INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
LEGRAND ROMANIA SRL |
Adresa: Str. Gara Herăstrau nr. 4, Green Court, Clădirea C, Etaj 2, Bucuresti, S2 |
Telefon: 021/232.07.77 |
Fax: 021/232.07.76 |
E-mail: legrand.romania@legrand.ro |
Web site: www.legrand.ro |
Domenii: Materiale pentru instalatii electrice |
Descriere activitate
Solutii complete in domeniul infrastructurii electrice si digitale. |
Prezentare companie/institutie
LEGRAND: Crestere de 10% a afacerilor anuale si noi perspective favorabile
Calin Pascalau
Functia/Firma: General Manager, Legrand Romania;
Experienta profesionala: 22 de ani in domeniul instalatiilor si infrastructurilor electrice.
Grupul Legrand, lider global in infrastructuri electrice si digitale, a inregistrat o crestere de 4,9% a vanzarilor din prima jumatate a acestui an, iar fluxul de numerar a ajuns la 813,8 milioane de euro, reprezentand 18,9% din vanzari. Pe plan national, cifra de afaceri pentru anul 2022 a fost de aproape 30 de milioane de euro, cu aproximativ 10% mai mare fata de cea raportata in anul anterior. In ceea ce priveste rezultatele anului in curs, dar si ale celui urmator, conducerea Legrand Romania estimeaza continuarea acestui trend ascendent, respectiv venituri in crestere.
Legrand isi distribuie produsele in peste 180 de tari din lumea intreaga, are reprezentante in mai mult de 90 de tari si peste 38.000 de angajati. In Romania si Republica Moldova, grupul este prezent de peste 20 de ani si comercializeaza, prin intermediul distribuitorilor sai, cele mai variate si inovatoare produse din domeniul electric sub umbrela a 15 marci de top, dintre care cele mai reprezentative sunt Legrand, BTicino, Zucchini, Cablofil si Netatmo. - Care sunt perspectivele de dezvoltare a segmentului pe termen scurt, mediu si lung?
- Cererea pentru solutii de automatizare si digitalizare va continua sa creasca pe termen scurt, iar pe termen mediu si lung, accentul se va pune pe sustenabilitate si eficienta energetica, in concordanta cu exigentele de constructii cu consum aproape zero (NZEB). Bineinteles, viziunea Legrand a fost mereu centrata pe inovatie: suntem printre primii care am transformat casele romanilor in locuinte inteligente si, in continuare, ne concentram pe dezvoltarea de solutii integrate care sa permita utilizatorilor sa isi transforme locuinta intr-un spatiu aproape independent din punct de vedere energetic. Noile tehnologii ne ghideaza dezvoltarea, iar angajamentul nostru pentru sustenabilitate si eficienta energetica se traduce in dezvoltarea unui portofoliu de produse inovatoare si conectate, care "comunica" intre ele si cu utilizatorul, avand scopul de a-l ajuta sa economiseasca energie electrica.
In acest sens, mentionam viitoarele noastre lansari in ceea ce priveste gama de solutii smart Netatmo, care includ produsele Netatmo Smart AC Controller si Yala Smart Door Lock. Smart AC Controller transforma orice aparat de aer conditionat intr-un dispozitiv smart pentru economisirea energiei, pentru un confort sporit in locuinta, iar Yala Smart Door Lock ofera o solutie sigura, cu ajutorul careia utilizatorii pot debloca usa folosind smartphone-ul sau cheia electronica, iar sistemul este conceput sa reziste la atacuri fizice si electronice. Aceste lansari subliniaza angajamentul nostru pentru inovatie si dorinta de a oferi utilizatorilor solutii pentru transformarea locuintelor in case inteligente. - Pentru ce proiecte de anvergura livrati sisteme, in aceasta perioada?
- Suntem mandri sa fim implicati intr-o serie de proiecte majore in aceasta perioada, care presupun livrarea de solutii complete de distributie electrica pentru cladiri inteligente, contribuind astfel la crearea unor spatii eficiente si conectate. De exemplu, recent am furnizat tablouri electrice pentru unul dintre cele mai mari lanturi de magazine retail, precum si sisteme smart home pentru un complex rezidential ce ofera vile si apartamente verzi si inteligente. Aceste proiecte demonstreaza angajamentul nostru de a oferi solutii de calitate superioara in domeniul infrastructurii electrice si digitale, contribuind la dezvoltarea locuintelor si a infrastructurii mai inteligente si mai eficiente din punct de vedere energetic.
