Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Iun 2024 06:00
|
Grupul german de bricolaj Hornbach a inregistrat rezultate solide in exercitiul financiar 2023/24 (1 martie 2023 - 29 februarie 2024), raportand vanzari de 6,161 miliarde (-1,6% fata de exercitiul financiar precedent) si venituri operationale ajustate in cuantum de 254,2 milioane de euro (-12,4%). Pentru urmatoarele 12 luni, expertii companiei se asteapta la o crestere a vanzarilor, datorita unui sezon de primavara in care s-a consemnat o cerere puternica, sustinuta de conditii meteorologice mai favorabile in comparatie cu cele din anul precedent. Se preconizeaza ca EBIT ajustat in 2024/25 va fi similar sau usor superior celui din perioada de referinta, in timp ce imbunatatirile marjei brute vor fi partial contrabalansate de costurile mai mari cu personalul si de investitiile in curs de desfasurare in proiecte IT. Conducerea grupului a afirmat referindu-se la performanta anuntata ca aceasta a fost in conformitate cu previziunile, in contextul unui mediu macroeconomic complex. Implementarea continua si cu succes a prioritatilor strategice, legate printre altele de cresterea organica prin dezvoltarea retelei fizice si a celei online, sustine optimismul reprezentantilor Hornbach, care au mai subliniat ca orientarea centrata pe client permite furnizarea de solutii complete de servicii si formarea unei oferte digitala complete. Compania beneficiaza in prezent de o pozitionare ce asigura gestionarea optima a provocarilor macroeconomice actuale si formularea unui raspuns coerent la nevoile si asteptarile clientilor. De reamintit faptul ca in anul calendaristic 2023, cota de piata a Hornbach Baumarkt s-a situat la 14,9% in Germania, 17,3% in Austria, 36,2% in Cehia, 27,1% in Olanda si 13,9% in Elvetia. Pe plan national, Hornbach detine in prezent noua magazine, care sunt amplasate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), Brasov, Timisoara, Sibiu, Oradea, Constanta si Cluj-Napoca.
|