BRASOV: Constructia parcarii cu 659 de locuri din centrul civic a fost aprobata |
Info-Santiere Publicat de AG&F 02 Iun 2025 11:33 |
![]() "Este un proiect mai vechi, pe care l-am demarat mai de mult si care, din pacate, a ramas in aceeasi faza in ultimii ani. Din punctul meu de vedere, este unul prioritar pentru ceea ce inseamna mobilitate, pentru ca ofera o solutie atat pentru cei care vin in centrul civic, cat mai ales pentru cei care vor sa viziteze centrul istoric. Am spus dintotdeauna: nu poti sa ii ceri cetateanului sa renunte la masina proprie atata timp cat nu ii oferi o alternativa, in adevaratul sens al cuvantului, nu doar o poveste. De aceea, aceasta parcare va fi combinata cu o solutie de transport in comun rapida, spre centrul istoric. In acest fel, turistul sau brasoveanul va prefera sa isi lase masina aici, si sa se urce intr-un autobuz electric, care va circula foarte des, decat sa se chinuie sa gaseasca un loc de parcare in centrul istoric si sa plateasca tariful aferent acestei zone. Am trecut de prima etapa, aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici. Urmeaza proiectarea si, apoi, construirea”, a declarat primarul George Scripcaru.
Prin acest proiect se propune realizarea unui parcaj subteran pe trei niveluri, cu recuperarea caracterului pietonal al parterului prin realizarea unui spatiu public amenajat cu spatii verzi si spatii de agrement (regim de inaltime: -3S+P) si realizarea unor noduri de circulatie (pietonala si auto) cu iesiri pe spatiul public amenajat.
Accesul spre aceasta parcare se va face din b-dul Mihail Kogalniceanu, in apropierea intersectiei cu b-dul Victoriei.
Parcarea va dispune de 659 de locuri de parcare subterane, din care 557 pentru toate tipurile de autoturisme, 27 pentru cele ale persoanelor cu dizabilitati, 66 pentru autoturismele electrice, inclusiv cu statii de incarcare, 9 pentru autoturisme cu sistem GPL, 15 pentru motociclete si 30 pentru biciclete.
Se va asigura pe fiecare nivel al parcarii o zona marcata destinata exclusiv traficului pietonal, pentru separarea acestuia de traficul auto.
Accesul se va efectua pe rampa cu sens unic, cu doua fire pe sens pentru intrare (pe latura de nord) si sens unic cu doua fire pe sens pentru iesire (pe latura de nord); rampele au latimea de 6,0 m, iar panta va fi sub 18%. Intre subsoluri circulatia se realizeaza prin rampe, sensul de circulatie in incinta este in sens unic cu un singur fir de circulatie.
Parcarea va fi inchisa la partea superioara de un spatiu public cu spatii verzi si zona pietonala. Se va propune o amenajare cu mobilier urban si se va respecta spatiul verde reglementat.
Casele scarilor vor fi dotate cu minim un ascensor pentru persoane, care sa asigure si accesul persoanelor cu dizabilitati. Tot in casa scarilor vor fi si grupurile sanitare, separate pe sexe.
Valoarea lucrarilor este de 135,5 milioane lei, fara TVA, iar durata estimata de executie este de 18 luni.
Proiectant general al noii parcari este compania Popp & Asociatii, conceptul arhitectural a fost elaborat de Ground Studio de Arhitectura, instalatiile au fost proiectate de Global Proiect, iar lucrarile geotehnice de Popp & Asociatii Inginerie Geotehnica.
|