MELINDA INSTAL: Strategia de dezvoltare vizeaza continuarea extinderii teritoriale |
Producatori & Furnizori 21 Iun 2010 09:23 |
Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de centrale termice si a instalatiilor conexe, Andras Lehel, director general al firmei Melinda Instal, a precizat ca, segmentul de piata specific a inregistrat, in 2009, o diminuare de 30%. Datorita masurilor luate, vanzarile firmei au scazut cu doar 15% fata de 2008, iar pentru anul curent se estimeaza venituri de 135 milioane de lei, in crestere cu 11%, comparativ cu 2009.
Andras Lehel, director general al firmei Melinda Instal: “Anul 2009 a fost cu totul diferit fata de anii precedenti, cand piata constructiilor din Romania crestea inca vertiginos in fiecare an. Criza financiara izbucnita pe plan mondial in ultima parte a lui 2008 a avut efecte nocive asupra economiei reale, astfel inducand criza economica. In octombrie 2008, dupa aparitia si interpretarea primelor semne de criza, am infiintat o „celula de criza" si am trecut la elaborarea masurilor de gestionare a acesteia. A trebuit sa ne pregatim pentru cel mai pesimist scenariu - scaderea vanzarilor exprimate in lei cu aproape 30%, adica pana la nivelul inregistrat in 2007. Eram constienti ca aceasta criza ne rezerva nu numai provocari multiple si dificultati majore, dar si oportunitati. Segmentul de piata specific a inregistrat, in 2009, o diminuare de 30%. Datorita masurilor luate, vanzarile au scazut cu doar 15% fata de 2008, cu mult sub media pietei specifice de 30%-35%. Astfel, anul trecut am inregistrat o cifra de afaceri de 122 milioane de lei. In acelasi timp insa am reusit sa scadem si cheltuielile de functionare cu 13%, ceea ce a dus la un profit net pe anul 2009 similar cu cel inregistrat in 2008 (in conditiile in care pierderea financiara din diferente de curs valutar datorita deprecierii monedei nationale, inregistreaza un nivel de doar 50% fata de pierderea determinata de aceleasi cauze in anul 2008). Firma se afla intr-un proces continuu de extindere, in ultimii 3 ani am deschis noi reprezentante in Bucuresti, Timisoara, Oradea, Targu-Mures, Bacau, Brasov, Miercurea-Ciuc, Craiova si Sighisoara. Strategia de dezvoltare a firmei prevede continuarea extinderii teritoriale. In ceea ce priveste problemele cu care ne confruntam, acestea sunt generate de blocajul financiar din economie si impedimentele legate de lipsa finantarii proiectelor de dezvoltare imobiliara. Pe baza realizarilor de anul trecut, afectate totusi de o reorganizare importanta, obiectivul nostru este ca, in urmatorii doi ani sa atingem acelasi nivel de vanzari inregistrat in 2008. In acest sens, pentru anul curent ne-am propus vanzari de 135 milioane de lei, in crestere cu 11%, cheltuieli de functionare diminuate cu 5%, astfel profitul planificat fiind cu aproximativ 15% mai ridicat fata de nivelul realizat in anul 2009”.
|