ARHIMAR obtine aprobare pentru cladiri cu 27 etaje pe platforma Remarul 16 Februarie |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 05 Feb 2025 14:25 |
Proiectul urbanistic de reconversie a uzinei de reparatii de locomotive si vagoane Remarul "16 Februarie", din Cluj-Napoca, a primit avizul Comisiei de Urbanism a Consiliului Judetean Cluj, dupa ce proiectanti de la Arhimar s-au achitat de multe din cerintele formulate si au agreat ca vor mai implementa si alte exigente, doar sa nu fie intarziat proiectul, scrie actualdecluj.ro. Pe platforma de aproape 6 hectare a fabricii se propune un proiect imobiliar cu turnuri de 27 de etaje, dar cu pastrarea unor elemente de patrimoniu industrial din cadrul fabricii. Activitatile de productie ar urma sa fie mutate in partea estica a amplasamentului.
Proiectantii au fost informati ca, prin PUZ, pot propune clasarea cladirilor industriale propuse a fi protejate si pastrate pe amplasament. "Nu am propus prin PUZ acest lucru. Intelegem speta, noi nu am fost informati de expertul nostru asupra acestei posibilitati", a aratat arhitectul Valentin Moldovan, mentionand ca se vor conforma. Colegul sau, arhitectul Nicolae Borsa, a aratat ca in prima etapa se va amenaja un pod rutier peste paraul Nadas iar intr-o etapa secunda a proiectului se va construi si un pod pietonal in zona autogarii Beta. "Legatura cu partea sudica a amplasamentului se va asigura prin intermediul intersectie amenajare ca sens giratoriu din cadrul proiectului. Relatia cu autogara Beta se va realiza prin intermediul podului de care am amintit", a aratat proiectantul.
Potrivit proiectantilor de la Arhimar Serv, pe parcela de aproape 6 hectare de teren vor fi ridicate cladiri de 6, 20, 21 si, 27 de etaje, cu cate 3 niveluri de subsol pentru parcari, ansamblul urmand sa fie deservit de un numar total de peste 1.100 de locuri de parcare. Alte 100 de locuri de parcare vor fi amenajate la sol, in interiorul parcelei. Functiunile propuse pentru acest cladiri sunt: locuire, birouri, servicii, alimentatie publica, invatamant. Se vor pastra o parte din constructiile actuale, cele care sunt de patrimoniu istoric industrial - hala pentru locomotive sau cazanceria.
|