- Care sunt principalele marci pe care le aveti in portofoliu si ce categorii de produse au inregistrat cea mai mare cerere in ultimele 12 luni?
- Portofoliul nostru cuprinde marci de top precum Bticino, care ofera componente electrice de joasa tensiune si Netatmo, care furnizeaza solutii pentru case inteligente, intuitiv proiectate si durabile, pentru un confort sporit. De asemenea, oferim o gama variata de produse, de la intrerupatoare si prize pana la solutii care monitorizeaza si optimizeaza consumul de energie electrica. In ultimele 12 luni, cererea cea mai mare a fost pentru sistemele de automatizare rezidentiala si industriala, precum si pentru solutiile "smart with Netatmo", care ajuta utilizatorii sa-si faca locuintele mai inteligente si mai eficiente energetic.
De asemenea, am observat cresteri importante si pentru brandurile Raritan, IME si Borri, produse extrem de utile in cazul cladirilor de birouri sau celor cu cerinte speciale. Astfel, Raritan furnizeaza solutii pentru a creste fiabilitatea si inteligenta centrelor de date, iar gama variata de solutii pentru rack-uri ajuta la imbunatatirea gestionarii dispozitivelor IT critice, cu senzori de mediu, incuietori inteligente etc. IME ofera o gama completa de solutii pentru masura si control. Aceste solutii ajuta la imbunatatirea confortului, eficientei si securitatii in cladiri. Cu o expertiza vasta in domeniul UPS-urilor, Borri ofera solutii de alimentare cu energie sigure si fiabile pentru a proteja echipamentele critice si pentru a asigura continuitatea businessurilor, fiind de asemenea esentiale pentru eficienta si fiabilitatea operatiunilor in centrele de date. - Ce obiective aveti stabilite pentru perioada urmatoare?
- Avem obiective ambitioase atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung. Ne concentram pe consolidarea pozitiei noastre pe piata prin oferirea de servicii de calitate superioara si prin aducerea celor mai importante inovatii in domeniul electric, prin intermediul unei retele extinse de parteneri. Totodata, ne propunem sa extindem gama de solutii pentru cladiri cu emisii reduse si sa utilizam tehnologii moderne si avansate pentru a dezvolta produse care sa raspunda nevoilor actuale ale clientilor nostri. Pe termen lung, continuam sa oferim solutii personalizate care sa imbunatateasca viata de zi cu zi a partenerilor nostri si sa contribuie la un mediu mai durabil si eficient din punct de vedere energetic.
De asemenea, in ultimii ani, industria globala a centrelor de date a cunoscut o crestere fara precedent, determinata de cererea tot mai mare pentru servicii digitale: stocare de date, cloud computing etc. Bineinteles, cresterea acestui sector a generat si cerinte mai sofisticate, precum protectie ridicata, eficienta energetica. Aceste cerinte au vizat atat zona de "Gray space", cat si pe cea de "White space". Raspunsul nostru la aceste cerinte a fost propunerea de solutii noi pe piata din Romania, Starline si Minkels, abordand nevoile in crestere din acest domeniu. - Care sunt principalele dificultati/provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- In prezent, ne confruntam cu provocari semnificative legate de volatilitatea pietei, amplificata de instabilitatea geopolitica globala. Perturbarile in lanturile de aprovizionare persista, iar schimbarile tehnologice rapide ne obliga sa ne adaptam constant oferta de solutii pentru a satisface cerintele clientilor. Aceste provocari ne determina sa fim agili, sa luam decizii eficiente si sa inovam constant pentru a continua sa oferim solutii de calitate superioara intr-un mediu de afaceri in continua schimbare.
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Pe piata de profil, vedem oportunitati semnificative pe masura ce preocuparea pentru eficienta energetica, digitalizare si sustenabilitate continua sa creasca. In viitor, tehnologia se va integra mai mult in viata de zi cu zi, intr-un mod subtil si discret. Totodata, accentul pus din ce in ce mai mult pe dezvoltarea durabila va aduce inovatii tehnologice si parteneriate strategice care vor consolida pozitia Legrand. Ca si pana acum, vom continua sa lansam produse si solutii destinate atat consumatorilor finali, cat si altor segmente cu care acestia interactioneaza direct, precum cladirile de birouri.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2023)
LEGRAND: Dinamica deosebita pentru subsidiara autohtona
Conform datelor publicate in raportul financiar aferent anului fiscal 2012, reprezentanta din Romania a concernului international Legrand a consemnat rezultate foarte bune, reusind ca, alaturi de companiile din Federatia Rusa, Ucraina, Germania, Austria si Olanda, sa compenseze declinul inregistrat in zona Europei de Sud. Tendinta pozitiva consemnata pe piata locala s-a mentinut si in primul trimestru, cand Legrand Romania a reusit sa-si conserve performantele si sa echilibreze, intr-o masura insemnata, scaderile raportate in economiile statelor puternic industrializate. Consolidarea pozitiei competitive a companiei autohtone a fost confirmata inclusiv de majorarea cifrei de afaceri, care, in intervalul ianuarie - martie 2013, a inregistrat un avans de peste 10%, situandu-se astfel printre putinele subsidiare care au reusit o astfel de evolutie. De altfel, rezultatele comunicate confirma oarecum previziunile echipei manageriale din Romania, care estimau vanzari in crestere cu 15% pentru exercitiul financiar precedent.
