
Grupul german Hornbach a raportat o noua crestere a vanzarilor in al doilea trimestru al exercitiului financiar 2025/26, continuand trendul pozitiv inceput in primavara. Vanzarile consolidate nete au urcat cu 3% in trimestrul al doilea al acestui an, ajungand la 1,689 miliarde euro, in ciuda faptului ca au existat doua zile lucratoare mai putine decat in aceeasi perioada a anului trecut. In ansamblu, cifra de afaceri a sporit cu 4,4%, la 3,599 miliarde euro. Rezultatul operational ajustat (EBIT) s-a ridicat la 110,5 milioane euro in cele trei luni analizate, in scadere cu 7,2% fata de anul trecut, pe fondul ajustarilor salariale generate de inflatie si al cresterii numarului de angajati in perspectiva noilor deschideri. Totusi, in primul semestru EBIT ajustat a urcat cu 2,5% pana la 272,2 milioane euro, in linie cu prognoza anuala, care ramane neschimbata. Expertii grupului estimeaza pentru intreg anul financiar 2025/26 vanzari la sau usor peste nivelul din 2024/25 (6,2 miliarde euro) si un EBIT ajustat similar celui de anul trecut (269,5 milioane euro). Conducerea Hornbach a subliniat ca firma a demonstrat rezilienta intr-un context macroeconomic dificil si in pofida unei cereri temperate. S-a reusit cresterea pe toate pietele europene si consolidarea cotei de piata. De precizat ca subgrupul Hornbach Baumarkt, cel mai mare din structura companiei, a raportat o crestere de 4,7% a vanzarilor semestriale, la 3,403 miliarde euro. Vanzarile online au crescut cu 10,2%, ajungand la 447,3 milioane euro si reprezentand 13,1% din total. In Germania, vanzarile au avansat cu 2,9%, iar pe pietele internationale cu 6,4%, cota de piata urcand in toate tarile cheie: Germania (15,5%), Austria (17,7%), Cehia (38,5%), Olanda (28,8%) si Elvetia (14,8%). Compania isi mentine tintele pentru anul financiar 2025/26 si estimeaza un EBIT ajustat spre partea superioara a intervalului prognozat. La inceputul partii a doua a anului au fost inaugurate trei noi magazine mari de tip DIY si centre de gradinarit, inclusiv doua in Romania – Bucuresti-Colentina si, din luna octombrie, Timisoara – marcand o etapa importanta in extinderea regionala.