Grupul Hornbach a raportat rezultate solide pentru primul trimestru al anului fiscal 2024 - 205 (1 martie 2024 - 31 mai 2024). Vanzarile nete consolidate au crescut cu 1,8%, ajungand la 1,8 miliarde euro, in conditiile in care vremea buna din lunile martie si aprilie a compensat partial efectele continue, generate de prudenta clientilor in ceea ce priveste categoriile de bunuri de mare valoare si a caror achizitie este asimilata cheltuielilor discretionare. Veniturile operationale EBIT ajustat au crescut semnificativ fata de anul precedent (+33,8%), pana la 146,4 milioane de euro, ca urmare a unei marje brute imbunatatite si a disciplinei in materie de costuri. In ceea ce priveste operatiunile celui mai mare subgrup operational, Hornbach Baumarkt AG, vanzarile nete au crescut cu 2,6% la 1,7 miliarde euro, in Germania acestea cumuland 831,2 milioane de euro (+2,8%), iar pe plan extern 880,1 milioane euro (+2,4%). Incasarile online (inclusiv Click & Collect) au reprezentat 12,4% din vanzarile totale ale grupului, dar s-au diminuat cu 4% fata de anul precedent, atingand 212,6 milioane de euro. Pentru intregul exercitiu financiar in curs expertii Hornbach continua sa se astepte la vanzari situate usor peste nivelul din anul precedent (cand acestea au totalizat 6,161 miliarde euro), precum si la un EBIT ajustat superior valorii de 254,2 milioane euro. Conducerea grupului a afirmat ca vremea mai calda din Europa continentala din primavara lui 2024, precum si angajamentul puternic al personalului au avut un impact pozitiv asupra asupra vanzarilor, mai ales pe segmentul produselor de gradinarit. Conform previziunilor, castigurile s-au imbunatatit semnificativ in comparatie cu perioada de referinta, afectata de vremea rece si ploioasa. In viitor, este de asteptat un impact pozitiv asupra activitatii, pe masura ce inflatia si ratele dobanzilor continua sa scada, iar sentimentul consumatorilor se relaxeaza. Imbunatatirea conditiilor macroeconomice nu se traduce inca printr-o crestere a cheltuielilor, in special in ceea ce priveste proiectele importante pe termen lung. La nivel national, Hornbach detine in prezent noua magazine, care sunt amplasate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), Brasov, Timisoara, Sibiu, Oradea, Constanta si Cluj-Napoca.