CEFIN: Afaceri de 96 milioane euro in 2022 si plan de investitii de 15 milioane euro |
Utilaje & Echipamente Publicat de Stelian DINCA 09 Feb 2023 11:43 |
Cefin Trucks, unic importator si distribuitor al brandului Ford Trucks in Romania, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 96 milioane de euro, in crestere fata de nivelul din 2021.
Desi anul 2022 a fost un an cu mari provocari la nivel international atat din punct de vedere economic, social si politic, un context advers si pentru piata de vehicule comerciale, Cefin Trucks si-a atins obiectivele setate anul trecut. A fost un an cu o evolutie importanta, in care cifra de afaceri AIC Trucks (Importatorul Ford Trucks in Romania) a depasit 81 de milioane de euro, si cu o crestere eficienta in toate celelalte activitati automotive ale grupului. Compania a vandut 684 de camioane Ford Trucks noi si 599 de camioane rulate si a crescut numarul de service-uri din reteaua proprie la 8 centre la standarde ale marcilor reprezentate.
Ford Trucks este lider in segmentul de Vehicule de Constructii, cu o cota de piata de 28% si in cel al Vehiculelor Specializate cu 31%. Cota de piata totala a brandului in anul 2022 este de 9,3%, intr-un mix de piata nefavorabil, in care ponderea principala este cea a segmentului de Autotractoare, in care Ford Trucks este inca in faza de crestere.
Cefin Trucks a adaugat incepand cu anul 2023 in portofoliul sau si brandul Otokar, pentru a completa gama de produse cu autobuze si vehicule comerciale usoare.
Acest obiectiv si multe altele sunt posibile datorita implementarii unei strategii complexe si a unei viziuni pe termen lung, care are la baza nevoile clientilor, din zona de achizitii, comunicare, servicii after sales din Romania si international, servicii financiare si informatii despre flota.
“Obiectivul nostru este sa mentinem Ford Trucks in topul preferintelor clientilor, acolo unde am dovedit deja ca meritam pozitia de lideri in segmente precum cel al vehiculelor de constructii si cel al vehiculelor specializate, si sa dublam cota de piata la segmentul de autotractoare, vizand o cota totala de 13% in acest an. Credem cu tarie in puterea serviciilor integrate procesului de vanzare, care adauga valoare afacerilor clientilor nostri. Digitalizarea tuturor sistemelor pentru mai multa transparenta catre clienti si parteneri, integrarea serviciilor financiare complete precum si o retea de service extinsa si profesionista, sunt cheia obiectivelor noastre indraznete.” a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.
„Ford Trucks este prezent in Romania din 2017 alaturi de partenerul nostru Cefin Trucks. Acest parteneriat s-a dovedit a fi un real succes in ultimii cinci ani si jumatate, timp in care brandul si-a consolidat pozitia in piata de vehicule comerciale grele, in drumul catre topul marcilor din industrie. Ne concentram pe consolidarea pozitiei de lider in segmentul vehiculelor de constructii si specializate, in timp ce ne adaptam la noile tehnologii si nevoile pietei permanent in evolutie. De asemenea, avem ca obiectiv sa mentinem trendul ascendent in segmentul de transport international, cu produsul Ford Trucks F-MAX, in timp ce ne adaptam la noile tehnologii si la cererea pietei.
Bazandu-ne pe succesul din pietele actuale, prioritatea noastra este sa stabilim o amprenta puternica Ford Trucks in Europa, cu portofoliul solid de produse, reteaua puternica de dealeri si o acoperire larga a serviciilor cu o inalta competenta. Ne propunem sa cream valoare cu cele mai eficiente solutii de transport si pozitionarea noastra competitiva in ceea ce priveste „costul total de proprietate”. Dupa finalizarea expansiunii Europei de Sud si de Vest, patrundem in tarile Europei de Nord pana in 2024 si cresterea noastra va continua in acelasi ritm. Ne propunem sa fim in 55 de piete pana in 2025. Credem ca aceasta strategie va contribui la succesul nostru continuu pe piata romaneasca.
In timp ce extinderea retelei de service atat nationala cat si internationala contribuie foarte de mult la increderea pe care o construim cu clientii nostri, accelerarea volumului de vanzari in Romania este, de asemenea, foarte importanta in 2023.” a declarat Koray Kuvvet, Managing Director Eastern Europe & Balkans pentru Ford Trucks.
Ford Trucks - evolutie accelerata pe piata romaneasca
Luna mai 2017 a marcat o etapa importanta in evolutia companiei, prin lansarea oficiala a activitatii de importator Ford Trucks.
In primul an de activitate, Cefin Trucks, in calitate de importator si distribuitor al Ford Trucks, a inregistrat vanzari de 157 de unitati (1% pentru segmentul de transport, 17% pentru segmentul de constructii si 7% pentru segmentul de vehicule specializate), cu o cota de 2,36%.
In al doilea an, compania si-a indeplinit si depasit obiectivul stabilit, surclasand deja, in semestrul al doilea, doi competitori cu o prezenta traditionala pe piata. Numarul unitatilor vandute s-a dublat, ajungand la 357, iar cota de piata la 4,1%.
Vanzarile au crescut si mai mult in 2019, cu peste 555 de unitati livrate si o cota totala de piata de peste 8%, cumuland in noiembrie 2019 un total de peste 1000 de unitati Ford Trucks. Datorita lansarii F-MAX, un vehicul perfect potrivit pentru transportul international, Cefin Trucks intentioneaza sa-si mareasca cota de piata in segmentul respectiv, unde potentialul de crestere ramane foarte ridicat. Cefin Trucks a mizat pe pastrarea pozitiei de lider in alegerile clientilor din segmentele de Constructii si Vehicule municipale si in 2020, atingand locul 4 in Topul Brandurilor de Vehicule Comerciale, cu o cota de piata de 11.8%. Tot in 2020, Cefin Trucks si-a extins reteaua de service, ajungand la 19 centre service in Romania.
In anul 2021, Ford Trucks atinge pragul de 2000 de unitati vandute in Romania iar in Noiembrie 2022 atinge cele 3000 de unitati previzionate pana la sfarsitul anului 2022. Pastreaza pozitia de lider in segmentul de vehicule specializate, ramane in topul vehiculelor de constructii si creste in cota de piata pentru segmentul reprezentat de F-Max. Reteaua de after sales Cefin Trucks include 22 de centre service in acest moment, in toata tara, atat partenere cat si proprii.
Acest obiectiv si multe altele sunt posibile datorita implementarii unei strategii complexe si a unei viziuni pe termen lung, care are la baza nevoile clientilor, din zona de achizitii, servicii after sales din Romania si international, servicii financiare si informatiile despre flota (localizare, gestiune transport, stil de condus, consum, tahograf, etc).
|