SENAT: Trecerea ISC in subordinea MDRL, discutata dupa reluarea activitatii |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 09 Iul 2010 10:03 |
In ultima zi dinaintea vacantei parlamentare, membrii camerei legislative superioare a Parlamentului au avut pe agenda de lucru, printre alte acte normative, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat in Constructii – ISC din subordinea Guvernului in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Termenul de adoptare tacita a fost stabilit la 4 zile de la reluarea activitatii, ceea ce inseamna ca dezbaterea a fost amanata pentru toamna anului in curs. Deocamdata, proiectul de lege a primit aviz negativ (cu majoritate de voturi) la Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital, insa comisia de specialitate sesizata in fond (pentru Administratie Publica, Organizarea Teritoriului si Protectia Mediului) a adoptat raportul de admitere. In expunerea de motive a acestei comisii se precizeaza ca "actul normativ in cauza are ca obiect de reglementare trecerea ISC - institutie publica avand personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului - din subordinea Guvernului si coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT). Inspectoratul de Stat in Constructii - ISC urmeaza sa fie finantat integral de la bugetul de stat, prin bugetul MDRT, iar Regulamentul de organizare si functionare a acestuia, aprobat prin HG nr. 1378/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi actualizat in mod corespunzator. Prin obiectul de reglementare, propunerea legislativa face parte din categoria legilor ordinare, iar proiectul de lege urmeaza a fi adoptat in conditiile art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei republicata. In cazul de fata, Senatul Romaniei are calitatea de prima camera sesizata". In expunerea de motive semnata de primul-ministru al Guvernului Romaniei, in care se justifica necesitatea actului normativ, se arata ca "desi activitatile MDRT au aplicabilitate la nivelul intregului teritoriu al tarii, spre deosebire de ISC care are o structura alcatuita din 8 inspectorate teritoriale la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare si, respectiv, 42 de directii judetene de control in constructii, ministerul de resort nu dispune de o structura care sa-i permita asigurarea activitatii de monitorizare, control si evaluare, precum si de diseminare si culegere cu celeritate a datelor si informatiilor din piata constructiilor. In aceste conditii si pentru a nu crea o suprastructura cu atributii de monitorizare in cadrul MDRT, se impune trecerea ISC din subordinea primului-ministru in cea a ministerului de resort". Ramane de vazut modul in care vor dezbate membrii celor doua camere legislative ale proiectului respectiv, tinand cont si de avizele comisiilor parlamentare sesizate.
***
Alte acte normative a caror dezbatere a fost amanata la 4 zile dupa inceperea activitatii si pot influenta domeniul constructiilor au fost reprezentate de:
- propunerea legislativa pentru modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte – raport de respingere (forma initiatorului prevedea modificarea articolului 13 a OUG, astfel incat "proprietarii care au efectuat lucrari din fonduri proprii vor primi banii inapoi de la bugetul de stat sau din alte surse legal constituite, pentru a beneficia de aceleasi drepturi ca si proprietarii care efectueaza in prezent aceste lucrari");
- propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta nr. 34 din 19/04/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii - raport de respingere (prin care initiatorul propune noi reglementari ale achizitiei directe, publicarea optionala a anunturilor de licitatii in Monitorul Oficial, modalitatea de raspuns la solicitari - in termen de 3 zile - a autoritatii contractante, respingerea actiunii de contestare in lipsa notificarii, de catre instanta judiciara competenta, depunerea contestatiilor si procedurile de solutionare a acestora etc.).
Pentru informatii suplimentare, www.senat.ro
|