Antreprenori & Dezvoltatori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
06 Ian 2023 06:22
|
Contractele semnate de Webuild si care urmeaza sa fie finalizate in perioada urmatoare insumeaza 13,1 miliarde euro, dublu fata de tinta propusa pentru acest an. Practic, grupul a traversat o perioada-record de doi ani, marcata de comenzi noi in valoare de peste 24 de miliarde de eu. Peste 86% dintre acestea au fost realizate piete-cheie cu risc scazut, cum ar fi Australia, Europa, Italia si America de Nord. O serie de proiecte PNRR in cuantum de 15 miliarde euro vor fi licitate pana in 2023. Activitatea Webuild pe parcursul lui 2022 reflecta rezistenta grupului intr-un mediu macroeconomic dificil, intr-o industrie care este foarte expusa factorilor de crestere pe termen lung legate de megatendintele care au loc la nivel global, cum ar fi schimbarile climatice, cresterea populatiei, urbanizarea si deficitul de resurse. Aceste trenduri schimba profund nevoile oamenilor, influentand prioritatile clientilor - in principal entitati publice - si investitorilor. Webuild are in derulare la momentul actual proiecte complexe cu un impact major asupra comunitatilor pe care le deservesc, cum ar fi un sistem rutier intre Bergen si insula Sotra din Norvegia, drumul A303 de langa Stonehenge in Marea Britanie si Inland Rail, din Australia. In Italia, a avut loc o accelerare a deschiderii licitatiilor pentru proiecte finantate prin PNRR, astfel incat in a doua jumatate a anului in curs Webuild a castigat o serie de lucrari importante, cum ar fi tronsonul Nuova Enna-Dittaino a liniei de cale ferata de mare capacitate Palermo-Catania pentru 616 milioane de euro si un nou dig pentru portul Genova, evaluat la 928 de milioane de euro. In ceea ce priveste lucrarile in curs de executie, printre acestea se numara si proiecte derulate in Romania, cum ar fi: lotul 3 al autostrazii Sibiu-Pitesti (37,4 kilometri, din care 12,5 kilometri vor include poduri si viaducte, si un tunel dublu de 1,7 kilometri) cu o valoare de peste un miliard euro, ce va fi realizat de un consortiu condus de Webuild (90%); calea Ferata Cluj – Napoca - Episcopia Bihor (proiectarea si construirea lotului 4 intre Alesd si granita cu Ungaria), in valoare de aproximativ 490 de milioane de euro; calea ferata Caransebes – Timisoara – Arad (lucrari de proiectare si modernizare pe aproximativ 14 kilometri de cale ferata intre Timisoara Est si Ronat) cu o valoare de 291 de milioane de euro, realizata de un consortiu format din Webuild (72,1%) si Salcef. In absenta unor evenimente neprevazute, Webuild isi confirma perspectivele financiare pentru 2022, in lumina progreselor inregistrate in executia proiectelor curente, a stocului semnificativ de comenzi si a cererii in crestere pe pietele de baza pentru infrastructura durabila. Astfel, grupul estimeaza incasari cuprinse intre 7 si 7,5 miliarde euro si o marja EBITDA de 7 - 7,5%.
|