INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
KLUDI ROMANIA SRL |
Adresa: Str. Uranus nr. 98, Bl. U8, Sc. 2, Ap. 35, Bucuresti, S5 |
Telefon: 0318/805.165 |
Fax: 0318/805.166 |
Mobil: 0733-068.949 |
E-mail: dana.ivan@kludi.ro |
Web site: www.kludi.ro |
Domenii: Armaturi si obiecte sanitare |
Descriere activitate
Producator armaturi de baie si bucatarie, armaturi speciale si sisteme de dus. |
Prezentare companie/institutie
KLUDI: Cota de 17% pe o piata a bateriilor sanitare de 600.000 unitati
Compania Kludi Romania a inregistrat o crestere constanta a cifrei de afaceri din 2010 si pana in prezent, iar in trimestrul intai din 2013 au fost raportate rezultate deosebite pentru afacerile locale, vanzarile sporind cu 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Din punct de vedere valoric, societatea a realizat, in primele trei luni ale acestui an, livrari de peste 1,93 milioane de lei, fata de 1,43 milioane de lei, cat se consemna in perioada similara a exercitiului financiar precedent. In 2010, subsidiara autohtona comunica o crestere de 37% a veniturilor fata de 2009, incasarile depasind 6,3 milioane de lei. In anul fiscal urmator, majorarea a fost de 13% in raport cu intervalul anterior de raportare, ceea ce s-a concretizat prin vanzari de aproape 7,2 milioane de lei. Ritmul ascendent a fost mentinut la aceeasi cota inclusiv in 2012, cand cifra de afaceri a ajuns la 8,08 milioane de lei.
Florin Barabas, director general al Kludi Romania :
„ Una dintre noile categorii de produse dezvoltate si promovate pe plan international in ultimii ani este cea de «Smart Luxury». Seriile de produse care fac parte din aceasta grupa reprezinta esenta business-ului nostru, sunt sisteme de inalta calitate, insa disponibile la un pret convenabil. Trebuie reiterata ideea ca, pe timp de criza economico-financiara, consumatorul se axeaza pe identificarea calitatii la costuri accesibile, iar produsele din categoria mentionata anterior raspund acestei solicitari. Astfel, segmentul bateriilor sanitare din categoria «Smart Luxury» a inregistrat un avans, dublandu-si valoarea in ultimii patru ani si ajungand sa reprezinte 49% din totalul afacerilor Kludi Romania, in 2012. Din aceasta clasa pot fi mentionate atat seriile nou-lansate (dintre care se remarca modelul KLUDI AMBA), cat si solutiile care au consemnat cel mai mare succes comercial (cu accent pe KLUDI ZENTA). De asemenea, din prima categorie poate fi amintita inclusiv seria KLUDI BALANCE, iar in ceea ce priveste modelele care au adus incasari mari, din aceasta grupa s-a mai remarcat KLUDI O-CEAN ”.
Prognoze rezervate, ca urmare a unui mediu de afaceri impredictibil
In opinia conducerii societatii, principalii piloni pe care s-a fundamentat performanta de depasire a prognozelor initiale (care au fost comunicate la inceputul acestui an) au fost reprezentati de: cresterea cererii peste media trimestriala pentru noile colectii din gama "Smart Luxury", campaniile promotionale sustinute si dezvoltarea proiectelor din categoria business-to-business. "Gama de produse KLUDI BALANCE a avut un succes deosebit pe piata din Romania, datorita imbinarii optime dintre design, functionalitate, tehnologie si competitivitate in planul preturilor. Acelasi lucru se poate afirma si despre KLUDI FIZZ. In ceea ce priveste asteptarile in cel de-al doilea semestru, preconizam vanzari situate peste media anuala in sezonul estival, ce reprezinta o perioada de varf in ceea ce priveste activitatea in domeniul constructiilor. Cu toate acestea, estimarea noastra pentru anul fiscal curent ramane rezervata, avand in vedere contextul actual. Consideram ca mediul de afaceri autohton are nevoie de o stabilitate economica, pentru a asigura companiilor o doza suficienta de predictibilitate pe termen lung referitor la evolutia acestuia", a declarat Florin Barabas, director general al societatii.
