Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
30 Dec 2022 06:19
|
Kingfisher a publicat recent rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru din acest an. Conform datelor oficiale, in perioada respectiva vanzarile grupului s-au ridicat la 3,3 miliarde de GBP, avansul la rate constante al cursului de schimb valutar fiind de 1,7% si cel LFL (like for like) de 0,2%. Practic, vanzarile s-au situat la un nivel mult mai ridicat decat cel din perioada pre-pandemica, cresterea LFL din ultimii trei ani fiind de 15,3%, fapt ce a fost posibil gratie cresterii continue a cotei de piata. De asemenea, trimestrul al patrulea a inceput in forta, grupul britanic consemnand pana la 19 noiembrie 2022 avansuri de 16,2%. In prezent, se manifesta o cerere puternica de produse de inalta eficienta energetica, fenomen ce sprijina vanzarile centrelor de bricolaj. Totodata, partenerii comerciali ai Kingfisher indentifica perspective solide pentru perioada urmatoare. Performanta puternica a TradePoint (LFL +1,9% si LFL pe 3 ani +29,5%) si Screwfix este de asemenea notabila, fiind inregistrate castiguri semnificative ale cotei de piata in Marea Britanie. Printre evenimentele care au marcat perioada analizata se numara deschiderea primelor doua magazine Screwfix in Franta, precum si intensificarea semnificativa a lansarilor de magazine planificate pentru 2023. In prezent, Kingfisher isi asuma un puternic angajament omnicanal, vanzarile prin comertul electronic consemnand o crestere in ultimii trei ani de +138% si avand actualmente o cota de 16% din vanzarile Grupului. Este de remarcat cresterea continua a pietei B&Q, insotita de lansari de succes pe pietele din Spania si Portugalia. Pentru anul fiscal 2022 - 2023, expertii grupului estimeaza un profit de aproximativ 730 de milioane GBP. Conducerea Kingfischer a mai subliniat ca tendintele curente continua sa fie solide, sustinute de castigurile puternice marcate de Screwfix, TradePoint si Castorama Polonia. Contextul pietei ramane insa provocator, in opinia expertilor vanzarile de bricolaj urmand sa fie incurajate de noile tendinte din industrie, cum ar fi mai mult lucrul de acasa si crestere clara a investitiilor clientilor in economisirea de energie. Pe piata din Romania, Kingfischer detine o retea de centre de bricolaj formata din 34 de magazine, amplasate in 25 de orase din tara.
|