ASiS: Solutiile informatice pentru managementul depozitelor optimizeaza stocurile |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 15 Mar 2021 10:32 |
Multe lanturi de aprovizionare au fost perturbate de pandemia de coronavirus. Situatia economica dificila a pus in lumina insuficientele sistemelor de transport ale unor numeroase companii. In timp ce fiecare responsabil de un lant de aprovizionare cauta modalitati de a asigura rezilienta acestuia, stocul si gestionarea depozitelor devin prioritati pentru companii in acest an.
Business-urile au realizat necesitatea asigurarii unui management mai eficient al depozitelor, pentru a reduce posibilitatile de suprastocare sau substocare. Mai mult decat atat, in conditiile in care multe organizatii sunt nevoite sa isi reduca bugetele, organizarea eficace a depozitelor poate acoperi golurile de finantare.
Pe de alta parte, clientii asteapta o experienta perfecta, cu o procesare si o livrare mai rapida a produselor. Aceasta presiune constanta de a indeplini comenzile intr-un timp redus a determinat companiile sa isi reinventeze practicile de gestionare a depozitelor in scopul optimizarii proceselor de preluare, ambalare si expediere.
In acest sens, investitiile in dezvoltarea tehnologica se arata a fi cea mai rentabila si rapida modalitate de a creste eficienta operatiunilor. Pe masura ce avansam in acest an, instrumentele tehnologice de management al depozitelor vor creste cu pasi rapizi. In continuare, vom arunca o privire asupra tendintelor care vor defini gestionarea depozitelor si functiile de logistica in 2021.
Upgrade-ul sistemelor WMS
Multe dintre solutiile de management al depozitelor vor fi imbunatatite in acest an, fiind actualizate cu noi capacitati software. Spre exemplu, tehnologia de machine learning, contribuie la adaptarea sistemului in functie de comportamentul expeditorului, reactionand rapid la constantele schimbari ale cererilor din depozit, in lipsa unei interventii umane majore.
Daca un proces de picking este in curs, iar cererea realizeaza o tranzitie brusca spre un lot dificil de preluat, un sistem WMS poate schimba alocarea conform acestor factori. Distribuitorii utilizeaza astfel de solutii pentru sarcinile de preluare a loturilor, ele oferindu-le posibilitatea de a adauga rapid comenzile prioritate chiar in timpul unui val de alte comenzi.
Integrarea tehnologiei vocale
Tehnologia vocala reprezinta o modalitate de a creste eficienta si accesibilitatea gestionarii depozitelor. Prin integrarea acesteia cu solutiile WMS, operatorii depozitelor vor putea interactiona cu sistemul pe baza unor comenzi vocale. Mai mult, acestia vor primi actualizari pentru fiecare proces, cum ar fi preluarea comenzilor, primirea produselor si actualizarea stocurilor.
De asemenea, tehnologia vocala reprezinta un instrument mai precis de gestionare, eliminand necesitatea introducerii manuale a instructiunilor, reducand astfel probabilitatea erorilor. Desi adoptarea ei este inca redusa, popularitatea sa se dezvolta in segmentul de ecommerce. Pe masura ce numarul comenzilor creste, iar termenele de livrare sunt din ce in ce mai scurte, companiile descopera noi utilizari ale tehnologiei vocale actuale (cum este Alexa sau Google Assistant).
Dezvoltarea tehnologiei Machine-to-Machine
Tehnologia Machine-to-Machine (M2M) se refera la schimbul de informatii si indeplinirea functiilor individuale realizate de diferite masini sau dispozitive. Integrarea unui sistem WMS cu aceasta permite conectarea si receptionarea datelor de la diverse instrumente, cum ar fi liniile de asamblare, echipamentele de ambalare, utilajele de transport si multe altele.
Aceste solutii controleaza fiecare etapa a fluxului si monitorizeaza fiecare proces de productie si distributie. Mai mult, tehnologia M2M permite mentinerea unui control al calitatii ridicat, deoarece verifica in mod constant functionarea corecta a utilajelor si masinilor din depozite.
Sistemele care au la baza M2M colecteaza si fac schimb de informatii, oferind informatii utile pentru supravegherea eficienta a operatiunilor si pentru luarea deciziilor de business. Acuratetea informatiilor determina posibilitatea unei evaluari a cererii, astfel incat managerii sa poate estima termenii de livrare pentru clienti.
Implementarea RFID
In cadrul WMS, un instrument tot mai utilizat este eticheta RFID, care permite stocarea informatiilor cu privire la un produs sau la o livrare. Spre exemplu, daca o cantitate mare de marfuri ajunge in depozit, scanarea etichetei RFID ofera un raport detaliat despre continutul si provenienta sa.
Aceasta tehnologie ofera nu doar un mod rapid de inregistrare si procesare a livrarilor, ci si o posibilitate de control si optimizare a stocurilor. Este posibila astfel identificare locatiei exacte a marfurilor, precum si intrarea lor pe canalul de distributie. In acest fel poate fi evitata suprastocarea si poate fi obtinut un control complet al inventarului.
Mai mult, tehnologia RFID constituie o componenta esentiala a Internetului lucrurilor (IoT). Cel din urma ofera informatii esentiale cu privire la lanturile de aprovizionare, permitand managerilor sa obtina in timp real date despre inventar si echipamente. Etichetele RFID permit monitorizarea inventarului a carui integrare online nu este posibila, cum ar fi materiile prime. Impreuna, tehnologiile IoT si RFID pot oferi informatii relevante despre nivelurile si locatiile stocurilor, temperatura in timpul transportului, statusul echipamentului si multe altele.
|