Producatori & Furnizori
Publicat de Elena Icleanu
26 Mar 2010 10:42
|
 Grupul multinational Hornbach (Germania), cu activitati pe piata de bricolaj, a inregistrat, in 2009, vanzari de 2, 85 miliarde euro, in crestere cu 3,7% fa ta de perioada corespunzatoare din 2008. " Suntem multumiti de rezultatele consemnate la finele lui 2009, avand in vedere climatul economic nefavorabil. Incheierea pozitiva a exercitiului financiar anterior s-a datorat, in mare parte, deschiderii a doua centre comerciale in Romania (la Brasov) si Elvetia (in Galgenen), acestea contribuind semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a holdingului in afara Germaniei cu 4,2%, pana la valoarea de 1,1 miliarde euro", a declarat Albrecht Hornbach, presedinte al grupului. Vanzarile la nivel international au diferit esential de la o regiune la alta. Astfel, in Cehia, Slovacia si Romania compania s-a confruntat cu o scadere semnificativ a a cererii, iar in statele din Europa Occidentala veniturile subsidiarelor au crescut moderat.
Declinul din zona de est a continentului a fost cauzat, conform celui mai recent raport financiar al Hornbach, de acutizarea recesiunii care a generat cresterea ratei somajului, in special in industrie si a redus puterea de cumparare. Grupul german a intrat pe piata autohton a in anul 2007, cand a achizitionat terenul fostului complex Prisma (din judetul Ilfov) si s-a extins - la nivel local - cu cate un magazin pe an. Compania a inceput, recent, lucrarile de constructie a unui centru comercial in valoare de 40 milioane de euro pe amplasamentul respectiv, initiativa fiind amanata repetat din cauza recesiunii. Oficialii din Romania ai Hornbach estimeaz a inaugurarea unitatii la inceputul anului 2011. Informatii suplimentare, la www.hornbach.com |