Agenda Constructiilor
Marti, 07 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Actualitatea interna - EY: Cresterea costurilor afecteaza revenirea sperata a consumului, dupa pandemie
EY: Cresterea costurilor afecteaza revenirea sperata a consumului, dupa pandemie
Actualitatea interna Publicat de Stelian DINCA 30 Mar 2022 11:28
Incertitudinile economice tot mai mari din ultimele luni au afectat revenirea post-pandemie a consumului pe un trend pozitiv si au diminuat din nou increderea consumatorilor, arata cel mai recent studiu EY - Future Consumer Index.
Aceasta noua editie a sondajului trimestrial despre comportamentul consumatorilor la nivel global, realizat in februarie 2022, pe un esantion de 18.000 de persoane, a evidentiat ca 52% dintre respondenti spun ca majorarea costurilor bunurilor si serviciilor le afecteaza deciziile si capacitatea de cumparare.
Cum era de asteptat, cei care resimt cel mai acut acest impact sunt persoanele cu venituri mici (62%), insa rezultatele sondajului arata ca si persoanele cu venituri medii (48%) si cele cu venituri mari (42%) resimt, de asemenea, presiunea costurilor.
Pietele emergente sunt cel mai puternic afectate, 62% dintre respondenti mentionand ca alegerile lor de consum sunt determinate de preturile accesibile (77% in Africa de Sud, 64% in India, 63% in Brazilia, 42% in China), in comparatie cu 45% dintre respondentii din pietele dezvoltate (50% in SUA, 52% in Canada, 42% in Marea Britanie, 40% in Franta).
Potentiala crestere a preturilor si anticiparea unor noi variante de COVID-19 ii determina pe consumatori sa isi limiteze pe mai departe consumul, sa opteze pentru alternative mai ieftine si sa cumpere mai putine produse neesentiale. Printre principalele articole pentru care respondentii spun ca vor cheltui mai putin se numara imbracamintea (38%), cosmeticele si produsele de infrumusetare (35%) si alcoolul (30%). Multi cauta deja alternative mai ieftine pentru alimentele proaspete (20%) si alimentele ambalate (19%).
Avand in vedere ca se asteapta un consum mai mic din partea consumatorilor si faptul ca ei se vor concentra pe produse cu marje mai mici, retailerii vor actiona in mod inevitabil pentru a-si proteja propria marja. Acest lucru se poate traduce prin diverse initiative in functie de nivelul de maturitate si de strategia fiecarui jucator, de la masuri de reducere a costurilor in lantul lor de aprovizionare si de reducere a stocurilor, pana la masuri mai drastice, cum ar fi optimizarea prezentei lor fizice si cresterea suplimentara a pretului final pentru consumatori. Cristian Carstoiu, EY Romania & Moldova Digital Enablement Advisory Partner
Incertitudinea privind gestionarea costurilor de trai in crestere ii determina pe aproape doua treimi (60%) dintre respondenti sa-si doreasca sa economiseasca mai mult in viitor, iar 39% dintre ei spun ca au deja ca obiectiv sa economiseasca, mai degraba decat sa cheltuiasca. Cei mai economi sunt cei din Africa de Sud (56%), Indonezia (54%) si din Mexic, Brazilia si Argentina (toate cu 51%).
 
Cheltuielile determinate mai degraba de experiente, decat de bunuri
Consumatorii cauta experiente mai mult ca niciodata. Ei spun ca doresc sa recupereze timpul pierdut si cauta sa evadeze de sub presiunile lumii post-COVID-19. Un procent de 45% dintre ei spun ca intentioneaza sa traiasca mai mult in prezent.
Studiul le propune respondentilor cinci directii majore catre care ar opta sa isi aloce prioritar cheltuielile: "planeta mai intai", "accesibilitatea mai intai", "experienta mai intai", "sanatatea mai intai" si "societatea mai intai". Dintre acestea, „experienta” a inregistrat cea mai mare crestere, dublandu-si importanta pentru consumatori comparativ cu anul 2020 si clasandu-se acum ca a treia prioritate de alocare a cheltuielilor, in conditiile in care, la inceputul pandemiei, ocupa ultima pozitie.
Alocarea prioritara a cheltuielilor pentru experiente este acum aleasa de cel mai mare segment de respondenti in SUA (24%), Franta (26%), India (31%) si Thailanda (32%). Cei mai putini care aleg aceasta optiune sunt respondentii din Finlanda (13%), Australia (15%) si Noua Zeelanda (10%).
42% dintre respondenti planuiesc sa cheltuiasca mai multi bani pe experiente in urmatorul an. Cu toate acestea, 39% sunt mai putin inclinati sa se implice in experiente in afara casei lor, asteptarea lor fiind ca experienta sa vina la ei. Clientii care se aventureaza in afara cer mai mult de la magazinele fizice, peste o treime (36%) planuind sa viziteze doar magazinele care le ofera o experienta deosebita.
 
Consumatori ghidati de sustenabilitate si valori
Atunci cand vine vorba de decizia de cumparare, pentru al doilea trimestru consecutiv, majoritatea respondentilor (26%) spun ca planeta este pe primul loc, inaintea accesibilitatii (24%) si a experientei (20%). Acest aspect este deosebit de evident in China si Brazilia, unde decizia de cumparare a 32% dintre respondentii este determinata de impactul asupra planetei.
Consumatorii aleg sa faca achizitii mai sustenabile, facand tot ce pot pentru a conserva mediul inconjurator. 56% dintre ei declara ca vor acorda mai multa atentie impactului de mediu al achizitiilor lor si 52% se angajeaza sa acorde mai multa atentie impactului social. 42% spun ca vor cumpara numai de la branduri care se aliniaza cu propriile lor valori - un punct de vedere sustinut intr-un procent egal, de 48%, de consumatorii din generatia Z si de cei din generatia Millennials.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGSISECAMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
MAKITA
quadratum
viarom
CDS
ness project
strabag nivel 1
siniat
concelex
Acvatot 2019
noark
EDIT-Structural
rigips
leviatan
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
ef-de-n
econet
top 500
AICPS_30
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander