CEETRUS: "Ne asumam rolul de actor principal al regenerarii urbane in Romania" |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 18 Mar 2019 07:45 |
Dezvoltatorul imobiliar Ceetrus Romania, cunoscut pana in iunie 2018 sub numele de Immochan, continua investitiile in proprietati comerciale si de birouri din tara noastra. Compania are in dezvoltare faza a doua a proiectului comercial Aushopping Satu Mare, pe care o va inaugura in acest an, si continua dezvoltarea ansamblului de birouri Coresi Business Park, din Brasov, aflat in etapa a treia de constructie. In plus, Ceetrus pregateste o noua investitie de anvergura si in Resita, pe platforma Mociur, unde va dezvolta un proiect mixt, de regenerare urbana, dupa modelul Coresi, dar adaptat la scara orasului. Prin toate proiectele sale, Ceetrus si-a asumat deja rolul de actor principal al regenerarii urbane in Romania.
In Romania, compania Ceetrus este activa din anul 2012, in prezent administrand o retea de 23 de centre comerciale in Bucuresti si alte orase mari ale tarii. Grupul francez din care face parte, Ceetrus, administreaza un portofoliu cu aproape 400 de centre comerciale din 10 tari din Europa si Asia.
Interviu cu Raluca Crisan (40 de ani), directorul general al Ceetrus Romania, ce are o experienta de 8 ani in diverse functii din top managementul companiei. In perioada 2013-2017 a ocupat pozitia de director de marketing al Ceetrus Romania, iar din 2017 a fost promovata ca director de comunicare pentru Ceetrus International, unde a coordonat activitatea de comunicare pentru 12 tari si s-a ocupat de dezvoltarea noului brand Ceetrus, “with citizens ● for citizens”. Din noua postura, misiunea Ralucai Crisan va fi de a consolida, alaturi de echipa din Romania, pozitia Ceetrus ca actor urban global in serviciul comunitatilor si al oraselor.
Raluca Crisan este absolventa a Skema Business School din Lille si a Universitatii Louis Pasteur din Strasbourg.
- Care este stadiul proiectelor dezvoltate de Ceetrus si prin ce se diferentiaza acestea de alte produse imobiliare?
- Aushopping Satu Mare este un proiect de tip strip mall, in cadrul caruia dezvoltam o suprafata de 9.000 mp in continuarea centrului existent (de 25.700 mp) si vom atinge, astfel, o suprafata comerciala totala de 35.000 mp. Vom avea mai multe ancore in acest nou proiect, respectiv: o zona dedicata comercializarii articolelor si activitatilor sportive, cu o suprafata de 1.450 mp; o zona de home & deco (2.000 mp); o arie dedicata activitatilor creative, pe 1.000 mp (librarie, papetarie, jucarii si workshop-uri pentru copii); spatii de relaxare si agrement; casute pentru artizani locali; un amfiteatru si o scena exterioare; un food-court generos, de 1.500mp, alaturi de o terasa exterioara; un cinematograf cu 5 sali si locuri de joaca, in interior si exterior. Previzionam inaugurarea proiectului in trimestru al treilea al acestui an.
De asemenea, pe segmentul de birouri, continuam dezvoltarea proiectului Coresi Business Park, din Brasov. In prezent, suntem la a treia faza de dezvoltare, reprezentata de cladirea H1. Aceasta are o suprafata de 15.000 mp si un regim de inaltime P+4E, iar primii chiriasi ocupa spatiile incepand cu 1 martie. Coresi Business Park isi continua dezvoltarea cu faza a patra, ce presupune constructia cladirilor U1 si H2, totalizand 26.000 mp construiti si avand acelasi regim de inaltime redus (P+4E). Coresi Business Park este si unul dintre cele mai verzi parcuri de birouri din Romania datorita celor 20.000 mp de spatii verzi. In cadrul cladirilor finalizate lucreaza, in prezent, peste 4.000 de tineri profesionisti. Coresi Business Park este format dintr-un mix echilibrat de conversii de spatii industriale in spatii de birouri de clasa A si cladiri moderne, noi, cu regim de inaltime P+4E. Proiectul se desfasoara pe o suprafata de 15 hectare si are un potential total de dezvoltare de 100.000 mp inchiriabili, intr-un orizont de 8 ani.