Calin Pascalau, director general al Legrand Romania :
„A crea valoare inseamna a identifica solutii care permit reducerea consumului de energie, integrarea design-ului in proiectarea produsului si, mai ales, gasirea unor raspunsuri personalizate pentru fiecare aplicatie in parte. Suntem mandri de faptul ca doua treimi din cifra de afaceri realizata de Legrand pe principalele piete unde activeaza se realizeaza din comercializarea unor produse de top, ce ocupa prima sau a doua pozitie in clasamentele nationale aferente sistemelor similare. Aceasta strategie a dus la cucerirea statutului de lider atat in state puternic industrializate, cum ar fi Franta, Italia si SUA, precum si in regiunile emergente, ca Brazilia, Federatia Rusa, China si India. Luand in considerare evolutia optima a vanzarilor din Romania, care a fost remarcata de conducerea executiva a concernului, consideram ca este fezabil obiectivul ca in scurt timp Legrand Romania sa acceada in randul celor mai performante subsidiare din cadrul grupului”.
Prezenta activa la cele mai importante ansambluri construite pe plan local
In ultimii ani, Legrand Romania a livrat sisteme si solutii specifice pentru o serie de proiecte majore dezvoltate pe plan national, dintre care probabil ca unul dintre cele mai reprezentative este imobilul de birouri Sky Tower, din Capitala. De asemenea, in prezent, compania este implicata in furnizarea de aplicatii pentru compensarea energiei reactive din sectorul industrial, pentru distributia de mare putere in cladiri tertiare etc. „Oferta noastra a evoluat permanent de-a lungul timpului, ajungand sa promovam, in prezent, un concept modern de integrare pe verticala, ce presupune folosirea de solutii tehnologice de inalta complexitate, dedicate atat infrastructurii electrice, cat si celei de date. Probabil ca avansul cel mai reprezentativ este vizibil in planul sistemelor de distributie, din categoria barelor capsulate sau sistemelor de compensare a energiei reactive, unde vanzarile au crescut de peste patru ori in ultimii zece ani. Consideram ca directia de dezvoltare a sectorului local al instalatiilor electrice pentru constructii va fi definita in perioada urmatoare de orientarea catre solutii destinate folosirii aplicatiilor complexe, fapt ce va avea ca efect cert o majorare substantiala a competitivitatii companiei noastre, mai ales ca portofoliul Legrand abunda in astfel de sisteme si materiale electrice”, a declarat Calin Pascalau, director general al societatii.
Perspective de dezvoltare rapida a pietei de solutii electrice Pe termen scurt, expertii Legrand considera ca sunt create premisele unei cresteri sustinute a cererii de sisteme si materiale electrice, estimarile respective bazandu-se pe potentialul deosebit de dezvoltare a pietei locale a constructiilor, precum si a celei de infrastructura energetica. „Daca pe primul segment intrarea pe un palier ascendent este conditionata de o deblocare a creditarii ori de identificarea altor resurse financiare de sustinere a investitiilor, in ceea ce priveste sectorul energetic nu exista alternativa, intrucat aplicarea legislatiei europene de eficientizare in domeniu ramane obligatorie. De asemenea, datele existente confirma dinamica deosebita consemnata de segmentul de voce-date-imagine (VDI), unde este de asteptat sa asistam, in intervalul urmator, la un adevarat «boom». Avand in vedere aceasta realitate incontestabila, la nivel de grup a fost implementate deja masurile de sustinere a tendintei respective, prin achizitia unor companii importante pe plan international, ce activeaza in acest domeniu”, a mentionat oficialul Legrand.
