FLOREA GRUP va continua investitiile in productia prefabricatelor din beton |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 16 Mar 2021 06:55 |
Florea Grup, cu operatiuni in sectorul constructiilor, dar si in energie si turism, a incheiat anul 2020 cu afaceri totale de 137 milioane de lei, in crestere cu 22% fata de nivelul realizat in 2019. Trendul pozitiv se datoreaza, in primul rand, industriei constructiilor. Anul trecut, Florea Grup a finalizat fabrica Petra Pavaje din Ploiesti, realizata in urma unei investitii de 10 milioane de euro, investitiile urmatoare urmand a se concentra pe dezvoltarea segmentului de prefabricate de beton.
In prezent, grupul detine cinci fabrici de materiale de constructii, la Ploiesti, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu si Deva si, in acest an, aniverseaza 25 de ani de activitate neintrerupta in Romania.
Interviu cu David si Marcel Florea, fondatorii Florea Grup.
- Ce evolutie a avut business-ul grupului in 2020 si ce estimari aveti pentru viitor?
- Chiar daca unele domenii au avut o scadere semnificativa din cauza pandemiei, rezultatele financiare ale companiei Florea Grup au fost pozitive. In 2020, cifra de afaceri a fost de 137 milioane de lei, ceea ce inseamna o majorare cu 22% fata de 2019. Trendul pozitiv se datoreaza in primul rand industriei constructiilor, cu cele doua componente majore: lucrarile de infrastructura, pe de o parte, si fabricarea materialelor de constructii, pe de alta parte.
Un aspect important al companiei noastre este ca, in domeniul constructiilor, asiguram intregul flux de productie, ceea ce ne face sa resimtim mai putin efectele pandemiei. Detinem o cariera proprie, statii de sortare, betoane si mixturi asfaltice, precum si cele doua fabrici de prefabricate de beton. Aceasta ne-a conferit o autonomie aproape completa a procesului de productie, facandu-ne sa resimtim mai putin efectele pandemiei si putand sa oferim in continuare produse standardizate, la preturi corecte. Mai mult, cele zece statii de carburanti pe care le detinem si flota proprie de autobetoniere de transport, pompe pentru beton, autocamioane si autoutilitare, ne-au permis sa transportam produsele in timp optim, lucru foarte apreciat de clienti.
Anul acesta, compania noastra implineste 25 de ani de activitate, iar acest sfert de secol ne-a oferit expertiza in domeniul constructiilor de care avem nevoie pentru a depasi situatia economica actuala, ba chiar a ne modela deciziile de investitii in functie de contextul global.
- Care sunt cele mai mari proiecte in care v-ati implicat anul trecut si la ce lucrati, in prezent?
- Cel mai important proiect al anului 2020 a fost finalizarea fabricii Petra Pavaje din Ploiesti. Investitia, de 10 milioane de euro, a permis extinderea capacitatii de productie pentru divizia de prefabricate, aceasta insumand acum 12.000 mp zilnic. Pentru a le permite clientilor sa interactioneze mai mult cu produsele noastre, am organizat in perimetrul fabricii si cel mai mare showroom de pavaje din Romania, cu o suprafata de 5.500 mp.
Pe langa lucrarile proprii, avem si proiecte de mari dimensiuni in beneficiul persoanelor juridice sau lucrari publice. Extinderea la nivel national ne-a permis sa optimizam costurile logistice si sa raspundem, astfel, solicitarilor din intreaga tara. Avem, asadar, proiecte in desfasurare in orase precum Turda, Craiova, Targu Mures, Alba Iulia sau Turnu Magurele.
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- Investitiile perioadei urmatoare se vor concentra pe dezvoltarea segmentului de prefabricate de beton. Fabricile Petra Pavaje functioneaza ca huburi deschise de inovatie in aceasta industrie. Sprijiniti de partenerii nostri internationali, cautam mereu solutii pentru a raspunde cat mai bine cerintelor pietei. Am investit in tehnologii noi pe piata pentru a obtine culori si texturi care ne diferentiaza in randul producatorilor de pavaje.
- Ce evolutie a avut piata de pavaje din beton in 2020? Credeti ca va ramane un segment profitabil, pe termen lung?
- Piata de pavaje din beton a crescut, in 2019, cu 20,29% si a ajuns, astfel, la o valoare totala de peste 192 milioane de lei. Si pentru intervalul 2020-2021 suntem optimisti cu privire la dezvoltarea acestei piete. La fel ca toate industriile, si piata prefabricatelor de beton a fost influentata de pandemie. Totusi, impactul a fost mai putin resimtit decat in alte sectoare, intrucat multi proprietari de locuinte au folosit timpul petrecut acasa pentru reamenajarea gradinii. Mai mult, lockdown-ul ne-a facut sa intelegem cat de important este confortul casei, asadar bugetele familiilor au fost regandite pentru a acorda o pondere mai importanta amenajarilor exterioare. Datele furnizate de Institutul National de Statistica vin sa confirme acest trend, indicele lucrarilor de constructii ce vizeaza cladirile rezidentiale a crescut semnificativ in ultimii doi ani.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta companiei?
- Splitarea, antichizarea sau impermeabilizarea suprafetelor sunt doar cateva dintre imbunatatirile aduse liniilor noastre de productie. Detinem la fiecare unitate de productie laboratoare proprii unde testam constant materiile prime si produsele, pentru a le asigura calitate sporita. In anul 2021 vom lansa pe piata elemente complementare pavajelor, cum ar fi palisadele, elementele de treapta sau boltarii de zid. Am diversificat si oferta in ceea ce priveste tuburile de beton, timpanele si alte elemente de mari dimensiuni. Aceste produse se fabrica incepand cu anul 2020 pe noile linii de productie de la fabricile Petra Pavaje. Pentru a aduce si o variatie cromatica in oferta noastra, gama "Pastel" este o alta noutate a anului 2021, fiind disponibila in 3 nuante diferite.
- Care sunt problemele pe care le intampinati in derularea activitatii?
- Instabilitatea mediului de afaceri este una dintre cele mai stringente probleme ale unui antreprenor, pandemia facand sa o resimtim si mai mult. Multi dintre clienti au fost nevoiti sa isi reduca sau sa isi inchida activitatea. Speram, la fel ca multi dintre partenerii nostri, ca statul sa se implice mai mult in reabilitarea situatiei si sa deschida linii noi de finantare in acest domeniu.
O alta problema des intalnita este forta de munca, atat calitativ cat si cantitativ. Suntem printre putinii angajatori care au desfasurat procese de recrutare ample in anul care a trecut si avem in plan marirea echipei in 2021 cu peste 50 de angajati. In acest sens, am demarat proiecte de responsabilitate sociala care vizeaza o colaborare mai stransa intre licee, universitati si compania noastra, astfel incat sa sustinem cat mai mult pregatirea viitorilor angajati. Desfasuram si programe interne de specializare si perfectionare, atat cu specialisti din cadrul companiei cat si cu traineri internationali.
|