Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
04 Iul 2024 06:00
|
Furnizorul nord-american de solutii CRM Salesforce a anuntat recent rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului fiscal 2025, incheiat la 30 aprilie 2024. Conform raportului oficial, cifra de afaceri din perioada respectiva a cumulat 9,13 miliarde USD, fiind in crestere cu 11% fata de perioada de referinta. Aceasta valoare a inclus veniturile din abonamente si asistenta, in cuantum de 8,59 miliarde USD, ceea ce constituie o majorare de 12%. Marja operationala in sistem de raportare contabila GAAP s-a plasat la 18,7%, in vreme ce in varianta non-GAAP a fost de 32,1%. Obligatia de performanta curenta ramasa a totalizat in intervalul supus analizei circa 26,4 miliarde USD, cu 10% mai mare fata de anul precedent. In ceea ce priveste fluxul operational de numerar din primele trei luni ale anului, acest indicator a suferit o corectie pozitiva de 39% pana la 6,25 miliarde USD, in vreme ce flux liber de numerar (FCF) s-a cifrat la 6,08 miliarde USD, corespunzator unui avans de 43%. Grupul a returnat catre actionari 2,2 miliarde USD sub forma de rascumparari de actiuni si 0,4 miliarde USD sub forma de plati de dividende. Pentru al doilea trimestru al anului financiar in curs se preconizeaza vanzari de 9,2 - 9,25 miliarde de USD, reprezentand un spor de 7% - 8% fata de perioada similara din anul precedent. Expertii Salesforce isi mentin de asemenea evaluarile referitoare la intregul an fiscal, pentru care se estimeaza o cifra de afaceri de 37,7 miliarde USD – 38 miliarde USD, in urma unei cresteri de 8% - 9%. In ceea ce priveste dinamica veniturilor din abonamente si asistenta, aceasta a fost reevaluata la putin sub 10% fata de anul precedent. In aceste conditii, profitabilitatea operationala GAAP va ajunge la 19,9%. Conducerea grupului a aratat ca traiectoria de crestere profitabila asigura o generare puternica de fluxuri de numerar, Salesforce aflandu-se in prezent in fata unei oportunitati uriase de a asigura conectarea partenerilor cu clientii proprii cu ajutorul inteligentei artificiale.
|