Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - Dr. ing. Mihai Predescu, IRS: Numai cine nu vrea nu vede cat de mult se construieste
Dr. ing. Mihai Predescu, IRS: Numai cine nu vrea nu vede cat de mult se construieste
Arhitectura & Proiectare Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Sep 2024 06:25
Fondata in 2011, compania Integrated Road Solutions (IRS) este specializata in furnizarea de servicii de proiectare, verificare tehnica si expertizare pentru lucrari de poduri, pasaje si viaducte. Compania lucreaza, in acest moment, la doua proiecte importante: Autostrada de Centura Bucuresti (Nord) - Lot 3, lucrare aproape finalizata, si la Autostrada Bacau - Pascani, proiect in derulare, cu termen de finalizare stabilit in 2025, conform contractului de executie.
La nivel de business, IRS a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de putin peste doua milioane de lei, iar pentru 2024, Mihai Predescu, administratorul companiei, estimeaza o crestere pana la circa 3 milioane de lei, chiar daca in primele sase luni ale anului in curs, incasarile au fost similare celor din perioada corespunzatoare din 2023. Dr. ing. Mihai Predescu, administratorul Integrated Road Solutions, ofera in continuare o imagine fidela despre activitatea societatii, in contextul unei evolutii spectaculoase a investitiilor in infrastructura de transporturi.

- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2025-2030)?
- As spune ca avem acelasi nivel de incarcare ca anul trecut si probabil asa va ramane si pentru perioada urmatoare, pana la sfarsitul lui 2024. Ce va fi in continuare este, dupa parerea mea, foarte dificil de preconizat, avand in vedere situatia geopolitica in care ne aflam. Noi speram ca se vor continua investitiile in infrastructura, avand in vedere ca ultimii ani au fost destul de buni pentru acest domeniu de activitate. 

- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta acest segment pe termen scurt si mediu?
- Consider ca ultimii ani au fost deosebit de buni pentru acest domeniu si cred ca numai cine nu vrea sa vada nu vede cat de mult se construieste. Cred ca dupa o perioada de "seceta" destul de lunga, acest lucru este binevenit si sper sa continue cat mai mult. Reteaua de drumuri si autostrazi a unei tari poate fi comparata cel mai bine cu sistemul circulator sanguin: nu poti sa ai o economie sanatoasa fara un sistem de drumuri si cai ferate foarte bine pus la punct. Si asta mai ales in vremuri in care viteza de reactie este esentiala in orice afacere ne putem imagina. Eu nu pot decat sa sper ca, in ciuda impedimentelor, vor continua investitiile in infrastructura si sper ca Uniunea Europeana sa continue sa finanteze dezvoltarea si integrarea retelei rutiere si feroviare din Romania cu cea din tarile membre pentru ca, nu-i asa, un lant este la fel de puternic ca cea mai slaba veriga a sa. 

- Care considerati ca ar fi impedimentele care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor in termene? 
- In acest moment, daca exista stabilitate in tara si incredere a investitorilor in aceasta stabilitate, nu ar trebui ca nimic sa infraneze aceasta absorbtie. Evident, exista acest conflict chiar langa granita noastra si ar putea fi un factor perturbator al increderii, insa nu putem decat sa speram ca va fi liniste. 

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in domeniul in care activati?
- As zice ca principalele provocari sunt date de termenele de predare - care sunt scurte, dar incercam sa facem tot ce depinde de noi ca sa le respectam, pe cat posibil, dar si de implementarea noilor tehnologii de proiectare, cum ar fi BIM. Pot sa spun ca este destul de complicat sa implementezi tehnologii noi cand termenele de predare sunt scurte. Dar iarasi, facem ce putem ca sa le rezolvam pe toate. 

- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite, la nivel de business, pentru perioada urmatoare?
- Trebuie sa recunosc ca la nivel de investitii si, respectiv, planuri de dezvoltare stam oarecum diametral opus fata de evolutia pietei. Noi ne ocupam de proiectare pe segmentul de infrastructura rutiera, in particular poduri, pasaje, viaducte si tot ce tine de acestea. Ca investitii, cred ca pe partea de proiectare suntem deosebit de bine pregatiti cu software si hardware si vom continua sa dezvoltam acest lucru, in ton cu tendintele din domeniu. Din punct de vedere, insa, al planurilor de dezvoltare, desi am vrut sa ne implicam si in alte domenii (cum ar fi, de pilda, consolidarile sau lucrarile hidrotehnice), nu am fost niciodata suficient de hotarati si/sau curajosi ca sa luam o astfel de decizie. Vom vedea, in functie de cum evolueaza lucrurile in domeniu, daca vom merge pe aceasta cale sau ne vom limita la ceea ce stim sa facem cel mai bine.
 
ABONARE REVISTEhiltiALLBIMRAWLPLUGSISECAMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SSAB
ness project
Arduro
DRS
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
BogArt
ELECTROGRUP
AED
concelex
viarom
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
leviatan
CDS
noark
SIGM
rigips
konsent
quadratum
Ubitech
MAKITA
VEGO
EDIT-Structural

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<