza pe aceasta piata de peste 16 ani. Investitiile in pregatirea si dezvoltarea profesionala a angajatilor ocupa un loc important in strategia companiei. - Caracterizati piata romaneasca de profil. - In general, piata s-a maturizat, dar din pacate, la nivel concurential se observa firme care promoveaza atat produse de calitate indoielnica, cat si servicii neprofesioniste. Tendinta acestora de a realiza un profit rapid, prin livrarea de produse care nu corespund normelor tehnice, poate crea o imagine negativa asupra distribuitorilor de materiale de constructii. In afara masurilor de ordin financiar (cum ar fi neimpozitarea profitului reinvestit sau diferite aspecte de natura birocratica), dezvoltarea mediului de afaceri depinde mult de seriozitatea respectarii contractelor, domeniu in care legislatia trebuie sa suporte imbunatatiri si sa se adapteze cat mai repede la normele comunitare. - Ce prevede strategia de dezvoltare a firmei? |