Actualitatea interna
Publicat de Razvan Popa
07 Apr 2009 17:10
|
Potrivit companiei de consultanta PMR, din Polonia, piata de retail din Romania va inregistra - in 2009 - o rata de crestere mai mica, comparativ cu boom-ul consemnat in perioada anterioara. Cu toate acestea, se preconizeaza ca aceasta va ramane relativ energica si in anii urmatori. In 2008, vanzarile pe segmentul de retail autohton s-au majorat cu 22,6% in 2008 (valoarea totala fiind de 219,1 miliarde lei) fata de 2007 (interval in care acestea au sporit cu 31,4%, comparativ cu 2006).
Conform specialistilor firmei de cercetare, cel mai probabil acest tred va continua anul acesta, cresterea fiind de 15%-16%, pana la o valoare a pietei de aproximativ 254 miliarde lei. Piata de do-it-yourself (DIY) a sporit, anul trecut, cu 31%, comparativ cu 2007. Potrivit estimarilor societatii poloneze, segmentul de DIY va continua sa se majoreze si in 2009, datorita numarului mare de proprietati cumparate anterior care vor trebui decorate. Torusi, in 2010-2011, avand in vedere ca domeniul imobiliar se afla in scadere, piata de DIY va consemna o crestere moderata. In timp ce pe segmentul de retail traditional activeaza societati locale mici, retailul modern continua sa fie dominat de firmele straine. Per ansamblu, doar doua din 10 companii principale implicate in activitati de retail in Romania sunt autohtone, si anume: Altex (venituri estimate in 2008 de 1,2 miliarde lei) si Ambient (883 milioane de lei). Principalele companii care activeaza pe segmentul de retail sunt: Metro - Germania (8,83 miliarde lei), Rewe - Germania (6 miliarde lei), Carrefour - Franta (4,12 miliarde lei), Schwartz Group - Germania (3,23 miliarde lei), Louis Delhaize - Franta (2 miliarde lei), Praktiker - Germania (1,1 miliarde lei), Tenggelmann - Germania (920 milioane de lei), Bricostore - Franta/Ungaria, cu venituri estimate anul trecut de 861 milioane de lei. |