Agenda Constructiilor
Duminica, 01 Septembrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - AKTOR: Avem o prezenta puternica si suntem pregatiti sa ne extindem in Romania
AKTOR: Avem o prezenta puternica si suntem pregatiti sa ne extindem in Romania
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Aug 2024 06:25
Grupul Intrakat, lider al pietei de constructii din Grecia, se angajeaza sa se integreze pe deplin in economia romaneasca pana in 2025, consolidand AKTOR Romania ca o entitate robusta. Planurile includ investitii semnificative in energie regenerabila si stocare a energiei, completand proiectele de infrastructura existente. "Avem o prezenta puternica si suntem bine pregatiti sa ne extindem in continuare", spune ing. Antonios Kyriakos, CEO al AKTOR Romania. Pe langa cele doua proiecte majore la care lucreaza in tara noastra - constructia Autostrazii A0 Sud Bucuresti Lot 3 si a liniei de cale ferata Brasov - Simeria, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2 Apata - Cata, compania este interesata de extinderea proiectului de metrou pe Magistrala M4, Gara de Nord - Gara Progresul, din Sectorul 4 al Capitalei, obiectiv cu o valoare de 2,5 miliarde euro care urmeaza sa fie implementat cu fonduri UE. "Planul este sa ne alaturam acestui proiect alaturi de alti parteneri europeni", a precizat managerul AKTOR Romania.

- In ce stadiu se afla cele doua proiecte majore la care lucrati in Romania si la ce alte lucrari participati?
- In Romania, unul dintre cele mai remarcabile proiecte ale noastre este pe tronsonul de cale ferata Brasov - Sighisoara si, in mod specific, subsectiunea 2 (Apata - Cata). Acest proiect presupune construirea de tuneluri gemene pe terenuri dificile, reprezentand o realizare inginereasca semnificativa. Subsectiunea face parte din reabilitarea liniei ferate Brasov - Simeria, o componenta cheie a Coridorului Rin-Dunare, destinata trenurilor care circula cu pana la 160 km/h. In prezent, avansam cu construirea celor mai lungi tuneluri feroviare din Romania intre Apata si Racos. Conditiile specifice fac ca acest proiect sa fie revolutionar pentru tara. In ansamblu, proiectul include si subsectiunile 2 (Brasov - Apata) si 3 (Cata - Sighisoara), cu accent pe modernizarea liniei duble electrificate si modernizarea a zece gari, pe o lungime de 84,4 km. Finalizarea acestor segmente este posibila in 2027, daca totul merge conform planificarii.
Facem progrese si in cazul celuilalt proiect important, A0 Sud Lot 3, ce prevede constructia a 17,9 km de autostrada, care va asigura legatura directa de la Constanta la Pitesti. Am depasit 70% din executia fizica.
 
Echipa Aktor - pornirea TBM Eleni, martie 2024
 
Doresc sa adaug autostrada Sebes-Turda, lotul 2, lungime 24,25 km, de la Paraul Iovului pana in Aiud. Acest lot a fost deschis traficului in noiembrie 2021. Suntem mandri de munca noastra de acolo datorita complexitatii sale si a modului in care am putut depasi provocarile generate din perspectiva geologica.
Pe langa aceste trei proiecte, AKTOR Romania este implicata in alte lucrari, valoarea portofoliului local ajungand, in total, la 1,2 miliarde euro. Este vorba despre reabilitarea liniei de cale ferata Curtici - Simeria (Sub-tronsonul 2c: Ilteu - Gurasada), dar si despre intretinerea suprastructurii feroviare in Bucuresti (Lot 1) si Brasov (Lot 5).
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2023 si ce estimari aveti pentru 2024 si in perspectiva anilor care urmeaza?
- Dezvoltarea infrastructurii Romaniei este continua, cu planuri de extindere a retelelor rutiere si feroviare. AKTOR este puternic implicat in aceste eforturi de modernizare, in special in proiectele noastre importante de cale ferata. Evident ca proiectele de infrastructura la scara larga necesita o planificare atenta, studii de fezabilitate si executie. Privind in perspectiva, estimam sa jucam un rol-cheie datorita dezvoltarii continue a infrastructurii tarii si locatiei strategice a Romaniei in regiune.
Din punct de vedere financiar, putem spune ca veniturile din proiectele de constructii din Romania au contribuit cu 8% la cifra de afaceri totala din 2023 a Grupului Intrakat, societatea-mama a AKTOR SA. Potrivit situatiilor financiare, Grupul Intrakat a raportat o cifra de afaceri consolidata de 412 milioane de euro pentru 2023 si profitabilitate din proiecte. Valoarea cumulata a proiectelor grupului a fost de 4,9 miliarde euro, din care peste 20% au venit din Romania. Intrakat este listat la Bursa de Valori din Atena, asa ca nu pot face declaratii prospective. Ceea ce pot spune, totusi, este ca AKTOR este aici pentru a ramane in Romania.