Continua strategia de achizitii, pentru consolidarea cotei de piata Datele oficiale comunicate pentru primul trimestru al acestui an indica, la nivel de grup, o majorare de 2% a vanzarilor (fara a lua in considerare efectul fluctuatiilor cursului de schimb valutar), vanzarile totalizand 1.092 miliarde euro. Desi livrarile din Europa (cu exceptia celor realizate in Italia si Franta) au inregistrat o contractie de 5,1%, performantele deosebite ale subsidiarelor din Federatia Rusa, Romania si Ungaria au reusit sa compenseze aproape in totalitate aceste scaderi. Strategia de achizitii a continuat inclusiv in aceasta perioada, mai putin favorabila din punct de vedere economic, concretizandu-se prin integrarea producatorului saudit Seico, specializat in fabricatia de profile metalice destinate realizarii traseelor electrice industriale, precum si a companiei S2S Onduleurs, care activeaza pe piata surselor neintreruptibile de energie (UPS). In opinia conducerii concernului, rezultatele prezentate se incadreaza in limitele obiectivelor propuse la inceputul anului fiscal. De aceea, echipa manageriala a grupului reafirma intentia de obtinere, in 2013, a unei cresteri organice cuprinse intre -2% si 2%, precum si o ajustare a marjei operationale pana la nivelul de 19% - 20%.
Orientare preponderenta catre extinderea distributiei pe noi piete Pentru a ilustra, in mod comprehensibil, nivelul de specializare a concernului, este utila o scurta trecere in revista a sistemelor si solutiilor promovate pe piata internationala, cu accent pe modelele „high-tech”. Portofoliul Legrand cuprinde o gama extinsa de produse adaptate fiecarui tip de cladiri: rezidentiale, comerciale, hoteluri, institutii de sanatate, scoli, birouri, industrie etc. Incluzand aproximativ 200.000 de produse de catalog structurate in 78 de categorii (dispozitive de comanda destinate gestiunii distributiei de electricitate, sisteme VDI, echipamente automate de control al iluminarii, incalzirii si accesului in imobile etc.), principalul avantaj competitiv al solutiilor Legrand este acela al valorii adaugate ridicate, oferta adresandu-se atat utilizatorilor finali, cat si pentru profesionistii din domeniul energiei electrice. In prezent, pe fondul inovatiilor tehnologice si al modificarilor aparute la nivelul cererii, noile segmente de afaceri - cum ar fi, de exemplu, infrastructura digitala, eficienta energetica, sistemele domotice, solutiile de management al traseelor complexe de distributie, bare capsulate etc. - au ajuns la o cota de 25% din cifra de afaceri la nivel de grup (incepand din 2002, sporul mediu anual pe aceste segmente a fost de 14%). Strategia de dezvoltare extensiva este demonstrata inclusiv de faptul ca 38% din livrarile aferente lui 2012 au fost orientate catre zone noi de comercializare.
Sisteme performante de automatizare pentru uz rezidential Una dintre solutiile cele mai complexe promovate pe piata de profil este constituita de seria MYHOME, parte a marcii Vintage. Aceasta reprezinta un sistem de automatizare a locuintei, ce permite realizarea unor sisteme electrice avansate din punct de vedere al confortului, sigurantei, economiei de energie si comunicatiilor audio/video, permitand atat controlul local (prin cablare in sistem bus), cat si pe cel la distanta (prin unde radio). In plus, MYHOME este compatibil cu alte marci si poate utiliza protocolul de transmitere a datelor TCP/IP. Diversele dispozitive incluse in sistem permit indeplinirea unor functii complexe de management al energiei (controlul temperaturii, gestionarea sarcinii, afisarea consumului), siguranta (alarma antiefractie, atentionare de avarie, asistenta la distanta, resetare automata in cazul unor pene de curent, monitorizare video), confort (iluminare automata, managementul storurilor, sonorizare), control local si integrare (activarea unor scenarii prestabilite, gestionare directa prin intermediul ecranului tactil), control la distanta si acces prin interfonie video. Datorita avantajului de transmisie radio, dispozitivele respective se integreaza in mod facil in infrastructura sistemului electric traditional, fara a presupune cablari suplimentare.
