Antreprenori & Dezvoltatori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Dec 2022 06:06
|
Specialistii britanici in reformarea lanturilor de aprovizionare din constructii si-au unit fortele pentru a produce un manual destinat sectorului privat, menit sa combata productivitatea scazuta din industrie. Documentul este conceput pentru a promova increderea si colaborarea intr-un domeniu industrie care este, in mod traditional, fragmentat, sperandu-se ca prin implementarea sa va fi redusa risipa, diminuat deficitul de competente si minimizat impactul marjelor scazute ale investitiilor in domeniu. Obiectivele respective vor fi atinse prin incurajarea colaborarii beneficiarilor cu antreprenorii si furnizorii de materiale, in vederea cresterii productivitatii, calitatii si valorii adaugate. Manualul stabileste zece factori-cheie pentru succes, care ar trebui sa stea la baza oricarui proiect. Primul dintre acestia se refera la parteneriatele eficiente. Echipele care nu colaboreaza eficient se confrunta cu tensiune si neincredere de la inceput. De aceea, se impune definirea obiectivelor propuse, care ar trebui incluse intr-o carte a proiectului, care sa stabileasca in mod clar tintele si masurile necesare pentru asigurarea succesului. O alta conditie este constituita de urmarirea contractelor pe termen lung. Desi exista prejudecata conforma careia abordarile bazate pe parteneriat nu ofera valoare si pot inabusi inovatia, atunci cand este aplicat intr-un mod transparent, parteneriatul poate avea efecte contrare, asigurand suplimentar coerenta, calitate imbunatatita si risc redus. Rezilienta in afaceri a lantului de aprovizionare este stimulata de o serie de activitati viitoare pe termen lung. Acest lucru incurajeaza, de asemenea, investitiile in inovare si forta de munca. De asemenea, trebuie asigurata o abordare bazata pe rezultate, pentru a elimina decalajele dintre intentia de proiectare si performanta in utilizare, subliniind nevoia de imbunatatire a valorii pe intreaga durata de exploatare. Alte sugestii constructive sunt reprezentate de incorporarea fluxurilor de informatii digitale pe intregul ciclu de viata al activului, implicarea timpurie a producatorilor de materiale si subantreprenorilor, definirea obiectivelor de referinta, evaluarea corecta a riscurilor, disciplina financiara si evaluarea economica a partenerilor. Pentru informatii suplimentare, click aici
|