TBM care foreaza in munte (9.6m diametru)
 
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta acest sector in anii urmatori?
- Este evident ca angajamentul Romaniei fata de dezvoltarea infrastructurii ramane puternic. Romaniei i s-au alocat 17 miliarde euro din bugetul UE pentru infrastructura de transport pana in 2027. Aceasta finantare este cruciala, deoarece Romania isi propune sa isi imbunatateasca retelele de autostrazi si cai ferate, precum ar fi constructia a 1.700 km de autostrazi sau modernizarea unei portiuni de cale ferata de 144 km. Ne angajam sa fim si noi parte din aceasta calatorie. Tara este importanta din punct de vedere strategic in Europa, necesitand infrastructura moderna de transport pentru a spori siguranta rutiera si conectivitatea.
Pe de alta parte, experientele noastre din Grecia au aratat ca implementarea concesiunilor de autostrazi si a parteneriatelor public-private (PPP) poate imbunatati semnificativ siguranta si calitatea rutiera. Potrivit rapoartelor recente, valoarea totala a proiectelor PPP din Grecia este estimata la 7 miliarde euro. Aceasta include o gama diversa de proiecte in multe sectoare, cum ar fi transportul, educatia, sanatatea si energia. Vedem un potential similar in Romania, care se aliniaza la standardele europene in investitiile in infrastructura. De asemenea, adaptarea rapida a tarii la reglementarile UE ne permite sa operam eficient si credem ca investitiile in curs vor reduce si mai mult decalajul de infrastructura cu Europa de Vest.

Nodul A0-A1
 
- Credeti ca sunt suficiente finantarile europene pentru finalizarea proiectelor promise si incepute?
- Romania si Europa de Sud-Est au ramas istoric in urma Europei de Vest in investitiile in infrastructura. Cu toate acestea, un numar substantial de proiecte finantate de UE si investitii de stat progreseaza bine. Suntem optimisti ca Romania va rivaliza in curand cu tarile vecine in ceea ce priveste dezvoltarea autostrazilor. PPP-urile sunt o piatra de temelie a portofoliului grupului si credem ca aceasta abordare moderna va inflori in Romania, asa cum a facut-o in Grecia. Prezenta noastra in Romania urmeaza sa creasca din punct de vedere tehnic si financiar, intrucat ramanem increzatori in potentialul economic al tarii.
 
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Ma voi referi, probabil, la aspecte care sunt bine cunoscute de toate firmele de constructii de infrastructura. Asigurarea unei forte de munca calificate si a disponibilitatii in timp util a echipamentelor si a utilajelor, respectarea reglementarilor, acordarea de prioritate a durabilitatii mediului, respectarea termenelor limita ale proiectelor si mentinerea unor relatii pozitive cu autoritatile locale si furnizorii sunt printre provocarile principale.
 
ALLBIMhiltiSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 184 (August 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
siniat
quadratum
EDIT-Structural
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
rigips
MAKITA
CDS
concelex
Arduro
noark
ELECTROGRUP
BogArt
SSAB
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
Ubitech
viarom
SIGM
theda mar
strabag nivel 1
ness project
konsent

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
top 500
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander