MAPEI si-a propus sa creasca cu 10% pe an, incepand din 2015 |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 01 Iul 2015 16:44 |
Producatorul de materiale pentru constructii Mapei Romania, subsidiara locala a grupului italian Mapei, a raportat o crestere de 9% a cifrei de afaceri inregistrate in 2014 fata de nivelul anului anterior, pana la 40 milioane de lei (circa 8,9 milioane de euro), pentru anul in curs fiind planificata o majorare de cel putin 10% a vanzarilor. Incasarile companiei ar putea depasi, astfel, 10 milioane de euro la finele lui 2015. "Evolutia companiei a contrastat puternic cu scaderea de ansamblu inregistrata anul trecut de piata constructiilor, de aproape 7%, conform datelor oficiale. Printr-o coincidenta, cresterea noastra a fost, practic, identica celei inregistrate la nivel global de Mapei, afacerile grupului majorandu-se de la 2,1 miliarde de euro in 2013, la 2,3 miliarde de euro anul trecut", a declarat Florin Ciobanu, directorul general al Mapei Romania. De asemenea, compania a incheiat anul 2014 cu un profit net de aproape 200.000 de lei, revenind la profitabilitate dupa o pierdere neta de circa 227.000 de lei raportata cu un an in urma si calificata de managerul companiei drept "o sincopa, un accident". "Reluarea cresterii si revenirea la profitabilitate au fost imbucuratoare pentru noi, pe de o parte pentru ca au venit dupa cativa ani mai putin fasti, iar pe de alta parte pentru ca am traversat, pentru prima data, pragul de 40 milioane de lei. Data fiind, insa, pozitia noastra pe piata romaneasca, consideram ca Mapei Romania are obligatia sa creasca mai rapid decat grupul, in ansamblu. Obtinerea unor ritmuri de crestere sensibil mai mari de 10%, incepand inca din acest an, face parte din obligatiile pe care ni le-am asumat. Semnalele de pe piata, rezultatele operationale cele mai recente si atingerea obiectivelor intermediare fac posibila chiar depasirea tintelor propuse", a precizat Florin Ciobanu.
Mapei Romania livreaza materiale de constructii atat pe piata lucrarilor de anvergura, din domeniul infrastructurii, cat si pentru lucrari civile, comerciale, sau de restaurare a cladirilor istorice. In perioada urmatoare, compania si-a propus sa-si sporeasca prezenta inclusiv pe piata proiectelor mici si pe segmentul de bricolaj. Compania mizeaza pe un portofoliu cu peste 300 de produse, utilizate pentru montarea placilor ceramice, a pardoselilor, pentru repararea si consolidarea structurilor din beton cu mortare speciale si sisteme compozite, dar si pentru consolidarea cladirilor istorice si aditivarea betonului.
***
Infiintat in 1937 la Milano, in Italia, grupul Mapei este unul dintre cei mai mari producatori globali de adezivi si produse chimice pentru constructii, cu o cifra anuala de afaceri de peste doua miliarde euro. Compania livreaza zilnic circa 20.000 de tone de materiale pentru constructii si investeste anual 115 milioane de euro in cercetare si dezvoltare. La nivel mondial, grupul detine 64 de fabrici, deruland activitati in 31 de tari. Printre cele mai cunoscute proiecte realizate de Mapei pe plan global se afla Podul Carol (din Praga), Muzeul Guggenheim (New York), Muzeul Luvru (Paris), Burj Khalifa (Dubai), Stadionul Olimpic din Beijing sau metroul din Roma.
|