Grupul francez Legrand a anuntat pentru primul trimestru din 2024 vanzari in scadere cu 5,6% fata de aceeasi perioada din anul precedent, cifra de afaceri ajungand la 2,028 miliarde euro. Pe o piata a constructiilor aflata in declin, rezultatele au inregistrat un regres de 5% in tarile dezvoltate si 6,5% in cele emergente. Efectul cursului de schimb asupra vanzarilor in perioada analizata a fost de -1 %. Din punct de vedere geografic, in Europa (unde se realizeaza 43,7% din veniturile grupului) piata constructiilor a fost in continuare puternic afectata in majoritatea tarilor, vanzarile consemnand un declin de 4,7%, in termeni comparabili. Statele puternic industrializate din regiune (responsabile de 37,8% din incasari) au raportat deprecieri organice de 5,1%, cu mentiunea ca performante solide au fost raportate de Italia, Marea Britanie si Spania. Activitatea din tarile in curs de dezvoltare a suferit, la randul sau, o contractie de 2,4%, compensata intr-o anumita masura de cresterea din Turcia. Profitul operational ajustat pentru primul trimestru al anului 2024 a fost de 415,9 milioane de euro, in scadere cu 12,8% fata de primele trei luni din 2023. Cifra corespunde unei marje operationale ajustate egale cu 20,5%. Conducerea companiei a subliniat ca in prima parte a exercitiului financiar in curs nivelul de profitabilitate s-a demonstrat inca o data capacitatea Legrand de a-si proteja marjele intr-un context de scadere a vanzarilor, datorita puterii sale intacte de stabilire a preturilor si a controlului solid al costurilor. Rezultatele au fost de altfel in conformitate cu asteptarile atat in ceea ce priveste veniturile si marjele, cat si fluxul liber de numerar. In primul trimestru din 2023, piata constructiilor, care reprezinta aproximativ 80% din livrarile Legrand, veniturile au consemnat o incetinire accentuata in majoritatea zonelor geografice. In acest context, declinul limitat al rezultatelor operationale si mentinerea marjelor pot fi considerate performante notabile. In pofida contextului nefavorabil, Legrand isi va continua investitiile strategice pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite de pietele pe care activeaza. In acest an, au fost anuntate deja trei achizitii, iar ritmul respectiv va fi mentinut. In ceea ce priveste inovatia, intentia declarata este de a lansa un numar mare de produse emblematice, inclusiv din gama CĂ©liane de dispozitive de cablare. Pentru intregul an fiscal, expertii grupului estimeaza o crestere de o singura cifra a vanzarilor, o marja operationala ajustata inainte de achizitii cuprinsa intre 20,0% si 20,8% si o rata de realizare a obiectivelor CSR de cel putin 100%. Pe plan national, subsidiara locala a anuntat pentru 2022 o cifra de afaceri de 148,19 milioane de lei, cu peste 10% mai mare fata de cea raportata in precedentul an fiscal.