In ceea ce priveste cel mai nou proiect din portofoliu, dezvoltarea mixta din Resita, in luna februarie am achizitionat 27 de hectare de teren in cadrul platformei Mociur, unde intentionam sa dezvoltam un nou proiect de regenerare urbana, dupa modelul Coresi, dar adaptat la scara orasului. Ne dorim sa venim in intampinarea nevoilor oamenilor si sa redam inapoi comunitatii 27 de hectare din inima orasului.
- Care este "misiunea" Ceetrus in Romania?
- Noi credem in dezvoltarea de proiecte mixte, care pot oferi clientilor un ecosistem complet si care aduc o valoare adaugata oraselor. Ne implicam activ in viata comunitatilor si ne dorim sa atragem parteneri si sa cream proiecte care sa fie complementare si sa serveasca si interesul oraselor respective. Ne dorim sa colaboram cu administratiile locale pentru a identifica acele proiecte care pot revitaliza zone din orase si pot genera cresterea potentialului economic si social al comunitatilor.
De asemenea, inovatia va fi un element diferentiator in alegerile clientilor. In acest sens, Ceetrus si-a asumat misiunea de a dezvolta, in cadrul proiectelor sale comerciale, o retea de spatii comunitare dedicate comunitatilor locale. Primul spatiu de acest fel a fost inaugurat in data de 15 martie, in centrul comercial Drumul Taberelor din Bucuresti. Acesta are scopul de a servi drept platforma de activare a comunitatii. Spatiul din Drumul Taberelor are o suprafata de 317 mp si ofera mai multe facilitati precum zone de relaxare, o zona pentru copii si un spatiu de co-working. Acest hub va servi drept model pentru celelalte spatii comunitare pe care Ceetrus le va dezvolta in centrele sale, urmatorul fiind prevazut in cadrul proiectul de extensie de la Satu Mare.
- Ce dificultati intampinati in dezvoltarea proiectelor? Dar provocari?
- Avem in vedere factori precum scaderea cererii si a preturilor apartamentelor, dar si lipsa fortei de munca in domeniul constructiilor, si ne adaptam strategia in consecinta. O alta provocare este infrastructura, care conditioneaza dezvoltarea viabila de proiecte mixte. Avand in vedere si concurenta in crestere, provocarea dezvoltatorilor va fi aceea de a gasi mixul cel mai potrivit pentru proiectele lor.
- Cum a evoluat business-ul Ceetrus in ultimii ani si ce estimari aveti pentru 2019?
- Pentru noi, anul 2018 a fost extraordinar, care a culminat cu procesul de transformare majora a Immochan in Ceetrus - proces ce reflecta evolutia de la o companie de real estate, cu o traditie de peste 40 de ani in retail, la un dezvoltator de proiecte cu functiuni mixte. Din 2016, compania trece printr-un proces de evolutie a viziunii si de transformare importanta a business-ului: largirea sferei de activitate pe noi segmente - cel rezidential, prin dezvoltarea Coresi Avantgarden in parteneriat cu Kasper Development si office, prin Coresi Business Park, in parteneriat cu Ascenta Management. Anul 2018 a insemnat si un trafic de peste 11 milioane de vizitatori la Coresi Shopping Resort, iar in toata reteaua noastra de centre comerciale traficul a depasit 90 de milioane de vizite. Ne asteptam la o evolutie pozitiva a rezultatelor si in 2019. In viitor, avand in vedere acest context, ne asumam rolul de actor principal al regenerarii urbane in Romania si de animator de comunitati, prin dezvoltarea retelei de spatii dedicate comunitatilor locale.
|