Grupul UMB si Euro-Asfalt construiesc cu 540 mil. euro lotul 2C al A8 Pipirig-Leghin |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 21 Ian 2025 13:53 |
Asocierea SA&PE Construct (lider) - Euro-Asfalt - Tehnostrade - Spedition UMB a a castigat contractul pentru constructia lotului 2C Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin), parte a autostrazii Targu Mures - Targu Neamt (A8). Contractul va putea fi semnat in termen de 10 zile, daca nu vor fi depuse contestatii.
Valoarea de atribuire este de 2,69 miliarde lei (540 de milioane de euro), fara TVA. Din echipa de proiect mai fac parte, ca subcontractanti, companiile BAMA Grup, Exclusive Telecommunication Solutions, Integrated Engineering Systems, Pirotehnic OSB, Wildlife Management Consulting, Cis Gaz, Electric Light si Muzeul Olteniei Craiova.
Constructorii au la dispozitie 48 de luni (din care 12 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie) pentru finalizarea acestui lot cu o lungime de 19,3 km.
Pe traseu vor fi construite si 7 tuneluri (5 bidirectionale si 2 unidirectionale), cu o lungime insumata de 1,44 km:
• tunel bidirectional cu lungimea de 490 m, in apropierea localitatii Pitiligeni;
• tunel unidirectionalpe calea 2, cu lungimea de 90 m, in apropierea localitatii Pitiligeni;
• tunel bidirectional cu lungimea de 70 m, in apropierea localitatilor Pitiligeni -Stinca;
• tunel bidirectional cu lungimea de 130 m, in apropierea localitatilor Pitiligeni-Stinca;
• tunel unidirectional pe calea 1, cu lungimea de 80 m, in apropierea localitatilor Pitiligeni - Stinca;
• tunel bidirectional cu lungimea de 300 m, in apropierea localitatii Stinca;
• tunel bidirectional cu lungimea de 280 m, in apropierea localitatii Stinca.
Proiectul are finantarea asigurata prin Programul Transport 2021-2027.
Licitatia pentru atribuirea serviciilor de supervizare este in desfasurare
Licitatia pentru atribuirea contractului de supervizare a lucrarilor de proiectare si constructie a Lotului 2C Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) se afla in desfasurare, in etapa de depunere a ofertelor, ce are termenul-limita stabilit la data de 3 februarie 2025. Valoarea estimata a contractului este de 66,4 milioane de lei (circa 13 milioane de euro), fara TVA, iar durata de implementare a acestuia este de 112 luni, fiind compusa din: 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni durata aferenta perioadei de garantie, la care se adauga inca 4 luni - perioada de inchidere a proiectului.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
• Lot 1b: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
• Lot 1c: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
• Lot 1d: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
• Lot 2a: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
• Lot 2b: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
• Lot 2c: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Aceasta sectiune face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|