Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - LEMACONS: Provocarile permanente cer, in mod similar, transformari continue
LEMACONS: Provocarile permanente cer, in mod similar, transformari continue
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Nov 2022 06:25
Lemacons, o companie cu capital 100% romanesc, a fost fondata in 2009, fiind specializata in executia lucrarilor de constructie a drumurilor, autostrazilor si podurilor. Firma efectueaza, de asemenea, lucrari de canalizare si alimentare cu apa, constructii rezidentiale si nerezidentiale si instalatiile aferente, lucrari hidrotehnice, pentru centrale eoliene, pentru constructii edilitare si civile. Compania are competente in productia de betoane, prefabricate din beton, agregate de balastiera. Capacitatea organizatiei de a se adapta cu rapiditate cerintelor in continua schimbare ale clientilor si pietei serviciilor din domeniul constructiilor a facilitat, in timp, posibilitatea contractarii unor lucrari cu un grad sporit de dificultate sau care au presupus utilizarea de materiale si tehnologii de ultima generatie. In continuare, directorul general al societatii, Alin Constantinescu, face o trecere in revista a proiectelor actuale, referindu-se, totodata, la perspectivele date de noua paradigma de dezvoltare axata pe digitalizare.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2022 si ce perspective de dezvoltare are aceasta pe termen scurt, avand in vedere noul context geopolitic si scumpirile din ultima perioada?
- Necesitatea derularii programelor europene finantate prin Programul Operational Regional 2014-2020, precum si a investitiilor din fonduri proprii ale autoritatilor contractante a creat posibilitatea continuarii activitatii in sectorul constructiilor si in anul 2022. Pentru reechilibrarea contractuala si reducerea impactului cresterii preturilor la toate materiile prime si combustibili, Ordonanta nr. 15/2021 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare a suferit o serie de modificari, care in final au condus la formule de ajustare prin care se obtin ajustari ale pretului contractelor mai mici decat ar fi fost necesar. De asemenea, modul diferentiat cu care inteleg unele autoritati contractante sa trateze problemele intampinate de constructor in aprovizionarea santierelor cu materialele de constructii duce, inevitabil, la o intarziere a proiectelor aflate in curs de desfasurare.
 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2021 si estimati evolutia acesteia in 2022. 
- La finele anului 2021 cifra de afaceri a companiei noastre s-a situat la valoarea de 107 milioane de lei. Comparativ cu primele noua luni ale exercitiului financiar precedent, se constata o crestere semnificativa a volumului de lucrari, de la 64 milioane lei la peste 85 milioane de lei.
Luand in considerare aceasta evolutie si cuantumul lucrarilor in care suntem angrenati la momentul actual, mizam pe o cifra de afaceri a anului 2022 situata in jurul valorii de 130 milioane de lei.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada si la ce valoare se ridica portofoliul total de proiecte ale companiei?
- In aceasta perioada avem resurse importante alocate unui proiect de foarte mare importanta, ce asigura legatura intre DN2 (E85) si DN2D. Este vorba despre modernizarea drumului DN2L pe sectorul comunei Soveja - muntii Vrancei, paralel cu raul Lepsa - comuna Lepsa. Acest proiect reprezinta o provocare inginereasca, prin riscurile aferente traseului montan, care timp indelungat nu a fost inclus in reteaua de drumuri nationale, din cauza gradului avansat de degradare. Un alt proiect important pentru asigurarea continuitatii infrastructurii rutiere nationale este reprezentat de realizarea podului peste raul Ramnicu Sarat la km 53+300, in cadrul proiectului de modernizare a drumului DN2N. In prezent, traversarea raului Ramnicu Sarat, se efectueaza pe un pod din tuburi de beton, ce face imposibila circulatia autovehiculelor in momentul cresterii nivelului apelor. In asociere cu societati de constructii de pe plan local executam lucrari de modernizare a drumurilor judetene din judetul Galati, pentru cresterea mobilitatii persoanelor si marfurilor, inclusiv pentru conectarea cu reteaua trans-europeana de transport (TEN-T). Tot in legatura cu aceasta retea, suntem, de asemenea, unul dintre operatorii economici care realizeaza lucrari in cadrul proiectului Platforma Multimodala Galati - inlaturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente si asigurarea conexiunilor lipsa pentru reteaua centrala Rin - Dunare - Alpi, proiect finantat prin POIM, cu scopul de crestere a gradului de utilizare a cailor navigabile si a portului din Galati.
Valoarea totala a proiectelor in derulare este de aproximativ 200 milioane de lei, ceea ce ar asigura necesarul de lucrari pentru intervalul 2022 - 2023. Desigur, suntem angrenati si in alte proceduri de achizitie publica si asteptam cu interes proiectele din actualul program PNRR.
 