Produsele premium au un ciclu de exploatare care ajunge la 20 de ani Conform unui studiu realizat de institutul BRG Consult, din Marea Britanie, piata produselor premium din categoriile de baterii sanitare pentru baie si bucatarie, precum si cea a sistemelor de dus/accesoriilor este putin dezvoltata in Romania. Acesta este rezultatul gradului insuficient de informare a consumatorilor locali despre beneficiile pe care aceste sortimente le ofera, pe de-o parte si a puterii scazute de cumparare fata de media europeana, pe de alta parte. In conditiile date, in bransa armaturilor sanitare, competitorii care promoveaza sisteme de inalta performanta aveau, in 2012, o cota de piata de doar 21% (din punct de vedere cantitativ), firmele germane asigurand aproximativ 14% din totalul livrarilor. Analiza valorica indica faptul ca, in Romania, se comercializeaza anual baterii sanitare totalizand aproximativ 16 milioane de euro (echivalentul a circa 600.000 de unitati). Conform expertilor Kludi, aceste niveluri sunt intr-un usor declin - de aproximativ 4% - in raport cu 2011. Referitor la segmentul de dusuri si sisteme aferente, piata cumuleaza momentan 3,7 milioane de euro. Tendinta in sectorul analizat este de crestere, in plan cantitativ, cu peste 20%, insa se constata o diminuare a valorii medii de vanzare pe unitate. "In ansamblu, se poate afirma ca domeniul in care activam a inregistrat o majorare de aproximativ 8% in 2012. In ceea ce ne priveste, estimam ca, in anul precedent, aveam o cota volumica de 3,5% si valorica de 17% pe segmentul de baterii, respectiv de 4% si 19% in sectorul de dusuri. Observam ca piata bateriilor sanitare premium din Romania continua sa evolueze, tot mai multi beneficiari locali optand pentru solutii cu valoare adaugata mare, este adevarat - mai costisitoare -, in detrimentul celor inferioare din punct de vedere al calitatii, care se pot defecta in foarte scurt timp si genereaza, astfel, evenimente neplacute", a subliniat oficialul Kludi. In ceea ce priveste functionalitatea, conform rezultatelor cercetarilor curente, pentru o familie uzuala (cu patru membri), la un ciclu de 210.000 utilizari ale bateriei sanitare, se aproximeaza ca durata de exploatare a unor produse din clasa premium, asa cum sunt cele promovate de Kludi (in conditiile mentinerii constante a nivelului de performanta), ajunge la 20 de ani. Specialistii companiei considera insa ca este dificil de estimat o valoare exacta in ceea ce priveste fiabilitatea si durabilitatea unei baterii "non-branded", avand in vedere faptul ca nu s-au investit fonduri pentru realizarea unor studii de specialitate in directia respectiva. "Daca luam in considerare reclamatiile clientilor care au cumparat produse ieftine, inregistrate de companiile de retail, se poate estima ca durata de exploatare a sistemelor din aceasta categorie se situeaza in intervalul o luna - un an, desi garantia oferita de cei mai multi comercianti depaseste durata respectiva", a mentionat Florin Barabas.
