BILKA a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 1,4 miliarde lei |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 12 Mar 2025 10:40 |
![]() Compania a continuat anul trecut in mod sustinut planul de extindere si investitii, la nivel local, in timp ce la nivel regional a inceput primele investitii si analizeaza piete din tarile apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat in urmatorii ani.
”2024 a fost un an bun pentru noi. Rezultatele reflecta strategia noastra de dezvoltare sustenabila. Cresterea de 14% a fost sustinuta in special de investitii, iar principalele doua directii au fost extinderea internationala, precum si extinderea capacitatii de productie si diversificarea gamei de produse. Aceasta practica a investitiilor a avut cel mai mare impact in evolutia companiei in toti cei 18 ani de activitate. In fiecare an nivelul investitiilor a crescut. Crezul meu este ca investitiile constante sunt un instrument de crestere care s-a dovedit a fi eficient indiferent de ciclul economic in care ne-am aflat” a declarat Horatiu Tepes, CEO Bilka.
Extindere internationala, investitii planificate de 10 milioane euro
Bilka isi continua strategia de expansiune internationala, avand un plan de investitii de peste 10 milioane de euro. Anul trecut, compania a alocat 5 milioane de euro din buget si a deschis primele birouri externe, in Olanda si Bulgaria. Aceasta investitie sustine planurile companiei de a-si creste vanzarile la export si implicit pe pietele din Europa de Vest, aliniindu-se astfel strategiei de extindere pe termen mediu si lung.
Compania cu sediul in Brasov are acum birouri in Bulgaria si Olanda unde a marit echipele, si cate un reprezentant propriu in Slovacia si Polonia. Restul tarilor in care exporta, fiind gestionate de echipa din Brasov.
"Aceaste investitii au venit natural, dat fiind faptul ca identificam un potential mare pe pietele externe si un interes crescut pentru produsele noastre. Cererea se datoreaza si faptului ca in prezent detinem cea mai mare fabrica de sisteme pentru acoperis din Estul Europei. Am decis sa mergem cu birouri acolo unde rezultatele inregistrate pana in prezent, cu gestionarea comerciala din Brasov, ne-au aratat ca este potential mare de dezvoltare“ a precizat Horatiu Tepes, CEO Bilka.
Strategia Bilka pe termen lung, pentru extinderea pe pietele externe, include deschiderea de unitati de productie in regiuni selectate din punct de vedere economic sau de a achizitiona active.
Pe termen mediu, BILKA intentioneaza sa-si dubleze vanzarile la export in urmatorii patru ani si sa atinga o cifra de afaceri de 100 milioane de euro din pietele externe. Pana la momentul productiei, noul sediu din Olanda, cu o suprafata de 7.700 mp, va servi ca spatiu logistic si punct de coordonare pentru a facilita accesul pe pietele din Europa de Vest. Aceasta va permite o mai buna gestiune a stocurilor si va sprijini cresterea vanzarilor internationale, Bilka propunandu-si sa devina un jucator de top in regiune.
“Acum intram intr-o tara din regiune prin intermediul careia vom accesa mai multe tari din Europa de Vest. Piete cu un potential mare de crestere. Pentru a deveni unul dintre jucatorii importanti din Europa si pentru a majora volumul vanzarilor, trebuie sa fim prezenti si in Europa de Vest. Europa de Est o acoperim in mare parte din Romania. Planul nostru pe termen mediu vizeaza o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro din exporturi in urmatorii trei-patru ani. Astfel investitia realizata in Bilka Netherlands BV, care consta in achizitia unui sediu de 7.700 mp, amenajare corespunzatoare activitatii si dezvoltarea echipei, ne va ajuta in atingerea acestui obiectiv” a declarat Horatiu Tepes, CEO Bilka.
|