Sisteme destinate constructiilor „verzi” O directie prioritara de dezvoltare, trasata in cadrul strategiei aferente perioadei 2010 - 2013, a fost aceea de sustinere puternica a principiilor de sustenabilitate. Astfel, compania pune la dispozitia partenerilor sai de pe intregul mapamond atat solutii destinate instalarii la imobilele evaluate si certificate din acest punct de vedere, cat si servicii specifice de suport tehnic pentru investitori, manageri de proiect si experti ai companiilor specializate. Oferta Legrand pe segmentul respectiv este completa si integrata, pornind de la etapa de proiectare (ce presupune alegerea corecta a sistemelor), continuand cu executia (cu un accent deosebit pe respectarea exigentelor ecologice) si terminand cu utilizarea propriu-zisa (echiparea cladirilor cu toate instrumentele de masurare si control, pentru a reduce consumul energetic si, implicit, efectele negative asupra mediului). Un aspect care a suscitat, in mod special, atentia expertilor grupului francez a fost acela al necesitatii eliminarii puntilor termice care pot aparea de-a lungul traseelor electrice si, astfel, zadarnici eforturile de crestere a valorii intrinseci a imobilelor, concretizate prin alegerea materialelor potrivite, calculul exact al suprafetelor vitrate, orientarea cardinala etc. Problema a fost cu succes rezolvata prin proiectarea dozelor electrice etanse Batibox, ce asigura eliminarea inconvenientelor mentionate anterior.
Livrari de 14 milioane de euro, realizate pe piata locala Originile grupului francez se regasesc in anul 1860, cand au fost puse bazele unui mic atelier de produse din portelan, in localitatea Limoges. Aproape un secol mai tarziu, in 1949, conducerea companiei lua decizia specializarii exclusive in productia de accesorii pentru circuitele electrice. A urmat o lupta acerba pentru castigarea unei pozitii cat mai avantajoase pe aceasta piata, demersul respectiv fiind atins treptat, prin aplicarea unei strategii de dezvoltare extensive, concretizate prin extinderea rapida a retelei de distributie, concomitent cu achizitia unor firme specializate in diferite domenii conexe. Treptat, sub controlul concernului (cotat la bursa de valori din Paris incepand cu 1970), au intrat o serie de marci consacrate, cum ar fi BTicino - Italia, Cablofil - Franta, Zucchini - Italia etc., iar strategia de achizitii continua. Si in perioada urmatoare, atentia echipei manageriale a holdingului va fi orientata inspre accelerarea procesului de lansare a noilor produse, precum si inspre exploatarea oportunitatilor de crestere a cotelor detinute pe piata internationala. In prezent, productia este realizata in cadrul a 70 de state de pe mapamond, iar produsele Legrand sunt distribuite pe 180 de piete distincte. Pe piata din Romania, produsele specifice sunt disponibile inca din anii ‘90, subsidiara autohtona fiind infiintata in 2004. Cele mai importante livrari (cumulate pentru toate marcile grupului) au fost inregistrate in anul 2008, cand cifra de afaceri a atins nivelul de 18 milioane de euro. Datele publice puse la dispozitie de autoritatile fiscale autohtone indica, pentru 2011, o cifra de afaceri realizata de Legrand Romania de 44,91 milioane de lei (10,5 milioane de euro), conducerea executiva a companiei preconizand faptul ca obiectivul de obtinere a unor vanzari totale (ce cuprind inclusiv livrarile directe) de 14 milioane de euro pentru exercitiul financiar actual este fezabil.
LEGRAND: Significant dynamics for the local subsidiary
According to the data published in the financial report for fiscal year 2012, the Romanian subsidiary of Legrand has recorded good results, managing, along with the companies active on the markets in Russian Federation, Ukraine, Germany, Austria and Netherlands, to compensate the decline registered in the Southern Europe region. The positive trend recorded in Romania continued in the first quarter of 2013, when Legrand managed to preserve performance and balance, to a great extent, in comparison with the decreases reported in the high industrialized economies. The strengthening of the competitive position of the domestic company was confirmed by the increase in turnover, which, during January-March 2013, recorded a growth of more than 10%, which ranks it in the group of few subsidiaries who managed such a performance. Furthermore, the results confirm somehow the acknowledged expectations of the management team, who estimated a 15% increase in sales compared to the previous year. In recent years, Legrand has delivered in Romania specific systems and solutions for a number of major projects developed at national level, of which perhaps the most well-known is the Sky Tower office building, from Bucharest. Today, the company is engaged in providing specific solutions (like reactive power compensation devices, systems for distribution of power in tertiary buildings etc.). The offer has evolved constantly over time, promoting now a modern concept of vertical integration, which involves the use of highly complex technology solutions dedicated to both electrical infrastructure and the data. Perhaps the most representative advance is visible in terms of distribution systems, bus-bar category or reactive power compensation systems, where sales rose more than four times in the last ten years. The direction of development of the local construction of electrical installations will be defined in the next period by orientation to solutions for complex applications, which will certainly result in a substantial increase in the competitiveness of the company. On the short term, Legrand experts believe that the demand for systems and electrical materials will substantially increase.
|