Bateriile sanitare de uz casnic, nepotrivite pentru obiectivele publice Una dintre problemele de actualitate care se manifesta pe piata de profil este constituita, in opinia echipei manageriale a subsidiarei companiei germane, de fluxul de numerar. "Blocajele existente in sistem, mai ales la nivelul platilor, afecteaza implicit si nivelul stocurilor, respectiv disponibilitatea produselor oferite consumatorilor finali. O alta disfunctionalitate, inregistrata tot mai des pe plan national, este reprezentata de utilizarea unor produse nepotrivite la aplicatii care impun un grad ridicat de durabilitate si rezistenta antivandalism. Este complet nerecomandat montajul sistemelor destinate instalarii in spatiul rezidential la proiectele publice, unde frecventa de accesare este mult mai mare, iar beneficiarii sunt extrem de diferiti ca stil si comportament. In primul rand, trebuie sa se ia in considerare factorul de igiena, dispozitivele proiectate pentru spatiile publice fiind dotate cu senzor, pentru a se evita, astfel, contactul fizic si, implicit, pentru a se limita contaminarea cu bacterii. In al doilea rand, intervine factorul antivandalism, modelele speciale fiind astfel proiectate, incat sa reziste la o serie vasta de actiuni mecanice. In al treilea rand, trebuie luat in considerare elementul antifurt (bateriile sunt dotate cu un element special - sita de la capatul pipei de scurgere - care nu poate fi demontat de catre utilizatorii rau-intentionati). In ultimul rand, dar nu cel mai putin important, trebuie amintit factorul legat de economia de apa si energie: o baterie special destinata folosirii in spatii publice poate asigura o economie semnificativa de apa rece si/sau calda, prin folosirea senzorului ajungandu-se chiar la reduceri ale consumului de pana la 70% fata de solutiile rezidentiale, unde cotele se situeaza intre 20% si 50%", a mai aratat oficialul Kludi Romania.
Grad optim de reprezentare la nivelul proiectelor cu solicitari speciale De-a lungul timpului, compania germana a dezvoltat numeroase proiecte alaturi de colaboratorii din Romania, demonstrand, astfel, ca detine in portofoliu cele mai potrivite solutii pentru instalarea atat la hoteluri, pensiuni, complexuri rezidentiale, locuinte unifamiliale, restaurante, centre comerciale, aeroporturi etc., cat si la spitale si alte unitati cu destinatie medicala. De asemenea, Kludi a fost implicata in proiecte ce vizau constructia de centre SPA si fitness, precum si de unitati de productie. Pentru fiecare astfel de obiectiv sunt disponibile solutii specifice, care se adapteaza atat exigentelor dezvoltatorilor, cat si cerintelor clientilor finali. Printre cladirile din Capitala dotate cu sisteme Kludi, se numara: hotelurile JW Marriott Grand Hotel, InterContinental, Sarroglia, spitalul Coltea, Polona Business Center, Ambasada Canadei, Centrul Pescariu Sports & Spa, Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, complexurile rezidentiale Stejarii, Quadra, Urban Spaces si cladirea de birouri Sky Tower, dezvoltata de Raiffeisen Evolution.
KLUDI AMBA - sistem integrat si omogen, cu grad ridicat de adaptabilitate In cadrul targului ISH de la Frankfurt, din 2013, Kludi a lansat gama de baterii sanitare din seria KLUDI AMBA. In premiera, a fost prezentat un nou concept de design, care deschide calea spre noi posibilitati in ceea ce priveste amenajarile interioare. Sistemul se remarca prin designul integral, care lasa impresia unui tot unitar. Intregul mecanism functional este incorporat in baterie, inducand senzatia unei omogenitati complete. Cartusul ceramic este pozitionat pe directie oblica fata de ansamblu, pentru a oferi libertate in reglarea exacta a temperaturii si a debitului de curgere a apei. In plus, Kludi Amba asigura obtinerea unor economii importante de resurse, avand un consum de 5 litri de apa/minut, ceea ce corespunde clasei Z. Produsul a castigat deja "if Product Design Award" si competitia "Plus X Awards" pentru standardele inalte de calitate, design si facilitate in utilizare. Bateria beneficiaza de o actionare intuitiva, necesitand un efort minim pentru punerea in functiune. Simplitatea si avantajele estetice generate de lipsa obstacolelor vizuale si tactile garanteaza adaptarea in orice