Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - Intrakat Group, proprietarul Aktor, a raportat venituri de 412 milioane euro in 2023
Intrakat Group, proprietarul Aktor, a raportat venituri de 412 milioane euro in 2023
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de AG&F 06 Iun 2024 06:20
Proiectele de constructii derulate in Romania au contribuit cu 8% la cifra de afaceri totala din 2023 a Grupului Intrakat, care detine compania Aktor SA, constructorul Autostrazii A0 Sud Bucuresti Lot 3 si al liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2 Apata - Cata.
Potrivit situatiilor financiare ale Grupului Intrakat, societatea-mama a companiei Aktor a raportat o cifra de afaceri consolidata de 412 milioane de euro pentru 2023 si profit operational, rezultate din proiecte in valoare cumulata de 4,9 miliarde euro, din care peste 20% provin din Romania.
Vicepresedintele Consiliului de Administratie si CEO al Grupului Intrakat, Alexandros Exarchou, a comentat rezultatele financiare: "In 2023, Intrakat s-a impus ca unul dintre grupurile de afaceri de top din Europa de Sud-Est. A fost un an care a marcat imbunatatirea tuturor indicatorilor nostri financiari si extinderea prezentei noastre pe piata. Finalizarea achizitiei si a integrarii Aktor, care ne-a confirmat premisa ca ne va imbunatati si mai mult pozitia financiara, ne ofera dimensiunea si amploarea necesara pentru a creste avand in vedere perioada post-inchidere a proiectelor Fondului de Recuperare si cu un orizont de inceput de deceniu urmator".
 
Focus pe Romania
Compania Aktor este implicata in Romania si in constructia subsectiunii 2 a liniei de cale ferata Apata - Cata, un proiect dificil din punct de vedere tehnic, unul dintre putinele din Europa in care se vor folosi in paralel 4 masini de forat tuneluri.
"Suntem aici pentru a ramane in Romania. De aceea dorim sa construim ceea ce pe plan intern ne descrie ca Aktor Romania, si nu doar ca o subsidiara a Aktor", a spus Exarchou.
El a adaugat: "Ne repozitionam strategic in Romania, care ofera perspective semnificative de crestere, si exploram piata locala pentru a ne extinde dimensiunile si a creste. Ne concentram in special pe piata din Romania. In trecut, Aktor a avut operatiuni in 52 de tari, dar am incetat aceste operatiuni peste tot, cu exceptia Greciei si Romaniei. Ne concentram doar pe piata din Romania, pe care o vom dezvolta si in care vom investi cat mai mult pe viitor. Dupa Grecia, Romania este cea mai primitoare, cea mai prietenoasa tara si are cea mai evidenta crestere economica pe care o vedem in Europa", a declarat directorul executiv al Aktor, Alexandros Exarchou.
 
 
Managerul a precizat ca Lotul 3 Sud al Autostrazii Bucuresti, intre Autostrazile A1 (Bucuresti - Pitesti) si DN6 (Bucuresti - Bragadiru), in constructia careia este implicata compania, va fi finalizat in septembrie, cu muncitori care lucreaza acum in trei schimburi pe zi: "Incercam sa terminam mai devreme; este o promisiune pe care am facut-o Guvernului. (…) Daca va fi necesar sa crestem resursele pentru a atinge acest obiectiv, o vom face".
Echipa de constructori de la Aktor Romania a finalizat in aprilie montarea tuturor celor sase grinzi metalice care formeaza sectiunea centrala a viitorului nod rutier peste autostrada A1 de langa Ciorogarla. 
In paralel, Aktor lucreaza la toate celelalte 11 structuri, poduri si overpass-uri, monteaza grinzile metalice si la pasajul CFR, executa ultimele lucrari pentru terasamente, asterne stratul de BSC si a inceput si lucrarile de asfaltare.
Pe langa tronsonul A0 Sud Bucuresti Lotul 3, Aktor lucreaza non-stop la finalizarea viitoarei linii de cale ferata Brasov - Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, tronsonul Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2: Apata - Cata, care implica saparea celor mai lungi tuneluri gemene din sistemul feroviar al Romaniei.
 
 
Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul Aktor SA - Alstom Transport SA - Compania Arcada.
Pasajele subterane Ormenis/ Homorod vor fi formate fiecare din cate doua tuneluri feroviare cu cate o linie de cale ferata. Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorita captuselii din beton). Primul utilaj de foraj TBM a inceput deja sa sape pe 5 martie, dinspre Racos inspre Ormenis. 
"Acest proiect este o capodopera inginereasca pentru calea ferata dintre Brasov si Sighisoara. Foram cele mai lungi tuneluri feroviare din Romania prin muntele dintre Apata si Racos. Singularitatea provocarilor tehnice datorate structurii variabile a solului face ca acest proiect sa fie o premiera pentru Romania. De asemenea, evidentiaza capacitatea Aktor de a implementa proiecte de constructii complexe si provocatoare si sprijinul nostru puternic pentru cresterea tarii", a declarat Alexandros Exarchou, CEO al Grupului Intrakat.
 
 
PPP ca vector de dezvoltare
Unul dintre factorii cheie pentru crestere este segmentul parteneriatelor public-privat (PPP). Astfel, Intrakat raporteaza, pentru sfarsitul anului 2023, patru PPP-uri in derulare (3 PPP-uri si un acord de concesiune), doua PPP-uri nou semnate in 2023, trei PPP-uri in care figureaza ca ofertant preferat si mai mult de 20 de PPP-uri in care s-a implicat in procesul de licitatie.
Potrivit BEI (Banca Europeana de Investitii), Grecia a semnat si implementat deja 20 de proiecte PPP cu un buget acumulat de 1,8 miliarde euro, in timp ce mai mult de 20 de noi proiecte sunt in curs de desfasurare. In toata Europa, parteneriatele public-private (PPP) reprezinta o metodologie moderna pentru implementarea proiectelor de infrastructura la cheie, care promite solutii constructive de inalta calitate, precum si furnizarea pe termen lung a serviciilor de operare si intretinere.
"PPP-urile sunt un instrument modern de inovare financiara care poate atrage investitori internationali si institutii financiare. Prin urmare, Romania poate profita de aceasta noua modalitate de finantare si promovare a proiectelor de infrastructura, care la randul lor vor ajuta tara sa se modernizeze si sa devina mai competitiva", a explicat Exarchou, care s-a referit si la piata din Romania.
Aktor Construction este membru al Grupului Intrakat, un lider al industriei in sectoarele Greciei de constructii, infrastructura, concesiuni/ parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliara, proiecte de mediu si tehnologii digitale, cu o prezenta semnificativa in Europa de Sud-Est. Fondata in 1987, Intrakat este listata la Bursa de Valori din Atena din 2001.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGhiltiABONARE REVISTEALLBIMTotalEnergiesSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EURO BUILD
rigips
SIGM
leviatan
VEGO
strabag nivel 1
theda mar
ELECTROGRUP
MAKITA
CDS
concelex
Arduro
EDIT-Structural
SSAB
konsent
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
noark
GEWISS
BogArt
Acvatot 2019
DRS
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
AED

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<