| Nicolae Guta (53 de ani) Functia/Firma: director general al Omega Rom Trade '94; Studii: Facultatea de Comert, Academia de Studii Economice - Bucuresti; Experienta profesionala: 28 ani in domeniul sistemelor de feronerie; Hobby: sport | Compania Omega Rom Trade '94, din Bucuresti, infiintata in anul 1994, are ca principal domeniu de activitate importul si comercializarea de sisteme de feronerie, promovand si usi metalice pe piata de profil. |
- Prezentati date referitoare la structura segmentelor de piata specifice. - Compania Omega Rom Trade '94 colaboreaza cu numerosi parteneri (in special, firme implicate in bransa de constructii), pentru care furnizeaza sisteme de feronerie si usi metalice Ninz (Italia). Ansamblurile speciale destinate accesului in imobile sunt prevazute, in special, la obiectivele care trebuie renovate conform noilor norme de protectie impotriva incendiilor. Totodata, sunt preferate si de investitorii care dezvolta proiecte imobiliare noi. Actualmente, derulam relatii de afaceri cu peste 30 societati, dintre care cele mai importante sunt: Bricostore Romania,Hornbach, Synergy Construct, Monte Carlo Palace, Winmarkt, Bog'Art, Arcom, Erbasu, Imsat, Uti Group, Gerom International - Bucuresti, Brick - Constanta si Vega - Iasi, care asigura circa 70 % din cifra de afaceri. Anul trecut, vanzarile Omega Rom Trade au depasit nivelul de 1,2 milioane de euro (+20,3% fata de 2006), pentru 2008 fiind planificata o majorare similara a veniturilor. - Care este ponderea livrarilor de feronerie in raport cu vanzarile totale? - Comercializarea sistemelor de feronerie reprezinta aproximativ 70% din cifra de afaceri, diferenta fiind constituita de livrarile de usi metalice. In 2007, elementele folosite pentru actionarea ansamblurilor de tamplarie au fost comandate, in proportii egale, atat catre clienti din provincie, cat si de cei din Bucuresti, majoritatea contractelor fiind definitivate in vederea achizitiei de serii Cisa - Italia. Media vanzarilor de usi metalice este de 1000 unitati/an, fiind furnizate, mai ales, modelele Ninz (70% din total). Totodata, distribuim o gama completa de accesorii din import pentru usi, dintre care se disting amortizoarele pentru inchiderea usilor marca OMEGA. Pe piata autohtona, reprezentam producatori din Europa si din China, care si-au consolidat, prin intermediul firmei noastre, operatiunile de export spre Romania. Majorarea volumului de comenzi se datoreaza, in special, societatilor de constructii, intrucat fabricantii de tamplarie termoizolanta prefera sa utilizeze feroneria recomandata de furnizorul de profile. Am stabilit relatii de parteneriat cu producatori de sisteme de inchidere ca: Verofer - Romania; Cisa, Nuova Feb, CR Serrature, Corbin - Italia; Dorma - Germania; Dorlet, Amig, Ceur - Spania; Nemef - Olanda, respectiv Hobes, FAB, Rostex, Brano, din Cehia. - Cum s-a dezvoltat reteaua de distributie a companiei? - In anii anteriori, am avut 8 magazine de prezentare in tara, dar am renuntat treptat la aceasta metoda de distributie, pentru a putea optimiza costurile. Actualmente, detinem doua show-room-uri, in Bucuresti si Arad, prin intermediul carora se indeplinesc anumite comenzi. Livrarile se efectueaza la nivel national (prin curierat), direct din depozit, sistemul de gestiune a comenzilor fiind coordonat online. De asemenea, pentru vanzarea cu amanuntul, produsele Omega Rom Trade pot fi achizitionate si de la Bricostore sau Hornbach - principalii nostri dealeri pe segmentul de retail. In ceea ce priveste strategia proprie de dezvoltare, detinem un teren destinat constructiei unui sediu administrativ si a unui depozit, sursa de finantare urmand sa fie constituita, cel mai probabil, dintr-un imprumut bancar. Deocamdata, centrul logistic actual are o arie utila de 500 mp, spatiul de stocare fiind insuficient. Estimam ca, pe termen mediu/lung, evolutia pietei furnizorilor de feronerie va fi optima, ca urmare a expansiunii economice si, implicit, a sectorului de constructii. Astfel, se impune efectuarea de investitii, in vederea indeplinirii noilor exigente ale clientilor. - Ce impact are integrarea in UE asupra firmelor specializate in distributia de feronerie? - Integrarea in Uniunea Europeana a avut un impact pozitiv asupra firmelor specializate in distributia de feronerie, multe dintre barierele birocratice existente pana la 1 ianuarie 2007 fiind astfel eliminate. |