Agenda Constructiilor
Vineri, 27 Decembrie 2024
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - PWC ROMANIA: Cel putin 6 luni, necesare pentru implementarea platii defalcate a TVA
PWC ROMANIA: Cel putin 6 luni, necesare pentru implementarea platii defalcate a TVA
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 25 Sep 2017 15:24
Aproape trei sferturi dintre companiile participante la un sondaj derulat de PwC Romania au declarat ca estimeaza ca au nevoie de un termen de cel putin sase luni pentru implementarea platii defalcate a TVA si mai putin de 2% considera ca vor reusi sa o faca pana la 1 ianuarie 2018.
„Avand in vedere nevoia companiilor private pentru un timp mai indelungat de adaptare si un eventual risc de infringement al legislatiei comunitare in materie de TVA, intrucat autoritatile nu s-au consultat in prealabil si cu Comisia Europeana, consideram ca ar fi oportun ca Guvernul sa ia in calcul extinderea perioadei in care plata defalcata de TVA poate fi adoptata in mod optional de companii si renuntarea la impunerea obligatorie a acestui sistem” , a declarat Daniel Anghel, lider impozite si taxe indirecte PwC ECE.
Potrivit sondajului, 21% din cei peste 100 de participanti la sondaj afirma ca au nevoie de mai mult de un an pentru implementarea noului sistem, insa cei mai multi (51,3%) estimeaza o perioada de 6-12 luni. Un pic peste un sfert (26,1%) dintre reprezentantii companiilor considera ca le sunt necesare 3-6 luni, in timp ce numai 1,7% vad fezabila o adoptare a mecanismului TVA defalcat in intervalul de pana la 3 luni oferit de autoritati. Sondajul a fost realizat de PwC in cadrul unei conferinte pe care firma a organizat-o joi pe tema platii defalcate a TVA. La sondaj au raspuns peste 100 de directori si manageri financiari ai unor companii, dintre cei peste 350 de participanti la conferinta.
Un studiu realizat anterior de PwC pentru Comisia Europeana, referitor la fezabilitatea implementarii unui astfel de sistem, a aratat ca mediul de afaceri ar avea nevoie de o perioada intre 2 si 4 ani pentru o tranzitie la sistemul platii defalcate de TVA care sa nu cauzeze dificultati companiilor. Pentru a atrage firmele sa adopte noul sistem de TVA din perioada in care este optional, autoritatile au oferit stimulente, insa acestea nu se dovedesc suficient de atractive pentru a convinge agentii economici. Potrivit sondajului, 95,4% dintre companii nu vor implementa noul sistem in aceasta perioada octombrie-decembrie 2017, in timp ce doar 4,6% afirma vor migra mai devreme de momentul la care acesta devine obligatoriu.
“Procentajul extrem de mare de companii care nu vor trece la TVA defalcat pana la momentul cand vor fi nevoite ar trebui sa dea de gandit autoritatilor. O amanare a termenului de 1 ianuarie ar fi foarte utila, intrucat ar asigura mediului privat timpul esential pentru a se adapta la aceasta schimbare radicala, dar ar oferi si statului un ragaz sa consulte Comisia Europeana in privinta sistemului de plata defalcata de TVA, evitand astfel o posibila situatie de infringement“, a spus Daniel Anghel.
Sursa reticentei companiilor in ce priveste noul sistem de TVA nu pare a fi costul generat de aceasta schimbare, releva studiul PwC. Mai mult de jumatate (55,7%) dintre participanti estimeaza ca vor avea cheltuieli de implementare de pana la 100.000 de Euro, 33% vad aceste costuri intre 100.000 si 500.000 de euro, iar 10,3% asteapta un impact financiar intre 500.000 si 1 milion de euro. Doar un procentaj foarte redus, de 1%, estimeaza costuri de peste 1 milion de euro.
„In privinta costurilor, s-ar putea sa vorbim totusi de o subestimare a impactului financiar al adaptarii sistemelor informatice si a proceselor din cadrul companiilor pentru trecerea la noul sistem de plata defalcata a TVA. In plus, e posibil ca respondentii sa nu poata aprecia in acest moment in mod exact problemele de cashflow pe care noul sistem le va genera”, a conchis Daniel Anghel.
Intrucat noul mecanism de TVA nu are doar efecte fiscale, conferinta PwC a abordat mai multe subiecte importante pentru participanti, printre care componenta fiscala, cea juridica sau de IT. Evenimentul a beneficiat si de participarea unor inalti oficiali din cadrul Ministerului Finantelor Publice, ANAF, ai Trezoreriei, precum si reprezentanti ai bancilor si ai asociatiei de factoring.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesALLBIMRAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
CONCEPT STRUCTURE
konsent
DRS
EDIT-Structural
MAKITA
quadratum
VEGO
ELECTROGRUP
theda mar
strabag nivel 1
noark
Arduro
leviatan
Acvatot 2019
concelex
AED
SSAB
Ubitech
rigips
ERBASU CONSTRUCT
EURO BUILD
SIGM
BogArt
GEWISS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<