BOSCH: Vanzarile de scule electrice conectate si sisteme de incalzire, salt de 50% |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 25 Ian 2022 06:58 |
Vanzarile de dispozitive conectabile realizate de grupul Bosch au inregistrat o crestere de 50% in curs de un an, de la patru milioane de unitati in 2020 la peste sase milioane in 2021, potrivit celor mai recente date publicate de grupul german. Evolutii importante au fost realizate atat pentru sculele electrice conectate, cat si pentru aparatele de uz casnic si sistemele de incalzire din portofoliul companiei. Aceasta evolutie a fost rezultatul extinderii expertizei in materie de software. Astfel, Datorita Centrului Bosch pentru Inteligenta Artificiala (BCAI), compania a creat o unitate puternica in domeniul IA, care a contribuit deja cu aproximativ 300 de milioane de euro la rezultat.
In plus, compania investeste, in total, peste patru miliarde de euro in fiecare an in expertiza sa in materie de software, din care aproximativ trei miliarde sunt destinate afacerii in sectorul mobilitatii. Pentru a modela viitorul mobilitatii definit de software, Bosch va reuni, de asemenea, activitatile de dezvoltare pentru software independent de aplicatie intr-o singura unitate, incepand cu jumatatea anului 2022. In viitor, sub umbrela filialei sale ETAS GmbH, compania va dezvolta si vinde software de baza pentru autovehicule, produse middleware, servicii cloud si instrumente de dezvoltare pentru aplicatii universale.
De asemenea, Bosch avanseaza rapid in conducerea conectata si automatizata. In ultimii cinci ani, Bosch a generat aproximativ noua miliarde de euro in vanzari doar cu sistemele de asistenta pentru sofer si senzorii asociati.
"In viitor, ne propunem sa transformam vanzarea fiecarui produs digital in venituri bazate pe servicii", a declarat Tanja Rückert, directorul digital al Grupului Bosch, in cadrul CES din Las Vegas. Pentru a atinge acest obiectiv, Bosch se concentreaza pe conexiunea IoT cu IA - conecteaza Internetul lucrurilor (IoT) cu inteligenta artificiala (IA).
Acest lucru creeaza un lant de efecte pozitive in care produsele conectate furnizeaza informatii care, la randul lor, sunt procesate prin intermediul IA si incorporate in actualizarile software pentru aceste produse. La baza acestei abordari se afla avantajele pentru clienti, deoarece permite utilizatorilor sa fie parte integranta a procesului de dezvoltare si faciliteaza adaptarea solutiilor in functie de nevoile lor. In plus, nici dezvoltarea, nici crearea de valoare nu se incheie cu vanzarea produselor. "Observam ca o astfel de combinatie intre inteligenta artificiala si IoT reprezinta cheia pentru a obtine cele mai multe avantaje ale utilizatorilor prin ambele tehnologii. Pe langa faptul ca ne permite sa dezvoltam noi modele de afaceri, aceasta abordare ne ajuta sa oferim produse si solutii mai bune, care ofera valoare adaugata reala pentru indivizi si societate in ansamblu", a precizat Tanja Rückert.
Bosch Tech Compass: un sondaj efectuat in cinci tari
Bosch Tech Compass - un sondaj reprezentativ efectuat in cinci tari si prezentat pentru prima data in cadrul CES - releva asteptarile oamenilor din intreaga lume cu privire la noile tehnologii. Potrivit sondajului, majoritatea respondentilor (72%) este convinsa ca progresul tehnologic face lumea un loc mai bun, de exemplu, percepandu-l ca o cheie pentru combaterea schimbarilor climatice (76%). In acelasi timp, patru din cinci oameni considera ca tehnologia ar trebui sa se concentreze mai mult pe abordarea marilor provocari ale erei noastre decat pe satisfacerea nevoilor individuale.
***
Grupul Bosch este prezent in Romania de 27 de ani si are aproximativ 8.160 de angajati in cinci entitati. In 2020, Bosch a inregistrat vanzari de 448 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.
Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vanzari de 71,5 miliarde de euro in 2020. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie.
|