Makita a incheiat anul fiscal 2022 – 2023 cu o cifra de afaceri de 764,7 miliarde yeni (circa 5,62 miliarde USD), in crestere cu 3% fata de anul precedent. Veniturile operationale au fost de 28,24 miliarde yeni, ceea ce constituie un declin de 69,2% in raport cu precedentul exercitiu financiar. Analizand situatia economica internationala in timpul celor 12 luni, s-a observat o accentuare a preocuparilor legate de o recesiune economica globala, pe fondul unor factori de influenta obiectivi, cum ar fi inflatia ridicata, devalorizarea unor valute si criza energetica asociata prelungirii razboiului din Ucraina. In acest context deosebit, Makita s-a concentrat pe extinderea gamei de produse cordless, inclusiv scule electrice si echipamente de alimentare pentru exterior, din seria „40Vmax Lithium-ion Battery”. In ceea ce priveste productia, a fost dezvoltat un nou sistem de fabricatie, iar specialistii niponi au lucrat intens la consolidarea functiilor de management, pentru a asigura o abordare flexibila a schimbarilor ce au loc in planul cererii, precum si a riscurilor geopolitice actuale, scopul declarat fiind acela de imbunatatire de ansamblu a eficientei grupului. De asemenea, atentia este focalizata in directia consolidarii serviciilor si orientarii spre client. Din punct de vedere geografic, desi vanzarile au avut o dinamica lenta in Europa si America de Nord, rezultatele financiare au fost consolidate gratie performantei din Japonia si Oceania. Astfel, pe piata-mama, desi cererea a scazut, au crescut substantial vanzarile de echipamente electrice pentru exterior fara fir si noua serie de produse XGT, ceea ce a dus la un avans de 4,2%, pana la 122,978 miliarde yeni. In Europa, incasarile s-au diminuat cu 1% si au cumulat 348,994 miliarde yeni, mai ales din cauza inflatiei, a problemelor monetare si incertitudinii privind aprovizionarea cu energie. Pe plan national, Makita a raportat pentru 2021 vanzari de 250,7 milioane de lei, cu 63% mai mari fata de cele din anul precedent. In ceea ce priveste operatiunile Makita EU, pentru aceeasi perioada acestea au generat o cifra de afaceri de 3,27 miliarde lei (+50%).