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea si in alte sectoare de activitate?
- Provocarile permanente cer transformari permanente. Pentru a rezista actiunii factorilor de natura economica, legislativa, geopolitica si chiar biologica, asa cum a fost pandemia recenta, ne gestionam procesele operationale in baza unei planificari strategice, menita sa ne sustina in provocarile competitionale in permanenta evolutie. Din 2021 suntem producatori de elemente prefabricate din beton pentru infrastructura rutiera, domeniu pe care il vom extinde pe parcursul acestui an si al celui viitor. Avem in plan realizarea unei investitii majore in extinderea capacitatii de productie a elementelor prefabricate si diversificarea elementelor finite. Astfel, incepand din 2023, vom produce aproape toata gama de elemente pentru podete: dalate tip D5, elemente tip L, tip P, aripi de podete tip C, C', C", grinzi de pod cu lungimi de pana la 40 m. In plus, ne vom axa si pe productia de elemente tipizate necesare in executia proiectelor de drumuri, apa si canalizare: camine de beton prefabricate, capace din beton armat, rigole de scurgere a apelor. In viitorul apropiat, avem ca obiectiv internationalizarea firmei Lemacons, prin deschiderea unor puncte de lucru in exteriorul Romaniei atat in domeniul rutier, cat si cel al retelelor de apa si canalizare. Suntem in permanenta cautare de parteneri cu experienta, cu care sa ne complementam activitatea, in scopul realizarii de proiecte de amploare, cu impact in comunitatile locale si regionale.
 
- Care sunt dificultatile majore pe care le intampinati in activitatea curenta?
- Dupa provocarile serioase din perioada de derulare a contractelor de achizitie publica, constructorul infrunta problema finala legata de receptia la terminarea lucrarii. Termenele stabilite in Hotararea nr. 343/2017 nu se respecta, iar aceasta duce la alte costuri suplimentare pentru constructor. Prelungirea duratei contractului doar pentru a da ragaz institutiilor publice sa convoace comisia de receptie atrage prelungirea perioadei de garantie, deblocarea cu intarziere a garantiei de buna executie, plata cu intarziere a lucrarilor executate etc. Toate acestea reprezinta eforturi financiare suplimentare si timp pretios alocat contractelor finalizate.
 
- Cum va aliniati noilor trenduri din constructii? Care este impactul digitalizarii si al noilor tehnologii in companie?
- Apreciem inceperea procesului de digitalizare, implementarea metodologiei BIM (modelarea informatica a cladirilor) la nivel national. Cu siguranta altfel vor arata proiectele, detaliile de executie si modul de comunicare pe relatia beneficiar - proiectant - executant - utilizator - institutii publice dupa finalizarea implementarii acestui sistem si ne dorim ca implementarea acestui instrument sa reuseasca in tara noastra. Pana in prezent, sistemele informatice au patruns greu si functioneaza cu mare dificultate atat la nivelul institutiilor publice, cat si in firmele de constructii. Multe institutii publice sunt sceptice cu privire la semnarea electronica a documentelor, transmiterea electronica a acestora, cel mai frecvent fiind solicitate cate 3 - 4 exemplare de documentatie semnate si stampilate fizic. Acest mod de comunicare dificila si costisitoare conduce la mari intarzieri in derularea contractului. Pentru o informare corecta, angajatii nostri vor urma cursuri de perfectionare in domeniul BIM si vom cauta cele mai bune surse de invatare in acest scop. Continua informare, invatarea noilor tehnologii si aplicatii in domeniu sunt principalul obiectiv in ceea ce priveste resursa umana a societatii.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGALLBIMhiltiTotalEnergiesSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
GEWISS
konsent
quadratum
ELECTROGRUP
BogArt
EURO BUILD
concelex
Ubitech
Arduro
SIGM
VEGO
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
SSAB
AED
noark
CDS
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
rigips
DRS
Acvatot 2019
leviatan
MAKITA

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<