ambient si la orice tip de lavoar. Anul 1926 a reprezentat momentul de start pentru producatorul german al bateriilor de lux pentru baie si bucatarie Kludi. Chiar de la inceputul activitatii companiei (ce activa, in acel moment, sub numele Scheffer), obiectivul principal a fost de a crea produse inovatoare, care sa ofere clientilor cel mai inalt nivel de confort in utilizare. Aceasta tinta a fost atinsa, in mod constant, in cei 87 de ani care au trecut de la infiintare, iar in tot acest timp compania a ramas o afacere de familie, pentru care orientarea catre client a reprezentat o prioritate. In 1965, Scheffer a trecut printr-un proces de "rebranding" si a devenit Kludi. Societatea a consemnat in mod constant, de-a lungul vremii, rezultate pozitive, fapt ce i-a si permis sa-si extinda activitatea la nivel international si sa acceseze noi piete. In 1980, firma a inaugurat prima filiala in afara Germaniei, deschizand, in anii ce au urmat, centre de comercializare si puncte de productie in Europa, Orientul Mijlociu si Asia. In prezent, Kludi detine fabrici in Germania, Austria, Ungaria, Polonia, un joint-venture Kludi - RAK in Emiratele Arabe Unite si centre de comercializare in Romania, Germania, Austria, Olanda, Franta, Polonia, Ungaria, Elvetia, Cehia, Slovacia, Rusia, Dubai si Thailanda. In plus, holdingul este lider de piata pe segmentul bateriilor de bucatarie in Germania, Austria si Elvetia. Compania are peste 1.000 de angajati in intreaga lume si realizeaza anual o cifra medie de afaceri de aproximativ 100 milioane de euro. Kludi Romania s-a infiintat ca societate comerciala in anul 2006, in Cluj-Napoca. Ulterior, a deschis in Bucuresti, in anul 2007, KLUDIstudio - un spatiu destinat promovarii marcii atat in randul formatorilor de opinie (designeri, arhitecti, proiectanti etc.), cat si in cel al clientilor finali. Momentan, echipa ce activeaza pe plan national este formata din sapte persoane, avand ca rol principal sustinerea activitatii partenerilor. In acest sens, in mod constant sunt organizate cursuri de specializare, prezentari si consiliere tehnica pentru colaboratori, precum si proiecte speciale, activitati complexe de marketing etc.
KLUDI: Market share of about 17% by value, on the batteries segment
Kludi Romania has registered a steady increase in terms of turnover from 2010 till present time. In the first quarter of 2013 outstanding results were reported for local businesses (sales increased by 35% compared to the same period of the last year). In the first three months of the current year the company has achieved shipments of over 1.93 million RON, compared to 1.43 million RON, as recorded in the same period of 2012. In 2010, the local subsidiary communicated a revenue increase of 37% over 2009, the total results exceeding 6.3 million RON. In 2011, the business has grown with 13%, compared with the previous reporting period, and the sales reached almost 7.2 million RON. The growth rate maintained at the same rate also in 2012 when the turnover was about 8.08 million RON. In what concerns the local branch of sanitary fittings, competitors promoting high-performance systems had, in 2012, a market share of only 21% (in terms of quantity), the German companies providing about 14% of all deliveries of this kind of products. The available analysis indicates that, in Romania, the annual value of faucets sales sums up approximately 16 million EUR (600,000 units). According to Kludi experts, these levels are in a slow decline - about 4% - compared to 2011. In what concerns the segment of showers and the related systems, the aggregated market value stands at 3.7 million EUR. The sales are increasing in terms of quantity, with over 20%, but a decrease in average sales value per unit is recorded. Considering all these facts, the industry registered a growth of about 8% in 2012. Kludi representatives estimate that, in the previous year, the company had a market share of 3.5% by volume and 17% by value on batteries segment, respectively 4% and 19% in the shower sector. The Romanian market of premium faucets continues to evolve, more and more local beneficiaries opting for solutions with high value, which are more expensive, but have a certain reliability.
|