Agenda Constructiilor
Miercuri, 15 Iulie 2020
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - EY: Tratamentul de TVA aferent tranzactiilor intracomunitare cu bunuri, in 2020
EY: Tratamentul de TVA aferent tranzactiilor intracomunitare cu bunuri, in 2020
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 12 Mai 2020 12:23
Odata cu trecerea la un sistem definitiv de TVA, in legislatia Uniunii Europene, cat si in legislatia din Romania au fost implementate patru remedii rapide avand drept scop asigurarea aplicarii unitare a regulilor de TVA in toate statele membre ale UE precum si combaterea evaziunii fiscale.
Principalele remedii rapide implementate in 2020 vizeaza conditiile pentru aplicarea scutirii de TVA aferenta livrarilor intracomunitare de bunuri si regulile privind aplicarea scutirii de TVA pentru livrari succesive de bunuri.
Pentru scutirea de TVA aplicabila livrarilor intracomunitare de bunuri, companiile trebuie sa aiba in vedere indeplinirea celor doua cerinte legate de:
- obligatia cumparatorului de a detine un cod valid de inregistrare in scopuri de TVA emis de un stat membru, altul decat cel in care incepe expedierea sau transportul bunurilor, care trebuie comunicat furnizorului;
- obligatia furnizorului de a completa corect si de a depune declaratia 390.
In ceea ce priveste aplicarea scutirii de TVA pentru livrari succesive de bunuri, adica mai multe livrari de bunuri care fac obiectul unui singur transport intre doua state membre UE, remediul rapid urmareste sa ofere certitudine cu privire la determinarea tranzactiei careia ii va fi alocat transportul intracomunitar de bunuri. In acest scop, a fost introdusa notiunea de „operator intermediar”, definit ca acel furnizor intermediar care expediaza sau transporta bunurile, precum si regula generala potrivit careia transportul si implicit scutirea de TVA vor fi atribuite numai livrarii de bunuri efectuate catre operatorul intermediar (cu exceptia cazului in care operatorul intermediar comunica furnizorului codul sau de TVA din statul membru din care bunurile sunt expediate).
Societatile comerciale trebuie sa aiba in vedere noile reguli si sa implementeze proceduri interne care sa le asigure aplicarea corecta a tratamentului de TVA pentru operatiunile efectuate. Un tratament de TVA incorect va genera obligatii de plata suplimentare si costuri substantiale care includ valoarea penalitatilor si dobanzilor de intarziere, iar in anumite cazuri si valoarea TVA.
Trebuie sa subliniem ca livrarile succesive cu bunuri sunt operatiuni complexe care, in multe situatii, genereaza dificultati in stabilirea corecta a implicatiilor fiscale corespunzatoare.
Pentru evaluarea corecta a unei tranzactii este necesara implicarea specialistilor fiscali si a celor din departamentele de achizitie sau livrari inca de la faza de negociere a operatiunilor respective. O standardizare a procesului de achizitie sau livrare de bunuri trebuie sa includa in mod obligatoriu tratamentul de TVA si, unde este cazul, cel de accize si vamal. In plus, documentarea corespunzatoare a operatiunilor reprezinta un punct important in sustinerea tratamentului de TVA al unei operatiuni.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMVideoConfAC-iulCOVID-19AUTODESKTeraSteel
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
rigips
ssab ag antrepriza generala
ERBASU CONSTRUCT
CELCO 2020
elmas 2017
strabag nivel 1
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
hilti
FPSC_2019
C4E FORUM
AHK 2018
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere