Husqvarna deschide un nou Concept Store in Cluj, investitie de peste 1 milion de euro |
Utilaje & Echipamente Publicat de AG&F 11 Iun 2025 10:01 |
![]() "Orasul Cluj-Napoca este inconjurat de zone rurale si periurbane in dezvoltare, unde cererea pentru echipamente de gradinarit si utilaje este in crestere. Avand in vedere ca Husqvarna ofera produse pentru gradina, silvicultura si constructii, Cluj-Napoca reprezinta o locatie cu potential pentru extinderea retelei de distributie. In concluzie, da. Un magazin Concept Husqvarna in Cluj-Napoca este un pas mai mult decat logic si necesar pentru a fi aproape de clientii nostri cu tot ce au nevoie”, declara Emil Tint, CEO-ul subsidiarei locale a Husqvarna.
![]() Magazinul din Feleacu va oferi acces la intreaga gama de produse Husqvarna disponibile in Romania – de la roboti de tuns gazon si motocoase pe baterii, pana la echipamente pentru lucrari forestiere, constructii sau intretinerea terenurilor sportive. In aceeasi locatie, clientii beneficiaza si de un atelier service complet echipat, pentru interventii rapide si mentenanta de specialitate.
Accentul este pus pe sustenabilitate si eficienta energetica. „Observam o preferinta in crestere pentru solutii prietenoase cu mediul, silentioase, pe baterii – in special in zonele urbane. Clientii romani sunt din ce in ce mai educati si preocupati de amprenta de carbon si de calitatea vietii in ansamblu”, subliniaza Emil Tint.
Cu o retea nationala formata din aproximativ 800 de angajati si peste 200 de magazine partenere, Husqvarna vede Romania drept un motor important de crestere regionala. Compania noteaza potentialul ridicat oferit de mixul rural-urban, suprafata agricola vasta si cererea in crestere pentru automatizare si echipamente smart. „Romania este o piata atractiva, cu un profil demografic si economic care sustine dezvoltarea acestui sector. Vedem oportunitati reale nu doar in retail, ci si in zona de educatie a consumatorului, digitalizare si extindere post-vanzare”, mai transmit reprezentantii companiei.
![]() Dupa Bucuresti si Bistrita, Clujul devine al treilea oras cu un Concept Store Husqvarna, iar al patrulea va fi deschis in curand la Constanta. Desi contextul macroeconomic ramane volatil, compania priveste aceasta extindere drept un test de piata pentru viitoarele investitii locale.
Husqvarna tinteste o medie de 500-600 de vizitatori lunar in noul magazin, cu varfuri sezoniere in primavara si toamna. Publicul tinta este divers: de la gospodarii individuale, firme de peisagistica si autoritati locale, pana la antreprenori din domeniul forestier sau constructii.
"Piata din Romania este in plina maturizare, cu o baza solida de clienti si o cerere in crestere pentru inovatie, dar are nevoie de educarea consumatorului, extinderea infrastructurii post-vanzare si cresterea accesului la produse premium in afara marilor orase. Piata locala este intr-o etapa de fragmentare cauzata de concurenta puternica din partea multor branduri, inclusiv low-cost. Asta pentru ca multi consumatori aleg in functie de pret, nu in functie de calitate. In plus, micii fermieri sau gospodariile nu au acces usor la centre de reparatii rapide, la leasing ori la credite. Lucrurile se pot schimba prin educatie si constientizare, acces mai usor la finantare, extinderea retelelor de service si digitalizare, iar asta presupune si sprijin institutional”, conchide Emil Tint.
|