Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - INDEX COMPANII - BIM DESIGN CONSULTING SRL
PAGINA PERSONALIZATA


BIM DESIGN CONSULTING SRL

BIM DESIGN CONSULTING SRL

Adresa: Soseaua Pipera nr. 1C, Voluntari, Judet Ilfov
Telefon: 0758-222.212
Fax: *
E-mail: office@bimdesign.ro
Domenii: Proiectare si inginerie | Arhitectura & design | Consultanta tehnica
Descriere activitate
Servicii de consultanta tehnica si proiectare pentru cladiri de birouri, comerciale, industriale, rezidentiale si din domeniul medical.
Prezentare companie/institutie
BIM Design Consulting: BIM inseamna mai mult decat modelare 3D
 
 
 
 
 
 
Ing. Catalin Covei
Functia/Firma: director general, BIM Design Consulting;
Experienta profesionala: 14 ani in domeniul de inginerie si proiectare in constructii.
 
BIM Design Consulting traverseaza cea mai buna perioada de la infiintarea companiei, activitatea nefiind impactata de efectele pandemiei de coronavirus. Totusi, este de asteptat ca lucrurile sa nu functioneze la fel de bine anul viitor. "Privind in perspectiva, nu sunt foarte optimist pentru perioada care va urma dupa primul trimestru din 2022. Chiar daca cifrele arata o curba ascendenta pentru sectorul de constructii inca din 2019, cred ca aceasta crestere va fi urmata de o scadere, cel putin pentru zona rezidentiala", sustine ing. Catalin Covei, directorul general al BIM Design Consulting. Domnia sa subliniaza ca biroul de proiectare a investit constant, in ultimii 3-4 ani, in dezvoltarea echipei, prin largirea numarului de colaboratori si realizarea unor importante achizitii pe partea de software. "Consider ca un factor important pentru cresterea activitatii este diversificarea serviciilor oferite, prin exploatarea sectoarelor ceva mai complexe in proiectare, cum ar fi industria grea, energia si domeniul medical", explica ing. Catalin Covei. Totodata, oficialul BIM Design Consulting vorbeste despre importanta adoptarii digitalizarii si noilor tehnologii la nivel macro in domeniul constructiilor.
 
- Cum a evoluat activitatea biroului in 2020 si 2021 si ce estimari aveti, in perspectiva?
- Anul 2020 a fost unul dificil, deoarece s-a creat o instabilitate generala. Din fericire, ne-am mobilizat rapid si, prin asumarea unor riscuri, am reusit sa surprindem placut clientii. Problema a fost ca acestia, vazand perioada de instabilitate ce urma sa vina, au cerut oprirea lucrarilor. Din experienta noastra, am invatat ca in momentul in care un investitor revine la stabilitate si siguranta financiara va solicita si reluarea proiectelor, bineinteles cu un plus de presiune pentru a incerca sa recupereze timpul. Ceea ce s-a si intamplat si, datorita faptului ca in firma am luat decizia de a continua proiectele, am reusit astfel sa incurajam continuarea investitiilor si sa oferim clientilor un plus de incredere. Ca si concluzie, evolutia din 2020 si din prima parte a anului in curs a fost una buna. Mai mult, situatia contabila confirma ca 2021 va fi cel mai bun an de la infiintarea companiei. Totusi, privind in perspectiva, nu sunt foarte optimist pentru perioada care va urma dupa primul trimestru din 2022. Chiar daca cifrele arata o curba ascendenta pentru sectorul de constructii inca din 2019, cred ca aceasta crestere va fi urmata de o scadere, cel putin pentru zona rezidentiala. In acest moment, avem proiecte in desfasurare care se regasesc in toate sectoarele importante: industrial (atat productie, cat si logistica), publicitate, energie, educatie, office, rezidential si medical.
- Care a fost impactul pandemiei asupra activitatii dumneavoastra?
- Daca ne raportam strict la evolutia business-ului nostru pe timpul pandemiei, rezulta ca nu a existat niciun impact major. Totusi, realitatea este ca a existat un efect al crizei sanitare si acesta s-a simtit din mai multe directii si pe mai multe paliere. Politic vorbind, masurile adoptate au afectat intreaga economie, deoarece acestea nu au avut un nivel mare de predictibilitate. Invariabil, au fost afectati si clientii nostri, care au inceput sa limiteze investitiile. Pe de alta parte, a aparut si starea generala de panica, generata de frica de esec sau de a lua decizii gresite, teama de boala etc., care s-a materializat printr-o lunga perioada de expectativa. Dincolo de toate problemele, in aceasta perioada, am inregistrat o cerere mai mare pentru serviciile noastre, dar este dificil de cuantificat care este impactul pandemiei in aceasta evolutie. Ne asteptam, pe termen scurt, la o crestere a activitatii biroului, tinand cont ca, in ultimii 3-4 ani, am investit constant in dezvoltarea echipei, am marit numarul de colaboratori si am realizat importante achizitii pe partea de software. Consider ca un factor important este diversificarea serviciilor oferite, prin exploatarea sectoarelor ceva mai complexe in proiectare, cum ar fi industria grea, energia si domeniul medical.
- Care credeti ca vor fi tendintele in proiectare/ arhitectura in anii urmatori?
- Trendul tinde in mod clar spre implementarea sistemului de tip "work from home". Ca efect al pandemiei, foarte multi antreprenori au realizat ca pot obtine cam aceleasi rezultate renuntand la spatiile inchiriate sau limitand suprafata inchiriata, scazand in acest fel cheltuielile. Acest sistem de lucru este avantajos si pentru angajati, deoarece acestia reduc, la randul lor, cheltuielile cu transportul si masa la birou. Promovarea acestui tip de lucru ar putea veni in ajutorul angajatorilor, care nu gasesc forta de munca in zona lor geografica si, avand la dispozitie infrastructura pentru "work from home", pot avea colaboratori la distanta. Chiar daca pare foarte eficient si de viitor acest sistem, personal am o parere de mijloc. Proiectarea nu se poate realiza integral prin a lucra de la distanta. Acest sistem este eficient doar daca este echilibrat. Majoritatea sedintelor se pot realiza in online, se poate opta pentru 1-2 zile pe saptamana de lucru de acasa, dar inginerii si arhitectii au nevoie de discutii clare, calcule, verificari, decizii, contradictii, vizite pe santier etc., pentru a gasi cea mai fezabila solutie. Iar acestea nu se pot realiza decat prin prezenta fizica in aceeasi locatie. In concluzie, este necesar un echilibru intre sistemul "work from home" si cel clasic.
 
 
- Cum vedeti modul de lucru in BIM in Romania si ce pasi credeti ca ar trebui urmati pentru o adoptie la scara larga a acestuia?
- Chiar daca suntem tentati sa credem ca acest sistem este in totalitate nou, practic, procedurile acestuia au existat dintotdeauna. Diferenta apare in partea de software si sistem de management, care s-a dezvoltat foarte mult. Faza de proiectare - si anume discutiile, realizarea conceptului, analiza, detalierea si realizarea documentatiei - a existat si pana acum. Spre exemplu, verificarile intre specialitati se faceau in modelul 2D, acum se pot realiza in modelul 3D, unde bineinteles apar foarte multe avantaje. Deci, suntem in aceeasi situatie, doar ca putem scana 3D cladirea si putem verifica daca aceasta corespunde cu modelul de proiectare, putem verifica abaterile si traseele anumitor instalatii, mult mai precis si rapid. Dar practic, nu este nimic nou. Ce se doreste, de fapt, prin lucrul in sistemul BIM este sa existe calitate si eficienta pe parcursul proiectarii si a executiei, dupa care sa se continue centralizarea informatiilor pana la scoaterea din uz a cladirii. Adica, vom sti cu exactitate ca in acea cladire, pe parcursul a 20 de ani, s-au realizat lucrari de intretinere, consolidari, schimbari de functiune etc. Practic, nici acest lucru nu este nou, deoarece cladirile au la cartea constructiilor jurnalul evenimentelor in care sunt notate toate schimbarile majore, dar aceste documente sunt greu de gestionat. In prezent, se lucreaza la implementarea unor normative in aceasta directie pentru sistemul de lucru BIM. Este normal, pentru ca trebuie sa invatam cum se realizeaza sistemul de management al unei constructii de la aparitia primei schite pana la scoaterea din uz a acesteia. Altfel, vom face ce s-a facut si pana acum, avand in plus niste modele 3D frumos colorate. Personal, consider ca o sa dureze foarte mult pana la realizarea unui proiect in solutie complet BIM. Chiar daca elementele majore sunt modelate corect, sunt foarte multe detalii care sunt omise deoarece, dupa proiectare, clientii nu vad utilitatea unui astfel de model complet.
 
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2021)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMhiltiRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
viarom
FRONTALE
strabag nivel 1
Ubitech
leviatan
CDS
Acvatot 2019
MAKITA
quadratum
noark
concelex
ness project

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
AICPS_30
econet
ROGBC 2016
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander