FEREASTRA: Recesiunea, receptata ca o oportunitate de consolidare a afacerii |
Actualitatea interna 23 Apr 2009 10:45 |
A aparut editia MAI a publicatiilor FEREASTRA si AGENDA CONSTRUCTIILOR! Revista FEREASTRA prezinta informatii de afaceri pentru sectorul de tamplarie si fatade cortina, cu accent pe noutati si tendinte in domeniu. Sunt incluse articole despre problematica specifica procesului de distributie, evolutia pietei de tamplarie (fundamentata de opiniile unor reprezentanti ai principalelor firme din bransa), impactul recesiunii asupra bransei de ferestre etc.
De asemenea, sunt relatate principalele aspecte referitoare la participarea companiilor in cadrul targului international Construct Expo Ambient 2009, fiind inclusa si o analiza a situatiei unor firme din domeniu (in cadrul rubricilor de opinii si companii). Principalele proceduri de optimizare a vanzarilor, prin intermediul retelelor de comercializare, sunt abordate in cadrul unui articol sintetic. Totodata, articolele de consultanta se axeaza pe subiecte specifice, cum ar fi: inlocuirea ferestrelor si riscurile pe care le intampina producatorii, noi tehnologii in domeniul energetic si conexiunea acestora cu sistemele de ferestre si fatade cortina, tendinte arhitecturale in sectorul vitrajelor; viziuni, proiecte si tehnologii pentru viitor etc. Din sumar: ACTUALITATE: * Recesiunea, receptata ca o oportunitate de consolidare a afacerii - Blocajul care se manifesta pe piata locala de tamplarie termoizolanta are mai multe cauze, nefiind o consecinta exclusiva a crizei economice. De fapt, recesiunea a constituit doar factorul declansator, problemele cu care se confrunta respectivul domeniu de activitate fiind mult mai complexe. Produsele din aceasta categorie au intrat brusc pe piata locala, fara o pregatire prealabila a consumatorului, astfel incat - pe fondul lipsei de informare si al dezechilibrului major dintre cerere si oferta - pretul aferent a fost stabilit la cote ridicate, iar calitatea nu s-a situat la nivelul modelelor similare din Europa Occidentala. Ulterior, desi oferta a sporit considerabil, gratie aparitiei unui numar mare de producatori atrasi de perspectivele unui castig rapid si consistent si cererea a urmat acelasi trend. Determinarea cauzelor exacte care au dus la o modificare atat de drastica a dinamicii cifrei de afaceri din bransa, de la cresteri medii anuale de 30% la scaderi mai mari de 10% nu reprezinta un demers usor de efectuat. Dupa cum un asemenea ritm de dezvoltare nu era firesc, demonstrand pe de-o parte presiunea mare din partea beneficiarilor si, pe de alta parte, politicile comerciale agresive ale furnizorilor si producatorilor, diminuarea cu aproape 50 de procente nu poate fi considerata un aspect normal al unei economii de piata echilibrate si mature. Detalii suplimentare, in paginile revistei; * Criza economico-financiara si impactul acesteia asupra pietei de ferestre (IV) - Noul program anticriza, elaborat recent de Guvernul Romaniei, include 23 de masuri a caror aplicare presupune alocarea unor fonduri in valoare de 13 miliarde euro. Conform declaratiei autoritatilor centrale, acest plan va fi modificat in functie de evolutia situatiei economice. Pana in prezent, au fost implementate doar cateva initiative, dintre care se disting: achitarea din bugetul de stat a sumelor restante catre sectorul privat (facturi ce insumeaza peste doua miliarde euro), incercarea de relansare a vanzarilor de autovehicule noi, prelungirea perioadei de acordare a ajutorului de somaj. Urmeaza ca, in curand, companiile sa fie scutite de impozitul pe profitul reinvestit si sa se adopte alte elemente ce tin de fiscalitate.Principala strategie a executivului, ce va fi aplicata in vederea diminuarii impactului efectelor recesiunii, consta in implementarea programului de investitii in infrastructura si in reabilitarea termica a locuintelor. Oficialitatile considera ca actuala criza ar putea reprezenta un resort de modernizare a Romaniei, proces in cadrul caruia descentralizarea constituie una dintre cele mai importante masuri. S-au alocat deja peste 800 de milioane de lei pentru drumuri, inca 250 de milioane de lei fiind disponibile in vederea executiei de retele de alimentare cu apa a unor localitati. Totodata, s-a adoptat finantarea cu 50% a programelor de formare profesionala a persoanelor disponibilizate. De asemenea, s-au analizat si alte proceduri care ar putea fi aplicate in intervalul urmator. Printre acestea se afla diminuarea numarului de taxe si impozite ale caror costuri de colectare sunt mai mari decat sumele incasate, stimularea investitiilor prin acordarea de ajutoare si garantii de stat sau facilitati cu privire la achitarea TVA. Accesarea rapida a fondurilor rambursabile si aplicarea unor metode de sustinere a unor domenii economice vitale (constructii, energie, agricultura, turism) constituie actiuni prioritare. Pentru mai multe informatii, lecturati publicatia; * Distributia are un rol esential in activitatea unei companii - In contextul strategiei generale aplicate la nivelul unei firme si al definirii obiectivelor propuse de conducerea companiei, politicile de marketing au inceput sa fie conturate in mod distinct incepand cu anii '70, ajungand ca - in prezent - sa aiba un rol deteminant in activitatea celor mai multe companii moderne. Unul dintre aspectele esentiale din cadrul mixului de marketing este reprezentat de strategia de distributie, care, impreuna cu aspectele ce tin de produse, pret si promovare, constituie premise ale eficientizarii activitatii. In ultimele decenii, au fost elaborate numeroase teorii cu privire la cresterea gradului de rentabilitate a unui agent economic prin implementarea unor metode optime de distributie, dar nu toate sunt direct aplicabile domeniului de tamplarie termoizolanta. Pe scurt, distributia poate fi definita ca o cale pe care un bun economic o parcurge intre producator si consumator. Daca in cazul serviciilor acest drum este direct, neimplicand interventia niciunei alte entitati, la produsele fizice experienta a demonstrat necesitatea implicarii unuia sau mai multor intermediari intre cele doua elemente mentionate. De-a lungul timpului, s-au consemnat diverse tipuri de dezvoltare a unei asemenea activitati atat in amonte (magazine de comercializare en-detail, care s-au implicat in activitati de productie), cat si in aval (fabricanti ce au creat propriile retele de distributie). In contextul specific sectorului de executie a ferestrelor si fatadelor cortina, modalitatile de comercializare sunt diferite, aflandu-se in stransa dependenta de capacitatile de productie si de intentiile de acoperire a teritoriului national. Mai multe informatii, in paginile revistei. CONSTRUCT EXPO AMBIENT Construct Expo Ambient 2009, in fata unor noi provocari OPINII |