Agenda Constructiilor
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - ARACO: Trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurii
ARACO: Trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurii
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 23 Feb 2023 15:30
Romania are nevoie de un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa fie monitorizata comportarea in timp a acestora si sa fie identificat momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura. Aceste interventii din timp nu ar lasa infrastructura sa se degradeze pana ar deveni periculoasa si ar genera economii substantiale de costuri, a declarat Valentin Stoica, Vicepresedinte Asociatiei Romane a Antreprenorilor in Constructii (ARACO), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"In mod evident si justificat, autoritatile sunt concentrate pe dezvoltarea de autostrazi si cai ferate, respectiv pe reabilitarea drumurilor nationale cu trafic mare. Cred ca este foarte bine ca lucrurile se intampla astfel, dar totodata consider ca nu ne putem permite sa pierdem din vedere intretinerea infrastructurilor existente. Lipsa interventiei la momentul oportun pe curba de degradare a unei infrastructuri poate conduce ulterior la cresteri exponentiale de costuri de reparatie si reabilitare. In acest sens, cred ca trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa monitorizam comportarea in timp a infrastructurilor, sa identificam momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura, respectiv sa alocam bugetele necesare din timp, astfel incat procedurile de achizitie sa nu intarzie acest moment", a declarat Valentin Stoica. 
Potrivit specialistului, o monitorizare corespunzatoare a evolutiei "starii de sanatate" a infrastructurii si interventia la momentul optim reprezinta principala cale catre evitarea unor eventuale dezastre si tragedii. 
"Din pacate, exista inca mult loc pentru a imbunatati capacitatea institutionala a administratorilor de infrastructuri. Atragerea de profesionisti si, mai ales, mentinerea lor pe perioade lungi in aceste roluri pentru a asigura continuitatea proiectelor si a unei viziuni unitare - este inca foarte deficitara. Mai departe, cu oameni buni si dedicati, exista solutii multiple pe care trebuie doar sa le observam in experienta altor tari si sa le implementam, adaptate la nevoile si resursele noastre. (…) Pe langa dezvoltarea capacitatii institutionale, cred ca merita avut in vedere parteneriatul public-privat pentru infrastructurile mari, prin care o entitate privata sa asigure operarea si intretinerea acestora", a mai precizat Valentin Stoica. 
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 
 
hiltiABONARE REVISTESISECAMRAWLPLUGTotalEnergiesALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
ness project
BogArt
quadratum
Acvatot 2019
theda mar
CDS
viarom
DRS
VEGO
noark
konsent
SSAB
Ubitech
ELECTROGRUP
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
Arduro
rigips
ERBASU CONSTRUCT
AED
leviatan
MAKITA
concelex
SIGM

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<