Masurile de sprijin pentru mediul de afaceri au fost publicate in Monitorul Oficial |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 21 Mar 2020 14:49 |
Masurile economice pentru sprijinirea mediului de afaceri si cele de protectie sociala, decise de Guvern in contextul pandemiei de coronavirus, au intrat in vigoare, Ordonantele de Urgenta care le reglementeaza fiind publicate sambata in Monitorul Oficial (MO).
Sambata, a fost publicata in Monitorul Oficial Ordonanta de urgenta privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, prin care este reglementata acordarea de creditete pentru IMM si este amanata plata taxelor locale. Principalele prevederi ale acesteia sunt:
Un alt act normativ publicat si care intra in vigoare de astazi este OUG pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Prin aceast, Guvernul a stabilit ca, in timpul starii de urgenta, pentru perioada suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii temporare a activitatii, indemnizatia de care beneficiaza salariatii sa fie suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj. Nivelul indemnizatiei va fi de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020. De aceste prevederi urmeaza sa beneficieze salariatii angajatorilor care indeplinesc anumite conditii.
De aceste prevederi urmeaza sa beneficieze salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:
Decontarea sumelor platite cu titlu de indemnizatie, din bugetul asigurarilor pentru somaj se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reintregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate pentru aceasta interventie si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate ale Programului Operational Capital Uman”, precizeaza ministerul.
OUG introduce si unele prevederi care sa asigure acordarea, in continuare, a stimulentului de insertie si a indemnizatiei de sprijin prevazute in OUG nr.111/2010 privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copiilor. Guvernul a stabilit ca aceste drepturi sa nu inceteze in situatia in care parintele, ca urmare a instituirii masurilor generate de starea de urgenta, se afla in situatii de suspendare sau chiar de incetare a raportului de munca sau de serviciu prin restructurarea/restrangerea activitatii angajatorului. Acordarea drepturilor, in aceste conditii, se realizeaza pe o perioada de 90 zile, dupa aceasta perioada urmand sa fie reanalizata situatia si sa se aplice prevederile legale corespunzatoare.
Actul normativ adoptat de Guvern mai prevede introducerea postei electronice ca principal mijloc de comunicare intre cetatean si autoritatea administratiei publice centrale sau locale, in vederea stabilirii drepturilor la beneficiile de asistenta sociala.
|