Actualitatea interna
Publicat de Razvan Popa
09 Apr 2009 13:49
|
Final Distribution estimeaza, pentru 2009, o evolutie a pietei constructiilor la un nivel similar celui din perioada 2006-2007. "Necesarul de locuinte noi rezidentiale ramane - in continuare - ridicat. Cu toate acestea, nu se poate spera la o revenire la volumele din 2008 in mai putin de doi ani. In perioada urmatoare, se va pune accent pe renovari, care reprezinta un domeniu cu potential, deoarece solicita fonduri substantial mai mici", a declarat Dan Mircescu, director general al companiei.
Ca efecte benefice ale crizei estimam sporirea nivelului calitativ al serviciilor pe segmentul constructiilor, in conditiile revenirii in Romania a muncitorilor plecati in strainatate si a cresterii numarului de furnizori. Concurenta in acest an va fi - cu siguranta - acerba; fiecare producator/distribuitor va cauta solutii pentru a atrage cat mai multi clienti dintr-o piata restransa, ca urmare a conditiilor economice. Una din variante ar putea fi reducerea pretului. Insa, in ceea ce priveste piata potentiala a produsului Gerard (tigla cu acoperire de piatra naturala), deoarece vorbim despre un produs premium, cu elemente de diferentiere clare, consideram ca va fi afectata in destul de mica masura si estimam o scadere insignifianta a pretului (doar in cazul in care distribuitorii nostri vor fi dispusi sa acorde reduceri mari). Referitor la brandul Delta, accentul se va pune pe diversitate, extinderea retelei si adaptarea politicii de pret la conditiile de piata. Membranele de protectie pentru acoperisuri/fundatii sunt - in general - mai putin vizibile in structura unei constructii, tendinta fiind de a alege produsele cele mai accesibile financiar", a afirmat Dan Mircescu. Potrivit reprezentantului firmei, fluctuatii de pret in domeniul invelitorilor vor fi - in special - pe sectorul tiglei metalice, confruntandu-se cu cea mai mare concurenta in conditiile in care, pe parcursul anului 2008, au aparut o serie de noi producatori locali, diferentele dintre produsele oferite fiind relativ mici. "In acest domeniu preturile au scazut deja cu circa 30%. Este oricum un fenomen normal, datorat numarului mare de concurenti si doar fortat de criza", a precizat Dan Mircescu. Compania estimeaza, pentru 2009, o cifra de afaceri de 20,5 milioane de lei, dupa ce - in primul trimestru din anul curent - a inregistrat un nivel de 2,25 milioane de lei. De asemenea, pentru a.c. societatea preconizeaza un nivel minim al investitiilor (dupa ce, in 2008, acesta au fost de aproximativ 0,5 milioane de euro), concentrandu-se in special pe promovarea portofoliului de produse. Pentru informatii suplimentare, www.finaldistribution.ro |