REVEAL: Interesul pentru amenajari si renovari se va mentine in continuare ridicat |
Sustenabilitate & CSR Publicat de Stelian DINCA 28 Iun 2021 08:44 |
Pandemia a influentat multe aspecte ale vietii romanilor: viata s-a schimbat considerabil, telemunca a devenit o optiune convenabila, iar spatiul interior casei a devenit o prioritate pentru reamenajare. In lumina acestor schimbari, Reveal Marketing Research a derulat un studiu comandat de FERRO Group ce arata cum zilele petrecute in casa au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuintei, precum si cat sunt dispusi romanii sa investeasca in reamenajare.
80% dintre romani isi manifesta interesul de a-si reamenaja locuinta in acest an.
Segmentul de varsta cel mai preocupat de amenajarea locuintei este cel cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani (82%).
Romanii tind sa isi renoveze locuinta o data la 4 ani.
Pe langa aspectele si elementele negative care au survenit in urma “consemnarii la domiciliu”, timpul petrecut in casa a adus si beneficii. Printre acestea se numara si constientizarea de catre romani a nevoii reale de reamenajare a propriei locuinte (8 din 10 romani declara ca isi doresc acest lucru).
„Desi situatia economica este incerta si o parte din romani au fost precauti in ceea ce priveste investitiile, estimam ca interesul pentru amenajari si renovari se va mentine ridicat in perioada urmatoare. Reamenajarea propriei locuinte este o prioritate, mai ales acum cand acasa – fiind locul in care ne simtim in siguranta – a devenit pentru multi si locul unde ne petrecem cel mai mult timp.
Daca inainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia – pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare camera din casa si fiecare lucru de tip instalatie de apa, baterii, corpuri de iluminat samd devin la fel de relevante pentru confortul nostru”, afirma Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
De asemenea, Grupul FERRO, unul dintre liderii pietei de echipamente sanitare si de instalatii, informeaza faptul ca, piata investitiilor in propria locuinta este in continua schimbare. In ultimul an, trendurile se inscriu intr-o traiectorie ascendenta si oamenii investesc din ce in ce mai mult timp, atentie si chiar bani in alegerea celor mai potrivite solutii de amenajare a casei – casa devine acasa.
Top lucrari pentru care romanii ar planifica o reamenajare
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (90%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (34%).
Cat de des renoveaza romanii si ce bugete au?
Romanii declara ca obisnuiesc sa reamenajeze casa/ apartamentul o data la 4 ani. O data cu aceaste reamenajari, 1 din 4 (24%) schimba si obiectele sanitare din baie (baterii, dusuri, etc) iar 16% schimba si bateria de la chiuveta din bucatarie.
Majoritatea insa declara ca fac aceste schimbari mai rar, doar la nevoie – 62% pentru obiecte de tip baterii si dusuri si 73% pentru baterii de bucatarie. Intrebati despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie, acestia estimeaza ca vor cheltui in jur de 4500 de lei.
|