REVEAL: Romanii considera ca brandurile trebuie sa se implice in proiecte sociale |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 22 Mar 2022 12:36 |
Cat de important este pentru romani ca brandurile sa comunice si se implice in proiecte de responsabilitate sociala Ce parere au despre brandurile care se implica in probleme sociale? Cunosc astfel de branduri care se implica? Noul studiu „Perceptii despre CSR si implicarea brandurilor”, realizat Reveal Marketing Research, si-a propus sa descopere perceptiile romanilor despre implicarea brandurilor in proiecte CSR dar si care sunt modalitatile prin care brandurile se pot implica in astfel de proiecte.
Cele mai importante subiecte si categorii de implicare sociala din Romania pe care consumatorii cred ca brandurile trebuie sa le comunice prin campanii de responsabilitate sociala
7 din 10 romani la nivel national declara ca brandurile ar trebui sa se implice si sa comunice cu privire la subiecte de natura sociala dar si subiecte legate de societatea civila si comunitate. De asemenea, 67% considera ca subiectele care sunt relevante intr-o anumita perioada trebuie sa fie comunicate. Implicarea si comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar de 49% dintre respondenti.
Pe categorii de varsta, persoanele tinere cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, sunt de parere ca brandurile ar trebui sa se implice in subiecte politice intr-o masura semnificativ mai mare (57%) decat totalul esantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani considera ca nivelul de implicare al brandurilor in probleme politice ar trebui sa fie intr-o masura mult mai mica (38%).
81% dintre respondenti cred ca brandurile ar trebui sa militeze pentru pacea in lume
In ceea ce priveste categoriile de implicare sociala, 83% dintre respondenti considera ca brandurile ar trebui sa sustina protejarea mediului, 81% cred ca brandurile ar trebui sa militeze pentru pacea in lume, iar 79% dintre branduri sa se orienteze catre drepturile copilului. Toate categoriile supuse analizei au inregistrat scoruri de peste 75%, educatia cumuland un procent de 76%, iar sanatatea si drepturile omului reprezinta un procent de 78%.
Se observa diferente semnificative doar pentru categoria de varsta 45-55, care considera in masura semnificativ mai mare ca brandurile ar trebui sa se implice in toate categoriile sociale, respectiv sanatate (83%), educatie (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar in special in protejarea mediului (88%) si a pacii in lume (86%).
Modalitati de implicare a brandurilor
Realizarea de campanii de strangere de donatii in sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenti. A doua modalitate este reprezentata de promovarea si prezentarea actiunilor intreprinse de branduri in sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderenta tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 ani), iar 20% dintre respondenti (in particular persoanele cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani) au raspuns ca brandurile ar trebui sa organizeze actiuni de voluntariat in sprijinul cauzei. Totodata, campaniile de marketing in sprijinul cauzei, reprezinta o alta modalitate de implicare a brandurilor (13%).
Branduri care sustin proiecte de implicare in societate
Pe primele doua locuri in topul companiilor ca sustin implicare sociala din perspectiva respondentilor se afla zona retail – 15% au cunostinte despre astfel proiecte de responsabilitate sociala realizate. Topul companiilor care se implica in problemele comunitatii este completat si de industria de telecomunicatii cu un procent de 7%.
De altfel, cele mai mentionate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natura (57%), campaniile de sustinere a accesului la educatie (46%), actiuni caritabile in general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. – (43%), proiecte si campanii pentru copii (38%) dar si construire/donatii pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) si campanii pentru sport si viata sanatoasa, nutritie, mancare ecologica.
Pentru a consulta studiul integral, click aici!
|