Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - STRABAG: Centrul de Inovare din Stuttgart si gara Bonatzbau, repere de performanta
STRABAG: Centrul de Inovare din Stuttgart si gara Bonatzbau, repere de performanta
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 01 Iul 2024 12:22
In intervalul 27 – 28 iunie a.c., grupul tehnologic european pentru servicii de construcții, STRABAG, care pentru 2023 a raportat o valoare a productiei de 19,13 miliarde euro (+8%), incasari de 17,66 miliarde euro (+4%) si lucrari in curs de executie (backlog) totalizand 23,46 miliarde euro (-1%), a organizat la Stuttgart – Germania, la sediul subsidiarei Zublin, o reuniune in cadrul careia au fost prezentate informatii referitoare atat la politica de sustenabilitate a grupului, cat si la lucrarile reprezentative derulate in acest moment. In ceea ce priveste dezvoltarea durabila, platforma ”Work on progress” are rolul declarat de a promova cele mai importante masuri, in vederea atingerii scopului ambitios de a atinge neutralitatea climatica, la nivelul intregului lant valoric, pana in 2040. Detalii suplimentare referitoare la acest subiect au fost oferite de reprezentantii STRABAG si Zublin, la Centrul de Inovare din Stuttgart, unde expertii de la STRABAG - Dr. Marcus Ehrenberger Senior Function Lead, Sustainability Management, sectia Environment & Energy si Alexander Caran, Senior Specialist Digital Production – s-au referit pe larg la temele de sustenabilitate si digitalizare.
 
 
Daca in privinta sustenabilitatii, atentia este concentrata pe identificarea unor combustibili alternativi (cum ar fi HVO – uleiuri vegetale hidrogenate ce inlocuiesc motorina) sau reciclarea asfaltului (in prezent, grupul folosind in Austria, Germania si Polonia circa 1,3 milioane de tone din acest material), pe segmentul digitalizarii accentul se pune, printre altele, pe implementarea conceptului BIM, analiza proceselor de fabricatie si procesarea aditiva (printarea 3D). De asemenea, in cadrul evenimentului au fost prezentate pe larg performantele consemnate de Zublin Romania, liderul pietei nationale de constructii geotehnice, cu o cifra de afaceri in 2023 de 139,27 milioane de lei si care ocupa o pozitie de top in randul operatiunilor externe ale companiei – mama Zublin Ground Engineering (cu venituri de peste 400 milioane de euro, din care circa 200 de milioane de euro doar in Germania). Capacitatea operationala a grupului a fost exemplificata prin proiectul garii centrale din Stuttgart (Bonatzbau). Este vorba despre o lucrare monumentala, valoarea partii contractuale asumate de Zublin depasind 1,5 miliarde euro.
 
 
Pe scurt, grupul german se ocupa atat de restaurarea zonei de patrimoniu urmand sa realizeze un interior complet nou, cu multiple destinatii, precum si de constructia noii gari subterane cu opt linii ce va inlocui actuala structura feroviara si va transforma Stuttgart intr-un nod de legatura pe una dintre cele mai importante rute CF de pe directia est-vest. In ceea ce priveste gara centrala, aceasta va fi ”inima” proiectului Stuttgart 21 si va presupune rotirea cu 90 de grade a directiei liniilor de cale ferata, care se vor situa la circa 11 metri sub nivelul actual. Structura va fi conectata direct cu retelele regionale si federale de transport. Din punct de vedere constructiv, cele mai impresionante sunt coloanele futuriste din beton armat, a caror proiectare si executie a reprezentat o veritabila provocare pentru expertii de la Zublin.
 
 
***
Activ in Romania de peste trei decenii, grupul STRABAG este prezent in toate sectoarele de constructii, in special in segmentele de infrastructura de transport, constructii de cladiri si inginerie civila, precum si in proiecte de constructii de mediu. In 2023, volumul productiei s-a majorat de la 315,46 milioane de euro la 519,26 milioane de euro, ca urmare a finalizarii cu succes a unor proiecte-cheie, care au contribuit in mod direct la consolidarea pozitia competitive. Printre cele mai importante lucrari se numara sectiunea Chetani - Campia Turzii de pe Autostrada Transilvania (A3), care asigura o conectivitate critica, de mare viteza, intre Targu Mures, Timisoara si Arad, precum si cu Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac, care a fost finalizata cu un avans de 8 luni. In plus, in 2023, a fost atinsa o alta etapa importanta, prin finalizarea noului Terminal T4 de la Aeroportul Iasi. In acest an, Strabag Romania a finalizat drumul expres de aproximativ 19 km, care leaga Autostrada Transilvania (Biharia) de Soseaua de Centura a Municipiului Oradea (Santandrei), acesta fiind cel de-a patrulea proiect de infrastructura de transport executat inainte de termen in ultimii ani, dupa pasajul Mogosoaia de pe Centura Bucuresti si tronsoanele Ungheni - Targu Mures si Chetani - Campia Turzii, din Autostrada Transilvania.
 
 
 
ABONARE REVISTESISECAMALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
noark
strabag nivel 1
rigips
theda mar
leviatan
CDS
konsent
EDIT-Structural
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
ness project
MAKITA
Ubitech
Acvatot 2019
viarom
concelex
CONCEPT STRUCTURE
siniat
BogArt

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
top 500
top 500
ef-de-n
econet
ROGBC 2016

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander