INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
FLOREA GRUP SRL |
Adresa: B-dul Horea, nr. 2, Alba Iulia, Judet Alba |
Telefon: 0258/842.275 |
E-mail: contact@floreagrup.ro |
Web site: www.floreagrup.ro |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii | Materiale pentru constructii |
Descriere activitate
Productie betoane, prefabricate din beton, mixturi asfaltice, agregate minerale. |
Prezentare companie/institutie
PETRA PAVAJE: Investitii in dezvoltare si orientarea catre produse premium
Ovidiu Seulean (43 de ani)
Functia/Firma: director comercial, Petra Pavaje;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul vanzarilor de materiale de constructii.
Cu un portofoliu diversificat de activitati in domeniul lucrarilor si materialelor de constructii, care include productia de prefabricate din beton, mixturi asfaltice, beton proaspat, precum si realizarea de lucrari de infrastructura rutiera, Florea Grup este recunoscut ca fiind un actor important in peisajul economic regional si national. Petra Pavaje este brandul sub care Florea Grup produce si distribuie prefabricate din beton de mici dimensiuni la nivelul intregii tari. Portofoliul companiei inglobeaza, in prezent, peste 800 de produse, printre care se afla pavaje premium si standard, dale, rigole, borduri, boltari si elemente de zidarie. Cele 4 platforme industriale Petra Pavaje sunt localizate in Alba Iulia, Ploiesti, Arad si Roman. In cele ce urmeaza, Ovidiu Seulean, director comercial al companiei, face o analiza interesanta a pietei de profil si a perspectivelor acesteia.
- Cum au evoluat vanzarile de prefabricate mici din beton in 2023 si ce previziuni aveti pentru 2024-2025?
- Pe parcursul exercitiului financiar anterior (2023), vanzarile companiei au evoluat in sens pozitiv, tendinta de crestere fiind surprinsa mai ales in cazul produselor premium. Analizand dinamica din ultimii ani, am ajuns la concluzia ca preferintele clientilor nostri s-au modificat, acestia orientandu-se spre solutiile din gama premium, care se disting prin finisaje deosebite si care ofera plus-valoare fiecarui proiect. Prioritatea nu mai este pretul, ci calitatea si designul produsului. Conform previziunilor noastre, vanzarile in cazul produselor premium vor pastra aceeasi tendinta pana la finalul anului 2024, insa nu excludem posibilitatea aparitiei unei stagnari la inceputul lui 2025, pe fondul scaderii puterii de cumparare.
- Precizati nivelul vanzarilor inregistrate de companie in 2023 in raport cu exercitiul financiar anterior si estimati evolutia acestora in 2024.
- Cifra de afaceri inregistrata in anul 2023 a fost cu 20% mai mare in raport cu nivelul din 2022. Aceasta evolutie se datoreaza atat cresterii cererii pentru anumite categorii de produse, care a fost onorata de catre companie prin portofoliul diversificat, cat si prin maturizarea unitatilor de productie deschise in ultima perioada. Expansiunea pietei de prefabricate de beton a reprezentat, asadar, o conjunctura favorabila pentru dezvoltarea companiei. In ultimii ani, accesul la fondurile europene a permis demararea unor ample proiecte de infrastructura la nivel national, constructiile devenind, astfel, unul dintre motoarele economiei romanesti. Conform estimarilor noastre, in 2024 vanzarile vor creste, cel mai probabil, in acelasi ritm raportat cu anul 2023.
- Ce obiective aveti pentru anii urmatori?
- Petra Pavaje a ajuns la un numar impresionant de 800 de produse in portofoliu, devenind unul dintre cei mai mari producatori de pavaje premium din Romania. Oferta companiei continua sa se diversifice prin lansarea de modele noi de pavaje si garduri. In plus, ne concentram pe dezvoltarea unor produse complementare, pentru a oferi clientilor solutii complete.
Recent, compania a intrat pe pietele din Ungaria si Bulgaria, pe care distribuie atat produse standard, cat si premium. - Ce parere aveti despre implementarea programului ConstructPlus? Aveti in plan accesarea de finantare prin intermediul acestuia?
- Programul este o oportunitate excelenta pentru companiile care doresc sa-si infiinteze/ dezvolte capacitatile de productie pentru materialele de constructii sau sa-si imbunatateasca eficienta energetica. Recent, am realizat investitii considerabile in extinderea productiei, prin punerea in functiune a celei de-a patra unitati de productie Petra Pavaje. Cele 4 fabrici dispun de o capacitate zilnica de productie de pana la 24.000 mp.
In prima parte a anului 2022, am demarat un proiect important in asigurarea autonomiei energetice: 4 parcuri fotovoltaice care au fost montate pe platformele industriale Petra Pavaje din Alba Iulia, Ploiesti, Arad si Roman. Pentru a reduce consumul de energie electrica s-au realizat investitii semnificative in utilaje si echipamente tehnologice de ultima generatie. Aceste solutii detin o eficienta energetica extrem de ridicata, ceea ce favorizeaza reducerea amprentei de carbon a companiei. Mai mult, compania dispune de una dintre cele mai mari flote de autoturisme electrice din tara si realizam constant investitii in camioane si autoturisme conforme cu cele mai noi norme de mediu. In virtutea investitiilor recent realizate, nu vom accesa finantare prin intermediul editiei de anul acesta a programului ConstructPlus, insa nu excludem participarea la editiile viitoare ale acestui proiect sau la altele asemanatoare. - Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea nou pe piata?
- Analizand tendintele din piata, departamentul de cercetare Petra Pavaje a dezvoltat noi modele care imita texturile naturale. Acestea pot fi integrate in orice amenajare, indiferent de stil. Printre produsele noi se afla Woodstone - pavajul care imita textura lemnului, Terranova - modelul de pavaj care reda aspectul solului format in urma unei eruptii vulcanice, in tonuri de culori multiple, Dacic - pavajul care evoca imaginea lanurilor inverzite, respectiv Gardul Modern - un produs elegant si minimalist.
Noile solutii imbina functionalitatea cu esteticul si sunt rezistente in timp. Aceasta diversificare a portofoliului cu modele de pavaj premium este o abordare fireasca, avand in vedere piata constructiilor la momentul actual. - Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti in anul 2024?
- Principalele provocari sunt date de cresterea cheltuielilor salariale pe fondul eliminarii scutirii contributiei la sanatate. In plus, ne confruntam si cu o incetinire a cererii provenite in mare parte din erodarea puterii de cumparare prin mecanismul inflationist, segmentul rezidential devenind mult mai prudent in privinta achizitiilor. Cu toate acestea, consideram ca respectivele constrangeri ar putea fi contrabalansate de investitiile sustinute cu fonduri europene, in special in infrastructura.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2024)
Petra Pavaje continua extinderea pe piata locala. 2021 inseamna pentru companie inaugurarea unei noi fabrici, la Arad
FLOREA GRUP: Un sfert de secol „pavat” cu pasiune
Afacerile de succes se nasc cu investitii financiare majore, cu multa munca, oameni implicati, dar mai ales cu pasiune. Un astfel de exemplu este Petra Pavaje, parte a Florea Grup. "Intr-un mediu economic cu multe bariere si nenumarate incertitudini, a lansa o afacere este o provocare, dar a o mentine profitabila atatia ani este o adevarata realizare. Acesti 25 de ani sunt asadar mai mult decat o ascensiune economica, sunt o metamorfoza nemaipomenita de la un vis, la o companie de top, care cauta excelenta in tot ceea ce face", asa rezuma fratii David si Marcel Florea, fondatorii Florea Grup si Petra Pavaje, cei 25 de ani de activitate. De la doi oameni, Florea Grup a crescut la peste 600 de angajati. De la o mica afacere de familie, compania este astazi o adevarata poveste de succes, un business de 137 milioane de lei in 2020, cu activitati in sectoarele de constructii, energie si turism. Prin produsele si serviciile sale, Florea Grup a raspuns nevoilor a mii de clienti din intreaga tara. Ceea ce a stat la baza acestei dezvoltari a fost pasiunea. Pentru ca doar astfel planurile de dezvoltare sunt din ce in ce mai ambitioase, iar energia si tenacitatea pentru a le indeplini sunt prezente la fiecare pas.
Afacerile de succes se nasc cu investitii financiare majore, cu multa munca, oameni implicati, dar mai ales cu pasiune. Un astfel de exemplu este Petra Pavaje, parte a Florea Grup. "Intr-un mediu economic cu multe bariere si nenumarate incertitudini, a lansa o afacere este o provocare, dar a o mentine profitabila atatia ani este o adevarata realizare. Acesti 25 de ani sunt asadar mai mult decat o ascensiune economica, sunt o metamorfoza nemaipomenita de la un vis, la o companie de top, care cauta excelenta in tot ceea ce face", asa rezuma fratii David si Marcel Florea, fondatorii Florea Grup si Petra Pavaje, cei 25 de ani de activitate. De la doi oameni, Florea Grup a crescut la peste 600 de angajati. De la o mica afacere de familie, compania este astazi o adevarata poveste de succes, un business de 137 milioane de lei in 2020, cu activitati in sectoarele de constructii, energie si turism. Prin produsele si serviciile sale, Florea Grup a raspuns nevoilor a mii de clienti din intreaga tara. Ceea ce a stat la baza acestei dezvoltari a fost pasiunea. Pentru ca doar astfel planurile de dezvoltare sunt din ce in ce mai ambitioase, iar energia si tenacitatea pentru a le indeplini sunt prezente la fiecare pas.
Alaturi de liniile de fabricatie de la Alba Iulia si Ploiesti, Petra Pavaje va putea produce 18.000 mp/ zilnic, ceea ce o pozitioneaza intre cei mai mari producatori de materiale de constructii din Romania. Stabilitatea companiei a fost intotdeauna un factor important in momentul unei noi investitii. Dar poate si mai important a fost know-how-ul, adica expertiza in domeniu. Iar acesta este un avantaj competitiv incontestabil pe care Petra Pavaje il are, data fiind experienta de 25 de ani pe care au dobandit-o si maturitatea profesionala a companiei si a echipei. "Pentru a crea un produs de calitate este nevoie de trei ingrediente: tehnologie de top, know-how in domeniu si materie prima de calitate. Toate aceste trei aspecte au fost luate in considerare atunci cand am lansat Petra Pavaje si avem incredere ca si in acest sector de activitate oferim clientilor produse cu un raport pret-calitate atractiv", spune Marcel Florea, director general al companiei. Orice lucrare incepe cu o piatra de temelie
Pe fondul pandemiei, tot mai multi proprietari de locuinte sau spatii comerciale pun accent pe amenajarea curtilor si a spatiului verde. Gradina este un loc functional, poate chiar un birou sau un cadru pentru sedinte. Cererea pentru pavaje premium a fost asadar tot mai mare, ceea ce a motivat extinderea rapida a companiei. "Cu Petra, proiectul prinde viata. Pavajele, bordurile sau elementele de gradina ne sunt alaturi mai mult decat prin prezenta fizica. Ele ne ajuta sa amenajam spatiul asa cum am visat. Este piatra transformata in ceva viu. Se spune ca marii sculptori simt piatra, iar aceasta le transmite forma pe care doreste sa o ia. Tot asa ne dorim ca oricine face cunostinta cu Petra Pavaje sa fie inspirat sa creeze gradini sau alei unice, care transforma o casa in ACASA. Aceasta este povestea Petra: drumul de la materie prima, la element de bucurie in viata de zi cu zi", precizeaza reprezentantul companiei.
Investitia de la Arad vine la doar un an dupa ce compania a anuntat extinderea la nivel national. In vara anului 2020 a fost inaugurata fabrica de prefabricate din beton de la Ploiesti. Investitia de 10 milioane de euro a permis extinderea capacitatii de productie pentru divizia de prefabricate. Pentru a le permite clientilor sa interactioneze mai mult cu produsele, a fost organizat in perimetrul fabricii si cel mai mare showroom de pavaje din Romania, pe o suprafata de 5.500 mp. Pe langa dezvoltarea la nivel geografic, compania a investit si in diversificarea portofoliului. Atat la fabrica din Alba Iulia, cat si la cea din Ploiesti, au fost puse in functiune linii pentru producerea prefabricatelor de mari dimensiuni: elemente de canalizare, tuburi de beton si alte prefabricate destinate lucrarilor de infrastructura. Fabricile Petra functioneaza ca huburi deschise de inovatie
Cu sprijinul partenerilor internationali, Petra Pavaje cauta mereu solutii pentru a raspunde cat mai bine cerintelor pietei. Investitiile in tehnologii noi pe piata contribuie la obtinerea de culori si texturi care diferentiaza compania in randul producatorilor de pavaje. Splitarea, antichizarea sau impermeabilizarea suprafetelor sunt doar cateva dintre imbunatatirile aduse liniilor de productie. Petra Pavaje detine, la fiecare unitate de productie, laboratoare proprii unde se testeaza constant materiile prime si produsele, pentru a le asigura calitate sporita.
Tot in anul 2020 a fost derulat un proiect important pe partea de marketing, mai exact rebrandingul liniei de prefabricate care pana atunci se numea Florea Pavaje. Incepand cu luna iunie a anului trecut, cele peste 600 de produse din portofoliu se comercializeaza sub denumirea Petra Pavaje. Odata cu dezvoltarea la nivel national a fost necesar si un brand nou, care sa sustina filosofia companiei. Extinderea a fost, asadar, un proces integrat, care a cuprins atat investitii in mijloace fixe, cat si in capital uman si imagine. "Un aspect important pentru Petra Pavaje este ca asigura un flux de productie integrat, ceea ce face ca produsele sa aiba calitate optima controlata. Dezvoltarea pe verticala a fost unul dintre atuurile care au stat la cresterea companiei de la an la an. Compania detine o cariera proprie, statii de sortare, betoane si mixturi asfaltice, precum si trei fabrici de prefabricate de beton. Mai mult, cele zece statii de carburanti pe care Florea Grup le detine si flota proprie de autobetoniere de transport, pompe pentru beton, autocamioane si autoutilitare, au permis ca produsele sa fie transportate rapid si sigur, lucru foarte apreciat de clienti", subliniaza reprezentantii companiei. Primele pavaje, produse de Ziua Mediului
Aniversarea companiei este pe data de 5 iunie, cand Florea Grup a produs primele pavaje in fabrica de la Alba Iulia. Aceasta zi are insa si o alta insemnatate importanta, reprezentand Ziua Mediului la nivel mondial. Mottoul companiei este "In armonie cu natura®", subliniind inclinatia inspre dezvoltare durabila. Fabricile Petra Pavaje au impact minim asupra mediului. Gratie tehnologiei de ultima ora folosite aici, eficienta energetica a utilajelor este ridicata. Gradinile expozitionale cuprind spatiu verde generos, fiind un plus estetic adus zonei, dar si un spatiu de relaxare. Mai mult, in timp ce vizitatorii isi pot gasi inspiratia pentru amenajarea gradinilor, masinile electrice pot fi lasate la incarcat. Toate fabricile Petra Pavaje sunt dotate cu statii de alimentare electrice care pot fi folosite gratuit de catre vizitatori. Compania este implicata si in proiecte sociale si anual organizeaza evenimente sportive pentru a incuraja populatia sa acorde o importanta cat mai mare miscarii in aer liber.
Petra Pavaje se adreseaza atat clientilor mari: contractori, montatori, depozite si magazine de profil, cat si clientilor finali, persoane fizice care doresc sa isi amenajeze singuri spatiile exterioare, cu produse de calitate intr-o varietate de forme si culori atractive. “Autonomia aproape completa a proceselor de productie si livrare ne ajuta sa mentinem preturi corecte”
Compania mizeaza pe o noua crestere a afacerii, in 2021
Interviu cu David si Marcel Florea, fondatorii Florea Grup.
Florea Grup, cu operatiuni in sectorul constructiilor, dar si in energie si turism, a incheiat anul 2020 cu afaceri totale de 137 milioane de lei, in crestere cu 22% fata de nivelul realizat in 2019. Trendul pozitiv se datoreaza, in primul rand, industriei constructiilor, iar reprezentantii companiei estimeaza ca acesta se va mentine si in 2021. Anul trecut, Florea Grup a finalizat fabrica Petra Pavaje din Ploiesti, realizata in urma unei investitii de 10 milioane de euro, investitiile urmatoare urmand a se concentra pe dezvoltarea segmentului de prefabricate de beton, o noua fabrica urmand a fi deschisa in acest an la Arad. In prezent, grupul detine cinci fabrici de materiale de constructii, la Ploiesti, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu si Deva.
- Ce evolutie a avut business-ul grupului in 2020 si ce estimari aveti pentru viitor?
- Chiar daca unele domenii au avut o scadere semnificativa din cauza pandemiei, rezultatele financiare ale companiei Florea Grup au fost pozitive. In 2020, cifra de afaceri a fost de 137 milioane de lei, ceea ce inseamna o majorare cu 22% fata de 2019. Trendul pozitiv se datoreaza in primul rand industriei constructiilor, cu cele doua componente majore: lucrarile de infrastructura, pe de o parte, si fabricarea materialelor de constructii, pe de alta parte.
Un aspect important al companiei noastre este ca, in domeniul constructiilor, asiguram intregul flux de productie, ceea ce ne face sa resimtim mai putin efectele pandemiei. Detinem o cariera proprie, statii de sortare, betoane si mixturi asfaltice, precum si cele doua fabrici de prefabricate de beton. Acestea ne-au conferit o autonomie aproape completa a procesului de productie, facandu-ne sa resimtim mai putin efectele pandemiei si putand sa oferim in continuare produse standardizate, la preturi corecte. Mai mult, cele zece statii de carburanti pe care le detinem si flota proprie de autobetoniere de transport, pompe pentru beton, autocamioane si autoutilitare, ne-au permis sa transportam produsele in timp optim, lucru foarte apreciat de clienti. Anul acesta, compania noastra implineste 25 de ani de activitate, iar acest sfert de secol ne-a oferit expertiza in domeniul constructiilor de care avem nevoie pentru a depasi situatia economica actuala, ba chiar a ne modela deciziile de investitii in functie de contextul global. - Care sunt cele mai mari proiecte in care v-ati implicat anul trecut si la ce lucrati, in prezent?
- Cel mai important proiect al anului 2020 a fost finalizarea fabricii Petra Pavaje din Ploiesti. Investitia, de 10 milioane de euro, a permis extinderea capacitatii de productie pentru divizia de prefabricate, aceasta insumand acum 12.000 mp zilnic. Pentru a le permite clientilor sa interactioneze mai mult cu produsele noastre, am organizat in perimetrul fabricii si cel mai mare showroom de pavaje din Romania, cu o suprafata de 5.500 mp.
Pe langa lucrarile proprii, avem si proiecte de mari dimensiuni in beneficiul persoanelor juridice sau lucrari publice. Extinderea la nivel national ne-a permis sa optimizam costurile logistice si sa raspundem, astfel, solicitarilor din intreaga tara. Avem, asadar, proiecte in desfasurare in orase precum Turda, Craiova, Targu Mures, Alba Iulia sau Turnu Magurele. - Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- Investitiile perioadei urmatoare se vor concentra pe dezvoltarea segmentului de prefabricate de beton si pe inaugurarea noii unitati de productie din Arad. Fabricile Petra Pavaje functioneaza ca huburi deschise de inovatie in aceasta industrie. Sprijiniti de partenerii nostri internationali, cautam mereu solutii pentru a raspunde cat mai bine cerintelor pietei. Am investit in tehnologii noi pe piata pentru a obtine culori si texturi care ne diferentiaza in randul producatorilor de pavaje.
- Ce evolutie a avut piata de pavaje din beton in 2020? Credeti ca va ramane un segment profitabil, pe termen lung?
- Piata de pavaje din beton a crescut, in 2019, cu 20,29% si a ajuns, astfel, la o valoare totala de peste 192 milioane de lei. Si pentru intervalul 2020-2021 suntem optimisti cu privire la dezvoltarea acestei piete. La fel ca toate industriile, si piata prefabricatelor de beton a fost influentata de pandemie. Totusi, impactul a fost mai putin resimtit decat in alte sectoare, intrucat multi proprietari de locuinte au folosit timpul petrecut acasa pentru reamenajarea gradinii. Mai mult, lockdown-ul ne-a facut sa intelegem cat de important este confortul casei, asadar bugetele familiilor au fost regandite pentru a acorda o pondere mai importanta amenajarilor exterioare. Datele furnizate de Institutul National de Statistica vin sa confirme acest trend, indicele lucrarilor de constructii ce vizeaza cladirile rezidentiale a crescut semnificativ in ultimii doi ani.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta companiei?
- Splitarea, antichizarea sau impermeabilizarea suprafetelor sunt doar cateva dintre imbunatatirile aduse liniilor noastre de productie. Detinem la fiecare unitate de productie laboratoare proprii unde testam constant materiile prime si produsele, pentru a le asigura calitate sporita. In anul 2021 vom lansa pe piata elemente complementare pavajelor, cum ar fi palisadele, elementele de treapta sau boltarii de zid. Am diversificat si oferta in ceea ce priveste tuburile de beton, timpanele si alte elemente de mari dimensiuni. Aceste produse se fabrica incepand cu anul 2020 pe noile linii de productie de la fabricile Petra Pavaje. Pentru a aduce si o variatie cromatica in oferta noastra, gama "Pastel" este o alta noutate a anului 2021, fiind disponibila in 3 nuante diferite.
- Care sunt problemele pe care le intampinati in derularea activitatii?
- Instabilitatea mediului de afaceri este una dintre cele mai stringente probleme ale unui antreprenor, pandemia facand sa o resimtim si mai mult. Multi dintre clienti au fost nevoiti sa isi reduca sau sa isi inchida activitatea. Speram, la fel ca multi dintre partenerii nostri, ca statul sa se implice mai mult in reabilitarea situatiei si sa deschida linii noi de finantare in acest domeniu.
O alta problema des intalnita este forta de munca, atat calitativ cat si cantitativ. Suntem printre putinii angajatori care au desfasurat procese de recrutare ample in anul care a trecut si avem in plan marirea echipei in 2021 cu peste 50 de angajati. In acest sens, am demarat proiecte de responsabilitate sociala care vizeaza o colaborare mai stransa intre licee, universitati si compania noastra, astfel incat sa sustinem cat mai mult pregatirea viitorilor angajati. Desfasuram si programe interne de specializare si perfectionare, atat cu specialisti din cadrul companiei cat si cu traineri internationali. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2021)
|