Accenture Technology Vision: AI va schimba radical modul de functionare a firmelor |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 13 Ian 2025 14:38 |
69% dintre liderii de afaceri spun ca inteligenta artificiala (AI) va aduce schimbari mari in modul in care functioneaza companiile, conform raportului Accenture Technology Vision 2025.
Raportul arata ca inteligenta artificiala va deveni din ce in ce mai autonoma, invatand singura si ajutand organizatiile sa isi imbunatateasca procesele. Increderea in modul in care AI va functiona este importanta pentru ca aceasta sa isi indeplineasca promisiunile. Cercetarea spune ca AI va colabora tot mai mult cu oamenii si va fi folosita pentru a imbunatati activitatile din lumea reala, cum ar fi lucrul cu roboti, dar si pentru a crea relatii mai bune intre tehnologie si oameni.
"Cel de-al 25-lea raport Technology Vision ofera liderilor o privire asupra a ceea ce urmeaza atunci cand AI invata continuu, actioneaza autonom cu si in numele oamenilor si ajuta companiile si oamenii care o folosesc sa se reinventeze continuu", a spus Julie Sweet, presedinte si CEO, Accenture. "Dar deblocarea beneficiilor AI va fi posibila doar daca liderii vor profita de oportunitatea de a dezvolta increderea in performanta si rezultatele sale intr-un mod sistematic, astfel incat afacerile si oamenii sa poata debloca posibilitatile incredibile ale AI."
Increderea oamenilor in AI – dincolo de orice aspect tehnic, adica sa functioneze corect si conform asteptarilor – este esentiala pentru ca aceasta sa aiba un impact atat de larg si pozitiv pe cat se anticipeaza. Aceasta presupune ca sistemele digitale si modelele de AI sa fie mai precise, previzibile, cosecvente si usor de urmarit, dincolo de utilizarea responsabila a AI. Majoritatea (77%) executivilor considera ca adevaratele beneficii ale AI vor fi posibile doar daca se bazeaza pe o fundatie solida de incredere, iar un procent usor mai mare (81%) este de acord ca strategia de incredere trebuie sa evolueze in paralel cu orice strategie tehnologica.
"Progresele in digitizarea cunostintelor, noile modele AI, sistemele si arhitectura AI agentice permit companiilor sa-si creeze propriile creiere digitale cognitive unice", a spus Karthik Narain, director executiv de grup - Tehnologie si CTO, Accenture. "In timp ce tehnologiile conventionale au sustinut de mult timp nevoile de afaceri pre-determinate, acesta este un moment generational de tranzitie. Autonomia creata de aceste sisteme AI generalizate poate ajuta organizatiile sa fie mai dinamice si orientate spre intentie decat oricand. Va permite liderilor sa regandeasca modul in care sunt proiectate sistemele digitale, modul in care oamenii lucreaza si sa reinventeze modul in care creeaza produse si interactioneaza cu clientii. Dar increderea sta la baza tuturor, deoarece sistemele vor fi autonome doar atat cat sunt de demne de incredere."
Accenture Technology Vision 2025 exploreaza impactul potential al inteligentei artificiale generative (Gen AI), pe masura ce se propaga in mai multe dimensiuni, inclusiv dezvoltarea tehnologiei, experienta clientilor, lumea fizica si forta de munca:
● Cand modelele de baza au depasit bariera limbajului natural, au declansat o schimbare care a transformat pentru totdeauna fundamentele dezvoltarii software-ului si ecosistemelor. Deja, asistentii de codare gen AI ridica rolul dezvoltatorului la cel de inginer de sisteme, accelerand democratizarea codului si digitalizarea afacerilor. Crearea de sisteme personalizate datorita dezvoltarii software asistate de gen AI si avansarea agentilor AI determina o tranzitie de la arhitectura statica a aplicatiilor la cadre bazate pe intentie si sisteme autonome. Pe masura ce sistemele multi-agent devin mai capabile, adaptive si personalizate, acestea vor inspira o adoptare mai larga datorita competentei lor imbunatatite, extinzandu-se pentru a gestiona procese si functii intregi, de la simplificarea calatoriilor la optimizarea stocurilor. Spre exemplu, Accenture sprijina acest viitor prin platformele sale, precum GenWizard, SynOps si AI Refinery, care ofera agenti preconfigurati si fluxuri de lucru pentru a reduce timpul necesar construirii si obtinerii de valoare din sisteme multi-agent specializate.
● Organizatiile se grabesc sa faca din AI un nou punct de contact cu clientii, dar brandurile vor putea obtine diferentierea doar daca acelasi accent este aplicat experientelor AI. In timp ce 80% dintre executivi sunt ingrijorati ca LLM-urile (Large Language Models) si chatbotii ar putea da fiecarui brand o voce similara, 77% sunt de acord ca brandurile pot rezolva acest lucru construind proactiv experiente AI personificate si injectand elemente distincte cum ar fi cultura, valorile si vocea, in acele experiente prin creierul sau digital.
● Robotii generalisti (conceputi sa indeplineasca o varietate larga de sarcini) vor aparea in urmatorul deceniu, aducand mai multa autonomie AI in lumea fizica. Va fi posibil ca robotii introductivi cu scop general sa devina roboti specialisti, invatand foarte rapid noi sarcini. Deja, KION Group colaboreaza cu Accenture si NVIDIA pentru a optimiza modul in care robotii alimentati de AI indeplinesc sarcinile din depozit si interactioneaza si invata de la personalul din depozit pentru a indeplini comenzile mai rapid, mai sigur si la un cost mai mic. 80% dintre executivi cred ca robotii care colaboreaza cu oamenii si invata continuu din acele interactiuni vor creste increderea si colaborarea intre oameni si roboti.
● Oamenii si AI-ul formeaza un ciclu virtuos de invatare: cu cat oamenii folosesc mai mult AI, cu atat aceasta se imbunatateste, iar utilizatorii sunt mai inclinati sa o foloseasca. Spre deosebire de automatizarea conventionala, care a oferit beneficii unice, aceasta noua era a AI-ului ii permite acestuia sa isi dezvolte si sa isi perfectioneze abilitatile in timp, sporind valoarea atat pentru utilizatori, cat si pentru organizatii. O prioritate importanta (80%) pentru lideri este sa asigure o relatie pozitiva intre oameni si AI, evitand ca aceasta sa fie afectata de temeri legate de automatizare. Acest lucru incepe prin comunicarea strategiei si implicarea angajatilor in proces. Recent, Accenture a lansat Programul Generative AI Scholars impreuna cu Stanford Online, pentru a ajuta clientii sa isi dezvolte cunostintele si abilitatile legate de gen AI. De asemenea, organizatiile au oportunitatea de a oferi fiecarui angajat un „asistent digital” talentat, care sa le permita sa acceseze noi competente si sa foloseasca mai eficient instrumentele AI generative. La randul lor, organizatiile vor beneficia, deoarece angajatii familiarizati cu gen AI sunt de cinci ori mai predispusi sa aiba o perceptie pozitiva asupra tehnologiei.
|